Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar hij rijd dus wel met een tank van het gehomologeerde model, aangepast wellis waar maar wel het 2000 model.Steven#36 said:Wat betreft die regelementen zijn er nog wel meer voorbeelden te geven.
Zo is dennis nu gedisqualificeert vanwege zijn carb maar ik geloof niet dat dit ook gebeurd was als hij gewoon een "echte" 14 had gehad.
Toch rijdt hij met een alles behalve originele tank rond...
SS 10 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet gelijk zijn aan die van het gehomologeerde model.
En zo zijn er nog wel wat 2000's zonder originele tank...
Valentino... said:Lekker gezeik over die kutcarb zeg.
Iedereen die hier in discussie is weet donders goed wat wel en niet "kan".
Is maar net hoe je tegenover het racen staat en hoe eerlijk jezelf bent tov jezelf en anderen,de een net wat meer als de ander,of minder kan ook.
In geval van Arend,truuk gevonden en conform reglement,dit beaamde Overmars,ook tov Lennart Vermaas.
Later worden zij dan gediskwalificeerd,zeer lullig en weer een onbetrouwbare streek van de organisatie.
Want ze gaven zelf al toe dat het een "gat" in het reglement was.
Ik kan er dan wel mee leven dat de regels worden aangepast (doe dit dan wel goed,ivm choke doorlaat)maar de DQ vind ik eigenlijk niet zo eerlijk.
Ook kan ik best snappen dat anderen over de zeik gaan door de toegepaste truuks van Vermaas en Arend,het levert tenslotte best wat power op.
Degene die zegt dat het geen vermogen oplevert moet zijn huiswerk op de bank nog maar eens goed doen want een "gewone" verbuste carb levert al meer op terwijl die gewoon wel aan de "maat"is.
Hieruit blijkt maar weer dat ze maar een dot doen bij de SOBW.
Dennis trok de ene na de andere wheelie net als van Dorsselaer,zij kregen niet eens een officiele waarschuwing,terwijl JimmyD vorig jaar de langste wheelie van het jaar trok de finish over op Arkel,die was gelijk de lul.
Lees nog eens terug van mij over de grappen en grollen van van Rijssen.....
Regels zijn regels en moeten gehandhaaft worden,anders moet je ze niet schrijven.
Van Rijssen was te laat bij de training....dan heb je gewoon pech en moet je wachten tot de volgende.
Van Rijssen en de rest van de Thomsclan waren te laat bij parc ferme,dan start je of achteraan of je doet helemaal niet mee.
Maar nee..............wij zijn de baas en maken zelf wel uit wat we doen,wordt er blijkbaar gedacht.
Tis gewoon een grote kolerebende,erg jammer,de SOBW sterft een langzame dood zo.
En dat hebben ze aan zichzelf te danken.
Daan en ik zijn vorig jaar al met van Gaalen wezen "praten" over de overgang naar 70cc open,om de boel niet kapot te laten gaan ivm SBO.
Mja daar trekken ze zich nix van aan helaas.
Wie niet horen wilt moet maar voelen,ik voorspel dat er volgend jaar helemaal geen scooters meer rijden bij de SOBW,als die organisatie opzich dan nog bestaat.
Jammer dat ze zo vastgeroest zitten in ouderwetse ideeen.
Ook jammer dat het reglement niet wordt nagestreeft zoals het hoort.
Amen
D@ve said:Nadat de scooter liep is Rik persoonlijk gaan vragen aan de wedstrijdleiding of hij de training met de expiklasse mee mocht rijden. Dit mocht en dit lijkt me verder weinig te maken hebben met in welke tent van Gaalen rondhobbelt.
Sander said:Dat is dus het mega-weirde..... Er mag niet getrained worden in andere klasse's... Echter, omdat meneer V Rijssen in de shit zit, en minder kans op een 1e plek/mogelijk kampioenschap heeft, maken ze er maar een uitzondering op, omdat zoonlief van de voorzitter aan zijn scooter knutselt. (En dit is dus HET grote irritatie-punt bij Tino.) Bij de SBO blijkt nu dus een onpartijdige organisatie te zitten. Dat is dus DE mogelijkheid, om te laten zien, dat Rik WEL gevlamd kan worden.... (desnoods zet ik Dani zelf op mn SBO-apparaat 1 van de laatste races...)
Ikzelf heb er geen voordeel of nadeel van, maar waarom zou je bij de SOBW regels opstellen, als men er toch niet aan gehouden word? ?
dani said:Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar hij rijd dus wel met een tank van het gehomologeerde model, aangepast wellis waar maar wel het 2000 model.
@ steven: als we echt moeten gaan muggenziften en verschillende interpretaties hebben conform het reglement is er niet één scooter reglementair.Steven#36 said:Aangepast, dan is hij dus niet meer gelijk aan die van het gehomologeerde model...
Of is een sp 2000 tank wel gelijk als je de voorste helft er af zaagt en met een schot opnieuw dicht maakt? (om maar een voorbeeldje te noemen)
Zoiets is er dan aan de hand, maar waar ligt dan de grens dat een tank niet meer gelijk is aan die van het gehomologeerde model...?
Twin said:In het geval van de tank is het bij steven zo dat wij getracht hebben een Polini Airbox ( cross- filter ) te monteren. Dit blikt bij een 2000 model niet mogelijk te zijn met de originele tank. Vandaar dat we dachten de tank aan te passen maar dat mag niet volgens onze lezing van het reglement.
Dit is een stukje voorgeschiedenis wat aan zijn uitspraak vooraf gegaan is, ik vind het dan zeer begrijpelijk dat hij met dit in het achterhoofd zuur staat te kijken als anderen er niet op aangesproken worden. Hij heeft ook geen protest aangetekend want dat is het andere uiterste. Echter loopt ( in dit geval De Lijster ) wel het risico er nog eens op aangesproken te worden en mogelijk wat kampioenschapspunten te verliezen.
D@ve said:Dat Rik te laat was bij de training is een feit. Dit kwam echter gewoon omdat de scooter niet wou starten en niet verder door sterallures die te maken hebben met het in et team aanwezig zijn van bepaalde bestuursleden. Kervin en Edwin waren gewoon op tijd in het parc ferme.
Nou ben ik de moeilijkste niet, maar dit sloeg idd echt kant noch wal...D@ve said:Als ik dan ook nog zie en hoor dat er bij Niels Boot op een gigantisch trieste manier over z'n Dunlop stickertjes wordt geklaagd met gelijk het dreigement over te gaan tot diskwalificatie.. De scooter was keurig beplakt met Dunlop stickers op zijkap, voorkap en voorspatbord. Maar neeee, de heer C. van G. vond dit niet genoeg en moest nog 3 dunlop stickers plakken die transparant of zwart waren weet ik veel en vervolgens wegvielen op ze mooie zwarte stuurkapje.
waar het mij om gaat is dat een organisatie als bv de sobw of de sbo het niet kan voorkomen dat zulke dingen gebeuren.Twin said:En als je dit muggeziften vind, ben ik het niet met je eens, het staat immers niet voor niets in het reglement. Bij de topscooter staat deze beperking niet, hij staat er bij de std wel en daarom moet het gezien worden als extra belangrijk verschil.
BART#21 said:Merk: Piaggio
Model: ZIP
Onderscheid in SP / FR / 98 / 2000 wordt niet gemaakt.
Heb namelijk met Lydia heel de tijd het gezeik gehad met o.a. JPS dat zij reed met een FR kap en heb toen gelijk de vraag gesteld over de tanks