UFO luchtfilter vraagje...

BeNe

Well-Known Member
Voordat iedereen begint te zagen ivm de search gebruiken: zoek het zelf eens, je moet minimum 4 letters ingeven en aangezien UFO er maar 3 telt...

Wel, ik zou gewoon even willen weten of het wel de moeite waard is om een UFO te kopen ipv. een originele luchtfilter @ mbk nitro... Het is echt niet meer te doen om met een powerfilter hier in deze stad rond te rijden. Zuigt hij echt veel meer lucht dan een originele luchtfilter? En volgens mijn dealer zitten er wel meer gaten in, maar de extra gaten zitten (volgens hem) aan de kant waar de lucht niet gefilterd wordt. (zou echt DOM zijn, maar leek me ook zo op een foto op ST.net >> ze zaten aan de voorkant)
Is dit zo? En heeft anders iemand een ander stille-luchtfilter-initiatief?
tnx

Advertisement - register to remove this

ik heb mijne nu ook (Eindelijk:)), maar heb nog niet gereden, dus kan nix zeggen over het geluid, zal wel gelijk zijn aan standaard met aardig wat gaten.
De gaten zitten idd aan de voorkant (je koopt alleen de voorkant), maar het filter zit helemaal bovenin, voor de slang naar je carb, dus het wordt wel gefilterd, normale filterelement heb ik er uit. En hij zuigt cker meer lucht aan als een standaard luchtfilter met toch wel minder geluid als een powerfilter (denk ik)

P.S. je kan zoeken op ufo* dan werkt het wel:)

Originally posted by $aint
...maar het filter zit helemaal bovenin, voor de slang naar je carb...
Iemand een idee of dit filterelement het danook goed doet? (evengoed als originele mousse? Anders boor ik gewoon extra gaten aan de achterkant van een nieuwe originele luchtfilter (m'n oude is kapot :-S)

Een K&N is ook een degelijk alternatief? Maar hoe het met het geluid daarvan zit weet ik niet. En mijn ervaring is dat een onbegrensd nitro luchtfilter bijna zoveel lawaai maakt als goedkoop powerfiltertje... bij volgas toch, bij halfgas hoor je wel duidelijk het 'plop' geluid van luchtfilter

Buddyfilter is geen optie?
En trouwens een onbegrensde aerox/nitro luchtfilter heeft dus ECHT NIET hetzelfde geluid als een powerfilter.
Zo'n onbegrensde std filter is alleen het buisje eruit, dat helpt echt niet super ofzo. Het verschil is echt gigantisch groot...

Ja Buddyfilter werkt toch nog het best als je van weinig geluid houdt.
Ik heb nu ook een buddy filter gemaakt en das echt een wreed geluid en het gevoel in je billen is ook relaxed.
(voelt alsof je op een motorscooter zit)

Is het maken van een buddyfilter bij nitro niet redelijk moeilijk?
en @VoO : dat is mijn ervaring. ik heb er is een opgezet om te proberen (zonder iets aan te passen) en hij reed nog (net te arm. moest helpen met choke als ik plots opentrok) maar van geluid was het niet veel meer.....
Er stonden meerdere mensen bij en ik schrok er zelf ook van...
Is zake lucht dat er door komt en sproeier zal er wel wat verschil zitten (ik schat 5 maten ofzo) maar van geluid echt niet bij mij.

was op std onbegrensde nitro dus 12mm carb

Geen last van, ik heb dat pijpje er ook uit @ aerox, en maakt echt niet meer herrie ofzo..?

Naja buddyfilter is wel te doen, ik heb het ook gedaan @ een aerox. Je moet wel een recht spruitstuk monteren, en dan een zelf luchtfilter fixen met pvc ofzo en dat in je buddy zetten en die vervolgens met geluidsdempend materiaal bekleden...

dus de enige optie lijkt me zo'n ufo?
iemand een idee hoeveel dit kost? en hoeveel een originele luchtfilter kost (m'n oude is er al een paar keer vangevallen, en is kapot :s)

Misschien dat het met kartcarbu's wel kan @ mina (die staan toch recht omhoog op het carter? Ijk dacht toch da ik dat zo op foto's gezien had...

Originally posted by Bob
Misschien dat het met kartcarbu's wel kan @ mina (die staan toch recht omhoog op het carter? Ijk dacht toch da ik dat zo op foto's gezien had...

Mjah, daar zou ik liever niet aan beginnen, want dat is volledig onbekend terrein voor mij... en ik denk niet dat er veel andere zijn die hier ervaring mee hebben...
Alhoewel ik toch zo'n fototje zou willen zien :)

Originally posted by BeNe

Mjah, daar zou ik liever niet aan beginnen, want dat is volledig onbekend terrein voor mij... en ik denk niet dat er veel andere zijn die hier ervaring mee hebben...
Alhoewel ik toch zo'n fototje zou willen zien :)

misschien dat ik het ooit (lees: volgend jaar) nog ga doen, maar dan zul je ff moeten wachten:)

Back