nadeel van software is dat je nooit weet welke formules er achter zitten, dus ook nooit iets in de berekeningen kan verbeteren.
bovendien doe je er geen kennis door op omdat je niet weet waar je mee bezig bent.
ja idd maar is het dan gewoon testen ?
en hoe kan je de conen meten van bvb een C21 ? iedere keer de grootste diameters meten en dan zo de conen uitekenen ?
Ja dat geldt voor de vele amateurs en berekenings programma's die opinternet te vinden zijn, maar niet als die op wetenschappelijke basis plaats vindt. Of als je daar een studie van gemaakt hebt.
Groeten,
Luc
Ja dat geldt voor de vele amateurs en berekenings programma's die opinternet te vinden zijn, maar niet als die op wetenschappelijke basis plaats vindt. Of als je daar een studie van gemaakt hebt.
Groeten,
Luc
sorry dat ik het vermeld,
maar de uitlaatberekening die jij hebt gemaakt voor mijn piaggio mini gaf een dramatische grafiek (7 pk en niet boven de 10.000 rpm getest bij valentino @ goes ) en vervolgens er 1 bij abt laten berekenen en ook zelf gemaakt.
dit gaf 12 pk en wat meer toeren (kortom een betere grafiek )
Heb je zelf de ligging van de powerband bepaald, of heeft luc dit voor jouw gedaan? En kwam dit overeen met praktijk?
Ik weet niet hoe ABT zijn uitlaten berekend maar het zou me niks verwonderen dat dit ook gewoon gebeurd aan de hand van opschaal waarden en ervaringen. Aan natuur/wiskundige berekeningen hecht ik niet zoveel waarde, omdat je simpelweg niet elk verschijnsel in kaart kan brengen.
Misschien een "kicker" maar kon er niet echt uitkomen.
Welke dikte van het materiaal gebruik je voor de uitlaten ? ( 0,7 mm of iets dergelijks ? )
En een ander type staal gebruiken ( bijv RVS ) , heeft dit nog invloed op prestaties ? ( kan je dan ook een ander dikte nemen ? )
Welk dikte ( binnenmaat + buitenmaat ) van de tailpipe kan je het beste aan houden ?
Heeft het lassen nog invloed ( dus een bobbel aan de binnenkant van de conus ) lijkt mij wel toch ?
Alvast bedankt !
niet altijd he.. Op een gegeven moment kun je er niet meer bij. Je kunt niet met een dremel in de tail komen bvb. Maar je moet idd een goede doorlas zien te krijgen, sommigen werken ook met een backing gas, dit is gas aan de achterkant laten lopen, zodat de binnenkant van de las niet verbrand en ruw word. Maar het moet ook wel zonder kunnen, een tig apparaat is wenselijk. Maar ze doen het ook wel met co2 of autogeen, of hardsolderen kan ook nog.
Dat wat er nu beweerd word over het lassen
Dan plaats je de platen tegen elkaar en last dan , met als gevolg dat je een rups krijgt aan zowel de binnen als de buitenkant toch ?
Nu had ik het bedacht om het zo te doen.
door aan beide platen een halve milimeter eraf te vrezen ( vandaar dat ik vroeg of je 1 mm rvs kan gebruiken ) , krijg je 2 platen die over elkaar schuiven en vervolgens ( bijna ? ) naadloos afsluiten.
Vervolgens aan de buitenkant aflassen.
Zo heb je toch een gladde binnenkant ? ( of ben ik nou gek ?)
Plaatje ter verduidelijking
[IR]http://img164.imageshack.us/img164/3500/lassenwq6.jpg[/IR]
Om vermogen te winnen is het effectiever onderzoek te doen naar een beter ontwerp.