Uitzending

Dat is gewoon NIET te combineren.. Je bent 35-40 weken per jaar op oefening. (mocht je niet op uitzending gaan) En je gaat 4 maanden op uitzending, 8 maanden terug in nl maximaal oefenen. En dan weer 4 maanden weg.. Die lui gaan aan de lopende band. En als je dat vet vind is het wel wat. Maar je moet niet denken dat je relatie met wie dan ook stand houdt :)
 
vanalles, hoe ziet jullie kamp eruit enz, daar was ik wel benieuwd naar.
Denk niet dat het verstandig is om foto's of filmpjes hoe het kamp er van binnen uitziet op internet te zetten. Des te makkelijk weten ze waar die mortieren terecht moeten komen he. Misschien vergezocht, maar veiligheid voor alles..
 
zo, is ff geleden dat hier wat gepost is maar gister heb ik een en ander meegemaakt wat het delen wel waard is denk.

om 0400 vertrokken we van overnachtings plek naar de plek waar we de dag door zouden brengen. daar aangekomen meteen bericht dat de taliban ons aan wilde pakken (we stonden langs een dorp met aan alle kanten eigen troepen) een paar uur later was het zover de eerste raket kwam langs gevolgd door een hoop vuur en mortieren raketten enz alle kanten op. iedereer ging helemaal los, mortieren van ons howitzer van ons en later ok een a-10 thunderbolt die zn gatlinggun gebruikte op een huis...

ik was boordschutter met een .50 dus had ook genoeg te doen, eertse kist leeg geschoten op een afvuur plek van raketten oid en 2de kist op een huis waar mortieren vandaan kwamen. toen ik ging herladen werd ik bevuurd vanaf mijn rechter kant en raakte 1 kogel mn neus (schampschot) en een paar spatten uiteen op mn wapen waarvan wat scherven in mn arm terecht kwamen.

best een apparte ervaring kan ik zeggen en begin nu pas goed te beseffen hoeveel geluk ik heb gehad.
 
:eek:

Het duurt idd even voordat je beseft wat er is gebeurd in zulke situaties:)

Succes met die wonden, maar dat komt goed denk ik? Een zwaargewonde kan niet typen:p
 
Douwe wtf, een kogel zo kort op je neus is wel HEEL erg dichtbij. Dat zijn dan weer de andere kanten van zo'n peppy-contact verhaal..
 
:eek: dat is best ziek zeg.
Je mag je beschermengel wel dankbaar zijn zeg.

Miss beetje ongepast ofzo, maar hoe liep het verder? Meer teamleden geraakt ofzo? Taliban weggeveegd?
Als je t ongepast vind hoef je natuurlijk geen antwoord te geven:)
 
na alles wat er afgelopen tijd in het nieuws is geweest kun je wel afleiden hoe heftig het daar is geweest. zijn de gevechten nu nog steeds zo heftig of valt dat mee.

vind trouwens dat de nederlands juist nu moeten blijven en de missie moeten verlegen. je kan jezelf niet zomaar weg laten jagen.
 
zo, is ff geleden dat hier wat gepost is maar gister heb ik een en ander meegemaakt wat het delen wel waard is denk.

om 0400 vertrokken we van overnachtings plek naar de plek waar we de dag door zouden brengen. daar aangekomen meteen bericht dat de taliban ons aan wilde pakken (we stonden langs een dorp met aan alle kanten eigen troepen) een paar uur later was het zover de eerste raket kwam langs gevolgd door een hoop vuur en mortieren raketten enz alle kanten op. iedereer ging helemaal los, mortieren van ons howitzer van ons en later ok een a-10 thunderbolt die zn gatlinggun gebruikte op een huis...

ik was boordschutter met een .50 dus had ook genoeg te doen, eertse kist leeg geschoten op een afvuur plek van raketten oid en 2de kist op een huis waar mortieren vandaan kwamen. toen ik ging herladen werd ik bevuurd vanaf mijn rechter kant en raakte 1 kogel mn neus (schampschot) en een paar spatten uiteen op mn wapen waarvan wat scherven in mn arm terecht kwamen.

best een apparte ervaring kan ik zeggen en begin nu pas goed te beseffen hoeveel geluk ik heb gehad.

