Sym fiddle 2 tweedehands

Wesleeyy

New Member
Hai, ik heb een Sym fiddle 2 matzwart gevonden op marktplaats.
De scooter komt met een imitatie smoke windscherm, smoke led knipperlichten en een alarm.
Er staat 8900km op de teller en ik kan hem kopen voor 1225euro.
Grote beurt gehad op 4875km en op 7900km.
Is dit een goede deal?
 

Attachments

  • 1615541575797.png
    1615541575797.png
    1.6 MB · Views: 10
  • 1615541586440.png
    1615541586440.png
    876.8 KB · Views: 10
Advertisement - register to remove this

Lijkt me toch logisch? Je krijgt voor 1600 een gloednieuwe.
Die tweedehands sym is nog niet eens de helft van dat waard.

Voor het scootertje dat je op het oog hebt zal die echt niet veel meer gaan vangen dan 600/700. We zijn hier niet in hollywoo
Nieuw kost ie 1900 met de accessoires die ik wil. En deze kan ik dan voor 1400 met alle accessoires halen.

Die 500€ 'korting' door 1,5 jaar gebruik is het niet waard volgens jou?
 
Wesleeyy,
Volgens mij was je stiekem al heel enthousiast, klopt dat? Zie je onderhandelingsruimte bij de verkoper?
En is er sprake van garantie en indien ja, hoe ziet die eruit?
Groet,
 
Wesleeyy,
Volgens mij was je stiekem al heel enthousiast, klopt dat? Zie je onderhandelingsruimte bij de verkoper?
En is er sprake van garantie en indien ja, hoe ziet die eruit?
Groet,
Haha uiteraard, wie niet. Ik heb al een prijs afgesproken eigenlijk dus denk het niet tenzij er bij het kijken naar de scooter er bijvoorbeeld onverwachte krassen zijn of dergelijke. De scooter is op 5-2019 en zit 3 jaar garantie op, dus nog 1,5 maand garantie indien hij onderhouden is naar horen. (Dat weet ik alleen niet).
 
Dat is ook een beetje het probleem hier.
Je weet niet wat de vorige/huidige eigenaar ermee gedaan heeft. Als hij er zelf aan heeft lopen klooien kan je garantie meestal al vergeten.
 
Zodra die scooter de winkel uitrolt is ie nog minder waard als dat. km stand 8000 is wel erg veel. Hij mag in zijn handen klappen als hij er meer dan 800 voor krijgt.
De scooter zelf (zonder accessoires) is dus nog maar ongeveer 550 euro waard bij 8900km?
Post automatically merged:

Ik hoop niet dat 1225 de prijs is die je hebt besproken. Is namelijk veel te veel
Ja eigenlijk wel... :grimacing:
 
Voor een sym vindt ik dat nogal veel.

Accessiores verliezen vrijwel al hun waarde bij de verkoop. En een alarm en immitatie windscherm zijn sowieso al niet heel veel waard. Als je die op marktplaats zet krijg je er hooguit 75 euro voor als ze in perfecte staat zijn en je genoeg geduld hebt om tot de juiste koper te wachten.

1225-75=1150
Een nieuwe was rond de 1600 a 1700? Dit zou een goede prijs zijn als hij een paar honderd kilometer had gereden. Voor 9k km zou ik denken dat het wat aan de hoge kant is.
 
1225 is in ieder geval veels te veel. Zelf zou ik er niet meer dan 700 voor betalen. 8k km lijkt weinig maar voor een brommer vind ik dat wel veel in anderhalf jaar tijd.

Als je nou een beetje bijlegd dan kan je een gloednieuwe scooter kopen en dan weet je ook zeker wat je hebt.
 
Back
Top