misschien wat handig om wat meer info te vermelden, km stand, waneer laatse beurt gehad etcHallo, ik heb een scooter Agm star 50.
Ik starte hem vanmorgen en reed richting werk, na echt een heel kort stukje rijden. (Motor nog koud) viel hij uit. Ik probeerde elektrisch te starten, dat wilde niet. Dacht probeer het even met de kickstart, maar helaas wilde ook niet. Ben terug naar huis gelopen ermee, en heb maar even de auto gepakt om niet al te laat op werk te komen. Ik heb nog geen idee waar dit door zou kunnen komen.
verder wel een detail wat mij de laatste tijd is opgevallen. Soms na het starten van de scooter hoor ik een aantal tikjes wanneer ik beetje gas geef wanneer hij net stationair draait. Wanneer dit zich voordoet neigt de motor soms ook uit te vallen.
Mocht iemand weten, of denken te weten of zelf ook gehad. Ik hoor graag!!
Alvast Bedankt!!.
Groeten Thiërry
dan is dit het eerste probleem dat moet worden opgelost.Zie m niet vonken
Dank voor de goede uitleg!, zou dit graag gaan meten zoals je omschrijft. Echter ben ik niet in bezit van multimeterdan is dit het eerste probleem dat moet worden opgelost.
Wat je kan doen is het volgende:
- pak een multimeter
- zet deze op de laagste weerstand stand
- houd de pennen tegen elkaar (Meting 0)
- meet de weerstand van de bobine. Van de groene naar de zwarte connector moet dit maximaal 2 ohm zijn. (Meting 1)
Van de connector van de boegiekabel naar groene en zwart (meting 2 en meting 3)
Als deze goed zijn, haal dan de CDI los
Je ziet nu dat de draden die naar de CDI gaan allemaal verschillende kleuren hebben
De zwarte-gele draad gaat richting de bobine. Meet daarover de weerstand (meting 4 )
Je ziet ook een groene draad, meet deze vanaf de - pool (meting 5)
deze metingen moeten nagenoeg hetzelfde zijn als meting 0
nu ga je de stator meten
dit is een blauw-gele draad en deze wordt gemeten op de - pool, de weerstand zal tussen de 150ohm en de 300 ohm moeten liggen.
Wat kan er eigenlijk kapot gaan aan een bougie. Of is het meer de vuil en roet aanslag wat de werking ervan beïnvloedAls de bougie niet vonkt is er iets kapot in de ontsteking. Ik vervang dit altijd in de volgorde; bougie, bobine en cdi. Werkt een nieuwe bougie niet dan vervang ik de bobine en werkt ie dan nogsteeds niet de cdi. Als je handig bent met een multimeter kan je t meten.
Wat bedoel je met klepspeling?. En wat is er aan de hand wanneer bougie nat vochtig isControleer of je bougie vonkt
controleer of je bougie nat/vochtig wordt na een aantal keer kicken
controleer je klepspeling eens