4 takt plots uitvallen, zeer traag optrekken top snelheid lager

Rune

New Member
Piaggio fly 4 takt reed altijd normaal. Plots haalt hij niet meer zijn topsnelheid van 50 km/u en loopt hij als maar trager. Als ik veel gas geef valt hij bijna uit, dan trekt hij weer een stukje normaal en valt weer bijna uit. Maar als ik geen gas geef valt hij ook uit.
Ook kwam er 4 keer een pffft geluit uit de uitlaat.
Zo ben ik net thuis kunnen geraken.
Carbu al gecheckt en deze is proper. Wat kan ik nog nalopen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Is het een fly met 4 kleppen? Welk jaar. Hoeveel km gelopen? Doet licht het, knipperlichten, elektrische start en zien de zekeringen er nog goed uit? Andere bougie geprobeerd?
Het zou te maken kunnen hebben met een gemankeerde benzine aanvoer.
Door een slechter werkende benzinepomp, en defecte secundaire luchttoevoer regeling als het een 4 klepper met ECU is.
Ook de ontsteking zou de boosdoener kunnen zijn. Controleer de stekker tussen de draden die uit de ontsteking komen (stator) op corrosie of gesmolten verbindingen.
Bekijk ook het geworstel met de Fly van 420scooter om nog wat inspiratie op te doen.
 
Je kunt het vinden in 1 van de 3 basics:
1) Mengsel, 2) in elkaar drukken en 3) ontsteken. 1) Respectievelijk carb (heb je reeds gekuist) valse lucht, opkomen gasschuif en naald, droogheid luchtfilter, etc, compressie.
2) Klepspeling, compressie (zuigerveren nazien), en 3) vonk.
Groet,
 
Is het een fly met 4 kleppen? Welk jaar. Hoeveel km gelopen? Doet licht het, knipperlichten, elektrische start en zien de zekeringen er nog goed uit? Andere bougie geprobeerd?
Het zou te maken kunnen hebben met een gemankeerde benzine aanvoer.
Door een slechter werkende benzinepomp, en defecte secundaire luchttoevoer regeling als het een 4 klepper met ECU is.
Ook de ontsteking zou de boosdoener kunnen zijn. Controleer de stekker tussen de draden die uit de ontsteking komen (stator) op corrosie of gesmolten verbindingen.
Bekijk ook het geworstel met de Fly van 420scooter om nog wat inspiratie op te doen.
is een fly van 2007 met 16k kilometers, ben niet zeker of het een 2 of 4 klepper is. lichten werken nog, elektrische start werkt niet meer sinds ik hem kocht ( 1 jaar geleden)
 
Back
Top