mod

New Member
Ik wil dus een Piaggio zip 4takt 80cc kopen vandaar de vraag voor advies heb zelf wel wat kennis opgedaan afgelopen jaren alleen minder met 4takt.

hieronder staan fotos er zitten krassen op de kappen, de remhendel is gebogen, snelheidsmeter doet het niet en er zit een scheur in het windscherm

voor de rest is de scheur in het windscherm geen probleem ik ga hem toch vervangen en de kappen waarschijnlijk ook

ik had dus al een threat gezien met een soort checklijst alleen dus de vraag of iemand een aanvulling had daarop nog advies heeft voor dingen waar ik op moet letten motorisch/etc. en of het een goede koop is, of dingen die ik mee moet nemen om iets te controleren.


KM stand 14xxx
Bouwjaar 2018
80cc
€815
Post automatically merged:

hier die checklijst waar ik het over had
 

Attachments

  • BEAB1AE0-5FFC-4A63-B2B1-BE596503C066.png
    BEAB1AE0-5FFC-4A63-B2B1-BE596503C066.png
    857.2 KB · Views: 28
  • F1AB14BD-775C-4E12-96A0-B3D94DF5A9CF.png
    F1AB14BD-775C-4E12-96A0-B3D94DF5A9CF.png
    827.7 KB · Views: 24
  • 8607B0AE-75E2-45B1-B141-478691971674.png
    8607B0AE-75E2-45B1-B141-478691971674.png
    820 KB · Views: 25
  • 067E9C50-AA33-4406-90E9-916C7F6A2B63.png
    067E9C50-AA33-4406-90E9-916C7F6A2B63.png
    662.3 KB · Views: 30
  • 1B88E29E-26B9-43AB-B242-4EF36DF759A1.png
    1B88E29E-26B9-43AB-B242-4EF36DF759A1.png
    595.1 KB · Views: 29
  • DFAB1C1E-B6A9-4FA3-805F-1605F26CF5CB.png
    DFAB1C1E-B6A9-4FA3-805F-1605F26CF5CB.png
    732.3 KB · Views: 29
  • 9B7D112C-F394-477B-B8E1-B031AED2AF57.png
    9B7D112C-F394-477B-B8E1-B031AED2AF57.png
    782.4 KB · Views: 25
  • EA0D43C0-2C5C-4E34-A337-04A77088CEBE.png
    EA0D43C0-2C5C-4E34-A337-04A77088CEBE.png
    783.7 KB · Views: 28
  • 1DB1CE1E-CE05-432A-AA5C-5C5B8CC9118B.jpeg
    1DB1CE1E-CE05-432A-AA5C-5C5B8CC9118B.jpeg
    335.3 KB · Views: 27
  • tweedehands_scooter_kopen.pdf
    1.7 MB · Views: 4
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dit is al een teken dat het een beuner is:

de remhendel is gebogen.


Ik zelf kreeg die dingen nooit krom, of je moet wel heel slecht met je scooter omgaan wilt dat je lukken. (blijkbaar al eens mee gevallen of meerder maals mee gevallen (waarschijnlijk ook waarom andere kappen erop zit)

Kappen hoeven ook niet eens de originele te zijn.. Tegenwoordige zijn er ook goedkopere setjes te koop.
Al helemaal te zien omdat die gene er geen stickers meer erop heeft gedaan.



voor de rest is de scheur in het windscherm geen probleem ik ga hem toch vervangen en de kappen waarschijnlijk ook

Zei ik vroeger ook, dit vervangen, dat vervangen.. En dan komt er eens in het niets dat er nog meer dingen zijn die vervangen moeten worden.

En het lijstje word steeds langer.


En meeste prijzen zijn ook geen redelijke prijzen voor wat je aan kwaliteit terug mag verwachten.

Vind 815 euro best nog wel teveel gevraagd voor deze staat.

Zou hem zelf lekker laten staan.
 
Ik ga maandag dus kijken (afspraak al gemaakt) maar heb je dan in ieder geval punten waar ik op moet letten? zoals je zegt zou t inderdaad een beunhaas kunnen zijn ik neem daarom zelf ook iemand mee die er veel meer verstand van heeft. daarbij nog, ik geloof ik wat je zegt alleen ik heb gekeken op marktplaats/facebook etc alleen dit is toch zeker een van de goedkoopste in een schappelijke radius.
 
