Dat is zowat mijn probleem.
Ik weet niet hoever ik kan laten tunen om nog een "veilige" cilinder te hebben.
Word er bv. aan de binnenwand gefreesd?
Heb eens een getunde MHR gehad waar de vin van de uitlaatpoort zo dun was dat de zuigveer erin sloeg....
Slag is 85mm
Het zijn MHR team speed 2.... koste 350 ongeveer
ja inderdaad maarten maar waarom moet je zo reageren?
Als de cilinder wordt getuned door iemand met verstand en ervaring gaat dit zeker niet ten koste van de betrouwbaarheid. Wel moet je van tevoren aangeven of de cilinder voor de race of voor de sprint wordt gebruikt. Voor de sprint kan je uiteraard een extremere cilinder bouwen die vooral veel piekvermogen levert en het niet perse een race lang hoeft uit te houden.
Zo zijn onze cilinders (stage6) bijvoorbeeld van 15,5 naar 19+ pk gegaan en heb ik nog nooit een warm/vastloper gehad op de baan. Zeker bij een MHR team (geen speed dus) is het aan te raden om de cilinder te laten tunen omdat deze standaard vrij tam is.
No offence, maar kun je wel een cilindertje laten proberen van een sprinter (+25 pk), geloof me die krijg je echt niet stuk, hebben we echt ons best op gedaan maar zelfs zonder koelwater niet...
Ligt er idd zoals jezelf al zegt aan hoe de cilinder is gemaakt, en volgens mij niet hoe extreem piekerig of wat dan ook.
Tevens rijden we ook nog steeds met een vario... waarmee je ook 1 toerental opzoekt..
greetz
Mijn ervaring op endurance races is dat de lagers van de krukas kapot gaan...
Dit heeft toch met vermogen te maken denk ik, hoe meer pk hoe meer druk op je lagers.
Wij rijden steeds met 4% A747 en toch zijn de lagers al dikwijls kapot gegaan waardoor de cilinder gekrast of warmgelopen is.
Echt vastlopen ofzo heb ik nog niet gehad, wel veel warmlopers door lagers.
En het klopt wel wat er gezegd word over vastlopers.
Mijn Zip Ac met 15,5pk heeft orriginele krukas en Stage6 Racing cilinder en heeft al een 25u gebold op circuit. Dit zonder enig probleem.... (en word continu gebruikt als hamburger transporter in de pits)
De Zip Sp's hebben telkens last van kapotte lagers... Dus ik denk toch dat de extra pktjes hier een bijdrage leveren in levensduur.
Heb een 4jaar gereden in standaard 70cc klasse (zonder binnenrotor enzo) en deze scooters gingen echt nooit kapot.... ( rond de 12 a 13pk hehe)
hoe vaak reviseren jullie die blokjes dan? en wat voor lagers gebruiken jullie?
Een dr70 die het niveau tussen een stage6 en speed heeft liggen?
Hier zitten de echte max en fabios.
We doen in de sprintscene toch echt wat verkeerd als ik dit topic nalees.