zip iget 2018 uitvallen

maartenvankoosten

New Member
hallo ik ben maarten ik heb een zip iget 2018 gekocht gisteren wanneer ik mijn scooter start en eff stop met rijden valt die uit dit kan je volgens mij goed zetten door je stationair schroef vast te draaien heb ik gelezen maar ik kan het niet vinden of ik heb het misschien niet eens

mijn vraag is of je dat wel kan regelen bij een zip iget 2018 en zo ja hoe? dus dat die aanblijft totdat jij je scooter uitzet
 
Advertisement - register to remove this

Een zip I-get heeft geen carburateur maar is injectie.
Heb je dit euvel niet gemerkt bij een uitvoerige testrit die altijd aanbevolen wordt, bij de aankoop van een brommer/snor?

Wat is de setup van deze scooter, maw is deze nog origineel of reeds het een en ander aan versleuteld en zo ja wat is er precies aan gedaan?
 
hey bedankt dat je reageert

De scooter heb ik niet nieuw gekocht en ook niets gehoord van de vorige eigenaar het is me ook niet opgevallen

De verkoper zegt dat alles origineel is het loopt nog 25 kmpu alles is nog

Mijn scooter blijft niet aan dus als ik eff stil sta valt die uit moet ik hem weer starten op en duur word dat echt irritant
 
Op het gaskleppenhuis waar je de gaskabel in hebt zitten zit aan de bovenkant een schroefje hoe je hem stationair kan afstellen hiermee stel je dus eigenlijk de gaskabel af waarmee je hem stationair kan laten lopen zie foto gaat om het schroefje waar de man de vinger op legt
 

Attachments

  • Screenshot_20220319-203200_Chrome.jpg
    Screenshot_20220319-203200_Chrome.jpg
    90.1 KB · Views: 88
Omdat het een injectie scooter is, staat de gasklep op een speciale stand, voorgekookt open, en met die stand zou ie gewoon stationair moeten lopen. Daar "rekent"de ECU mee.
Wanneer je met de stelschroef gaat proberen het probleem op te lossen, zoals Glenn voorstelt zou dat kunnen lukken.
Maar je negeert de achterliggende oorzaak.
En dat kan van alles zijn. Mechanisch of electrisch. Verstopt luchtfilter, versleten bougie, lekkende klep, kapotte Lambda sonde, of een slecht contact bij de choke installatie van je gasklephuis etc.
Je zou haast naar de dealer gaan en m uit laten lezen op foutcodes. Heeft ie veel kilometers gelopen?
 
Omdat het een injectie scooter is, staat de gasklep op een speciale stand, voorgekookt open, en met die stand zou ie gewoon stationair moeten lopen. Daar "rekent"de ECU mee.
Wanneer je met de stelschroef gaat proberen het probleem op te lossen, zoals Glenn voorstelt zou dat kunnen lukken.
Maar je negeert de achterliggende oorzaak.
En dat kan van alles zijn. Mechanisch of electrisch. Verstopt luchtfilter, versleten bougie, lekkende klep, kapotte Lambda sonde, of een slecht contact bij de choke installatie van je gasklephuis etc.
Je zou haast naar de dealer gaan en m uit laten lezen op foutcodes. Heeft ie veel kilometers gelopen?
Klopt helemaal wat je zegt maar je weet natuurlijk niet wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft
Brand het motorlampje?
Meer informatie zoals onderhoudsgeschiedenis km stand?
 
Omdat het een injectie scooter is, staat de gasklep op een speciale stand, voorgekookt open, en met die stand zou ie gewoon stationair moeten lopen. Daar "rekent"de ECU mee.
Wanneer je met de stelschroef gaat proberen het probleem op te lossen, zoals Glenn voorstelt zou dat kunnen lukken.
Maar je negeert de achterliggende oorzaak.
En dat kan van alles zijn. Mechanisch of electrisch. Verstopt luchtfilter, versleten bougie, lekkende klep, kapotte Lambda sonde, of een slecht contact bij de choke installatie van je gasklephuis etc.
Je zou haast naar de dealer gaan en m uit laten lezen op foutcodes. Heeft ie veel kilometers gelopen?
Klopt helemaal wat je zegt maar je weet natuurlijk niet wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft
Brand het motorlampje?
Meer informatie zoals onderhoudsgeschiedenis km stand

er brand geen motorlampje af en toe wel voor eff maar heb haast geen idee voor wat
de scooter heeft 3212 km gelopen
ik heb wel een start probleem bij het starten moet ik gas geven anders werkt het misschien dat het daar aan kan liggen?
 
er brand geen motorlampje af en toe wel voor eff maar heb haast geen idee voor wat
de scooter heeft 3212 km gelopen
ik heb wel een start probleem bij het starten moet ik gas geven anders werkt het misschien dat het daar aan kan ligge

Ecu slaat de melding op dus even zelf de ecu uitlezen als je de apparatuur hebt of laten uitlezen door een dealer
Grote kans dat dit de oorzaak is (klinkt als een kapotte lambdasonde maar dan zou die inpriciepe continue moeten blijven branden)
 
Ha Maarten, ik heb nu hetzelfde probleem met mijn Vespa iget 2018. Wat was destijds bij u het probleem en hoe heb je het opgelost?
 
@Hvh06 ,
welkom op dit mooie forum.
Beter een eigen draadje aanmaken want ik denk niet dat je hier nog een terugkoppeling op krijgt.
TS heeft sinds 7 april 2022 dit forum niet meer bezocht.
 
Back
Top