Uitzending

So true, ik voelde me ook minder veilig. In Afghanistan kon niemand me wat maken. Toch een C8 en een glock op de man. Hier in nl weet je niet wat voor gekken er rond lopen, en wat voor wapens ze bij zich hebben. En wij hebben hier helemaal niks bij..

Dit klinkt toch wel raar voor een niet-militair, dat je je veiliger voelt in een oorlogssituatie dan in een discotheek. Maar het is wel te begrijpen, je moet in Afghanistan constant op je hoede zijn, je hebt overzicht en wapens. Maar dat gevoel verdwijnt zeker vrij snel?:)
 
Op Nederland twee is de laatste tijd een programma over de militairen die in Uruzgan zitten. Kamp Holland heet het geloof ik?

Fascinerend om te zien :)
 
De een die zit zijn brieven te verbranden omdat hij geen gegevens van zijn familie wil achterlaten maar hij laat zijn thuissituatie wel filmen.. beetje vaag..
 
De een die zit zijn brieven te verbranden omdat hij geen gegevens van zijn familie wil achterlaten maar hij laat zijn thuissituatie wel filmen.. beetje vaag..

Ik denk niet dat Ali Kabali de Al Qaida strijder in Uruzgan over Nederlandse schotel televisie beschikt. Laat staan dat hij verstaat wat er gezegd wordt.

Het ging er meer om dat men daar niet die papieren in handen krijgt met adresgegevens.:p
 
Het is maar net hoever je wil gaan met dat soort info.. Ik denk dat niet dat ze de familie van Jan Soldaat gaan bedreigen. Mensen vanaf de rang Overste moeten zich daar meer zorgen over gaan maken.. Ook word er nergens in de media met achternamen gepraat van mensen die daar op dat moment zitten..
 
Dit klinkt toch wel raar voor een niet-militair, dat je je veiliger voelt in een oorlogssituatie dan in een discotheek. Maar het is wel te begrijpen, je moet in Afghanistan constant op je hoede zijn, je hebt overzicht en wapens. Maar dat gevoel verdwijnt zeker vrij snel?:)
Moet ik je er wel bij vertellen dat er in afghanistan niet op mij direct geschoten is. En dat ik ook niet echt in de stront heb gezeten daarzo. Dat kan een hoop verklaren. Kan me inbeelden dat Demp zich hier een stuk veiliger voelt. Maar soms toch wel de glock om zn been mist :) Dat ding had je 4 maanden lang om je been, behalve als je sliep :)
 
Het is maar net hoever je wil gaan met dat soort info.. Ik denk dat niet dat ze de familie van Jan Soldaat gaan bedreigen. Mensen vanaf de rang Overste moeten zich daar meer zorgen over gaan maken.. Ook word er nergens in de media met achternamen gepraat van mensen die daar op dat moment zitten..

ook 1e klassers worden met regelmaat bedreigt bij terug komst in eigen land, en de fam toch wel.
 
Ik had er nog niet van gehoord.. Alleen een CC van een club die in Uruzgan zat heb ik van gehoord dat zijn vrouw een telefoontje van engelstalige lui heeft gekregen..
 
Lekker afwisselend landschap...
Maar ik heb die kisten gezien die nu terug zijn, Cougars...
Zien er echt niet meer uit... Wat een zandbakken zijn dat geworden daar.
 
zo 1 :p

6h6kchw.jpg


of meer zoiets ?

4tf39c2.jpg
 
Ik had het eigenlijk meer over die heli op de eerste foto... maar het is ook eigenlijk 1 grote zandbak daar... alles en iedereen op den duur geloof ik..:p
 
Dat is zooooo kut he, ik had er ook fuckin moeite mee. Ik vond het niet eens erg dat ik mn been brak de laatste dag van mn verlof..

Niet het gevoel dat je wel weer terugwil Demp?
 
In het begin heel erg. Maar ik heb het nu thuis heerlijk naar me zin. Lekker met de SBO aan het racen geslagen. Ben ook bezig met een auto race team. Maandag ga ik me huisje in. Alleen zit ik dan al op de kazerne. Dus week erna ga ik denk een weekje vrij nemen om te kunnen verhuizen.
Al met al Afganistan was echt een master ervaring zal het best een keer overnieuw willen doen. Maar met wat ik allemaal wil doen in Nederland wil doen is daar geen tijd voor. Ik heb hier naast me liggen de sollicitatie formulieren voor F16 maar weet niet eens zeker of ik ze nog wel wil inleveren. Ik denk dat ik voor Student ga!!! Maar het vervelende is ik moet me VWO hebben voor wat ik wil gaan doen. En ik zit tot april aan me contract en ik wil dan wel in augustus gaan beginnen met me VWO. Dus ik weet het allemaal niet en ik verander nog wel veel van keuze. In afganistan wou ik nog naar KCT.
En hoe het hier met uitgaan is enzo. Ja ik heb nergens moeite voor en ik ben hier juist nergens bang voor. En ik mis die Kut glock om me been al helemaal niet. Ben juist wel blij dat ik even me wapens heb neergelegd.
 
Back
Top