zo, is ff geleden dat hier wat gepost is maar gister heb ik een en ander meegemaakt wat het delen wel waard is denk.
om 0400 vertrokken we van overnachtings plek naar de plek waar we de dag door zouden brengen. daar aangekomen meteen bericht dat de taliban ons aan wilde pakken (we stonden langs een dorp met aan alle kanten eigen troepen) een paar uur later was het zover de eerste raket kwam langs gevolgd door een hoop vuur en mortieren raketten enz alle kanten op. iedereer ging helemaal los, mortieren van ons howitzer van ons en later ok een a-10 thunderbolt die zn gatlinggun gebruikte op een huis...
ik was boordschutter met een .50 dus had ook genoeg te doen, eertse kist leeg geschoten op een afvuur plek van raketten oid en 2de kist op een huis waar mortieren vandaan kwamen. toen ik ging herladen werd ik bevuurd vanaf mijn rechter kant en raakte 1 kogel mn neus (schampschot) en een paar spatten uiteen op mn wapen waarvan wat scherven in mn arm terecht kwamen.
best een apparte ervaring kan ik zeggen en begin nu pas goed te beseffen hoeveel geluk ik heb gehad.