Dude jij komt rechtstreeks uit et programma I shouldn't be alive van Discovery :D Wat een geluk, echt niet normaal man.. een paar mm verder en je was dood.

Je zegt "een aparte ervaring".. Ik zou volgens mij een trauma hebben :p
 
hmm, dat is echt goed schrikken he.

iig beter dat het idd net het puntje van je neus was.
en verder bij jou maten ook geen erge gevallen enzo?

blijft toch een vaag gebeuren daar, sterkte iig.
 
Zoo douwe dat klink aardig heftig !!

Volgende week moet ik voor keuring ! 8)
Hopen dat ik door mag !

Is btw voor Landmacht en dan Panzer genie :W
 
Tering, je bent als boordschutter ook zo fokking kwetsbaar en het makkelijkste doelwit vaak. Je mag idd van geluk spreken ik heb echt het idee, wat er zou gebeuren als we onze handen ervan zouden trekken. Is het dat leed waard? komt er ooit een eind aan. Denk het niet. Gozer kalm aan en keep on living.
 
oi,

net weer terug van chora, ongeveer 2 weken weg geweest met 2 keer kort op het kamp te zijn is best intensief en nu dus ook ff een dagje rust.

er zit inmiddels een korst op me neus dus het geneest allemaal prima, afgelopen dagen ben ik weer gewoon als boordschutter actief mee geweest met de gevechten waar jullie op het nieuws vast veel over gehoord hebben

andere gewonden waren er aan onze zijde niet. hij moest juist mij hebben en toevallig kon hij een beetje schieten.

fototje van dezelfde dag :p

524prm1.jpg
 
Ik zat net fok te checken en zag dit bericht:

"De Nederlandse militairen in Afghanistan hebben uit angst voor "gedoe" in de Nederlandse media en de Tweede Kamer een leider van de Taliban in Uruzgan, de provincie waar de Nederlanders zitten, kort na zijn aanhouding weer vrijgelaten. Dit meldt Elsevier in het nummer van deze week.

De man werd begin juni opgepakt in de hoofdstad van Uruzgan, Tarin Kowt. De naam van de arrestant staat volgens Elsevier in verscheidene rapportages van westerse inlichtingendiensten.

Buiten dat de aanhouding van de man al een grote klap in het gezicht van de Taliban zou zijn geweest, bleek hij ook nog een mobiele telefoon met contactgegevens van andere Talibanleiders bij zich te hebben. Toch besloten secretaris-generaal Ton Annink en generaal Jouke Eijkelboom van het crisisbeheersingscentrum van Defensie in Den Haag hem op vrije voeten te stellen. Ze wilden geen gedoe met inlichtingenwerk rond arrestanten in Afghanistan. Een andere militair weet het iets anders te omschrijven: "Ze willen geen gedonder in de pers en de Tweede Kamer. Ze vinden dat we in Uruzgan volgens de regeltjes van het ganzenbord moeten spelen. Alsof we bezig zijn op de kermis van Abbekerk." Of minister van Defensie, Eimert van Middelkoop, op de hoogte is gesteld van de vrijlating is niet bekend."

Dan begin ik me toch echt af te vragen wat we in godsnaam daar te zoeken hebben 8P Kwamen wij daar niet in eerste instantie om de problemen met Saddam/Taliban op te lossen? En dan laten we nu vrolijk zon kopstuk weer vrij? |(

Ik was al tegen dat hele gedoe van Nederland in Iraq, maar nu alleen nog maar meer :r

Als we het niet tegen dat regime doen en het volk daar helpen, zijn we dus gewoon lekker aan het asskissen bij de USA en Engeland
 
Back
Top