Een ZIP 4-Takt 80 CC van 2018 voor die Prijs ?
Is niet duur , mits het blok goed en netjes draait / geen gekke geluiden etc etc .
Wat minder is , is dat het een blauwe plaat uitvoering is .
 
Misschien is die wil omgekat.. Zit er een frame op die een wat hoger bouwjaar nummertje heeft..

Wellicht is de originele wel van 2014.. Wie gaat dat controleren?


Hierboven zegt niet duur.. Vind de scooter er best gebruikt eruit zien.. En de rekening die je moet betalen om het ding beter eruit te laten zien zal vast ook niet maals zijn.. Nieuwe kappenset slaat al behoorlijk op je budget.

Vind overigens ook dat je km teller glas ook niet zo gehavend eruit mag zien.. (misschien met een schuursponsje proberen schoon te maken, en nou is dat ding helemaal dof.
 
Als het te mooi is om waar te zijn....

Reken 200 euro als basis bedrag (herstellen en onderhoudt), dan de kappen er overheen en kijk wat een gelijke goede oplevert. Heb je al het gereedschap en heb je de tijd ook om er rustig voor te gaan zitten?

Verder is het een zwaar opgevoerde snor en kunnen we je met problemen dus niet helpen als er iets is.

Hartelijke groet,
OverLander.
 
Onderdelen / kappen nieuw of gebruikt kost geen drol voor een Zip , ander kappensetje doet wonderen .
Tevens het Tellerglas die dof is : neem waterproof Schuurpapier korrel 2500 , haal een een koplamp polijst / revisie setje van Turtle Wax , en het spul is weer glas helder.
 
Vandaag Plexiglas met Commandant 4 gedaan wat ook al heel goed werkt (maar nog niet tot perfectie).

PS: Als het straks stuk is en niet werkt mogen we niet helpen omdat het een opgevoerde snor is... Ik zou er weinig moeite mee hebben, maar dit zijn nu eenmaal de regels op het openbare forum.
 
Daarom gebruik ik zo`n doosje van Turtle wax , zit polijst pasta in , en diverse polijst Pads .
En het setje gebruik je meerdere malen , dus per Polijst beurt kost het geen drol .
Andere truuk is schuren met waterproof 2500 , en daarna spuit je het glas in de blanke lak .. ok weer nieuw , kijk maar eens bij Rik van Stippent op You- Tube ,,, daarbij maakt hij koplamp glas ( van Plastic ) ook weer als nieuw,
 
Thanks voor alle berichten, ik ben ook van plan om de scoot om te keuren naar 45:)

Alleen heeft iemand nog bepaalde punten die van belang zijn om te controleren bij 80cc/zip/4takt voorbeeld : bekend probleem bij vespas is dat ze vaak een verrotte bodem hebben daarmee bedoel ik bekende kwaaltjes van deze modellen

BTW ik ben niet van plan om hem op te voeren gaat me hier alleen om dat ik niet een hok koop, nou snap ik dat dat vrij wel onmogelijk is te zien van plaatjes vandaar de vraag voor punten waar ik op moet letten als ik ervoor sta
Post automatically merged:

Thanks voor alle berichten, ik ben ook van plan om de scoot om te keuren:)

Alleen heeft iemand nog bepaalde punten die van belang zijn om te controleren bij 80cc/zip/4takt voorbeeld : bekend probleem bij vespas is dat ze vaak een verrotte bodem hebben daarmee bedoel ik bekende kwaaltjes van deze modellen

BTW ik ben niet van plan om hem op te voeren gaat me hier alleen om dat ik niet een hok koop, nou snap ik dat dat vrij wel onmogelijk is te zien van plaatjes vandaar de vraag voor punten waar ik op moet letten als ik ervoor sta
 
Als het te mooi is om waar te zijn....

Reken 200 euro als basis bedrag (herstellen en onderhoudt), dan de kappen er overheen en kijk wat een gelijke goede oplevert. Heb je al het gereedschap en heb je de tijd ook om er rustig voor te gaan zitten?

Verder is het een zwaar opgevoerde snor en kunnen we je met problemen dus niet helpen als er iets is.

Hartelijke groet,
OverLander.
Je kan hem wel helpen wat er is alleen we mogen hem geen advies geven om te “tunen”
Post automatically merged:

Thanks voor alle berichten, ik ben ook van plan om de scoot om te keuren naar 45:)

Alleen heeft iemand nog bepaalde punten die van belang zijn om te controleren bij 80cc/zip/4takt voorbeeld : bekend probleem bij vespas is dat ze vaak een verrotte bodem hebben daarmee bedoel ik bekende kwaaltjes van deze modellen

BTW ik ben niet van plan om hem op te voeren gaat me hier alleen om dat ik niet een hok koop, nou snap ik dat dat vrij wel onmogelijk is te zien van plaatjes vandaar de vraag voor punten waar ik op moet letten als ik ervoor sta
Post automatically merged:
Ik weet dat 4takt olie nodig heeft. Olie zweten maakt niks uit. Maar olie lekken of kijken als je hem koopt daar even op letten. Rijd een goed rondje. Ook even op z’n hardst en kijk of alles het doet. Niet dat je de helft niet gechekt heb want kopen is kopen…..

Kijk even in je kabelboom wat je kan zien of er in geknipt en geplakt is…… verder gewoon fatsoenlijk denken.

Als je twijfelt niet doen of voor minder geld
Post automatically merged:

Ik wil dus een Piaggio zip 4takt 80cc kopen vandaar de vraag voor advies heb zelf wel wat kennis opgedaan afgelopen jaren alleen minder met 4takt.

hieronder staan fotos er zitten krassen op de kappen, de remhendel is gebogen, snelheidsmeter doet het niet en er zit een scheur in het windscherm

voor de rest is de scheur in het windscherm geen probleem ik ga hem toch vervangen en de kappen waarschijnlijk ook

ik had dus al een threat gezien met een soort checklijst alleen dus de vraag of iemand een aanvulling had daarop nog advies heeft voor dingen waar ik op moet letten motorisch/etc. en of het een goede koop is, of dingen die ik mee moet nemen om iets te controleren.


KM stand 14xxx
Bouwjaar 2018
80cc
€815
Post automatically merged:

hier die checklijst waar ik het over had
Verder is mijn tip: “koop een aerox ofzo een 2takt met ene dikke 70cc alu”
 
Last edited:
Gaat er vooral om hoe die 80cc afgesteld en gemonteerd is. Als dat netjes is gebeurd, zou ik het wel durven mits de scooter goed rijdt. Dat ie een keer op de grond heeft gelegen, tsja het is een zip.
 
Je kan hem wel helpen wat er is alleen we mogen hem geen advies geven om te “tunen”
Post automatically merged:


Ik weet dat 4takt olie nodig heeft. Olie zweten maakt niks uit. Maar olie lekken of kijken als je hem koopt daar even op letten. Rijd een goed rondje. Ook even op z’n hardst en kijk of alles het doet. Niet dat je de helft niet gechekt heb want kopen is kopen…..

Kijk even in je kabelboom wat je kan zien of er in geknipt en geplakt is…… verder gewoon fatsoenlijk denken.

Als je twijfelt niet doen of voor minder geld
Post automatically merged:


Verder is mijn tip: “koop een aerox ofzo een 2takt met ene dikke 70cc alu”
Top goeie tips ik ga dr op letten, verder nog over de 2takt aerox leuk idee alleen heb ik t idee dat n 4 takt iets beter zijn waarde houd + wat betrouwbaarder is (alhoewel ik dat niet zeker weet of ook zo is met 80cc )
Post automatically merged:

Gaat er vooral om hoe die 80cc afgesteld en gemonteerd is. Als dat netjes is gebeurd, zou ik het wel durven mits de scooter goed rijdt. Dat ie een keer op de grond heeft gelegen, tsja het is een zip.
Thanks, ik ga straks heen en bekijken ik ben benieuwd
 
Back
Top