This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tweede race, Brakel 17 april 2006

wheely_king said:
Ik weet het wel en als je egt zo gaat kijken hoe het er nu staat, dan krijgt iedereen die met een 14mm rijdt DQ achter zijn naam :L

dus wie gaat er voor de 12mm??
en is met die gedachte gang Arnoud zijn carb niet volgens het regelement (en dus Arnoud een cheater)?
 
dani said:
en is met die gedachte gang Arnoud zijn carb niet volgens het regelement (en dus Arnoud een cheater)?

Hij had zoals zeggen van anderen meerdere doorlaten terwijl er maar een is toegestaan (maar ook dit kan niet helemaal vanwege een carb. meerdere doorlaten heeft).

Het beste is gewoon dat de sobw eens een keer echt duidelijk wordt en ff uitlegd waar die kanaaltjes dan onder vallen bij hun.
 

Het beste is dat de SOBW het zo laat. En volgend jaar wederom probeert een sluitend reglement te krijgen wat betreft de carburateur. Het is alleen jammer dat nu iedereen weet van de slimmigheidjes van o.a. Arnoud.
 
BART#21 said:
Het beste is dat de SOBW het zo laat. En volgend jaar wederom probeert een sluitend reglement te krijgen wat betreft de carburateur. Het is alleen jammer dat nu iedereen weet van de slimmigheidjes van o.a. Arnoud.

Hoezo, dat mag nu toch niet meer
 
BART#21 said:
Ja en dat is belachelijk. Zo kunnen we bezig blijven. Wat is het de volgende keer?
belachelijk??
iedereen zeikt altijd dat het al geen opstap klasse meer is, maar als we allemaal zo gaan doen dan kunnen we het ook wel open luchtgekoelde scooter klassen gaan noemen want zo lijkt het ook nergens meer op.
 
Kan je een sluitend regelement krijgen?
De slimme/slinkse tuners ed lopen toch altijd voor op de SOBW?

Dat is toch met alles zo, zeker mechanische sporten.
Zie bijv ook criminelen voor op politie etc etc...
 
Een opstap klasse is het toch allang niet meer, anders zat jij ook niet in de standaard klasse Arno. Niet dat ik daar verder problemen mee heb dat er zeer ervaren rijders in de standaard klasse zitten.

En wat bedoel je met 'als we allemaal zo gaan doen'? Uitgaan van de bedoelingen van reglement ipv wat er letterlijk staat? Of commentaar maken op het feit dat mijn carb wordt afgekeurd op een punt waar dan andere carbs ook op afgekeurd moeten worden?
 
Last edited:
Wat ik mij al een paar jaar afvraag is iets wat bij mijn weten volkomen volgens het regelement is maar nog nooit door iemand toegepast.
In het regelement staat dat voor de standaard scooters dat een oliekoeler is toegestaan.

SS 5 KOELING
Uitsluitend luchtkoeling is toegestaan. Oliekoelers zijn toegestaan.

Waarom zet dan niemand een watergekoelde cilinder op zijn standaard scooter en vult deze met boorolie of een ander zeer dunne olie.
 


let maar op 1 deze wedstrijden komt dat wel in de standaart scooter maar dan op een 4 takt zip
 

Daar hebben wij grappen over gemaakt net als over die carb.'s maar nu er dus mensen zijn die carb.'s zo verbouwen, geloof ik ook best dat ze de volgende keer met lc cilinders gaan rijden 8P
 
wheely_king said:
Daar hebben wij grappen over gemaakt net als over die carb.'s maar nu er dus mensen zijn die carb.'s zo verbouwen, geloof ik ook best dat ze de volgende keer met lc cilinders gaan rijden 8P


dan laat ik me radiateur nog maar een wedstrijd in me scooter zitten
 
Lekker gezeik over die kutcarb zeg.
Iedereen die hier in discussie is weet donders goed wat wel en niet "kan".
Is maar net hoe je tegenover het racen staat en hoe eerlijk jezelf bent tov jezelf en anderen,de een net wat meer als de ander,of minder kan ook.
In geval van Arend,truuk gevonden en conform reglement,dit beaamde Overmars,ook tov Lennart Vermaas.
Later worden zij dan gediskwalificeerd,zeer lullig en weer een onbetrouwbare streek van de organisatie.
Want ze gaven zelf al toe dat het een "gat" in het reglement was.
Ik kan er dan wel mee leven dat de regels worden aangepast (doe dit dan wel goed,ivm choke doorlaat)maar de DQ vind ik eigenlijk niet zo eerlijk.
Ook kan ik best snappen dat anderen over de zeik gaan door de toegepaste truuks van Vermaas en Arend,het levert tenslotte best wat power op.
Degene die zegt dat het geen vermogen oplevert moet zijn huiswerk op de bank nog maar eens goed doen want een "gewone" verbuste carb levert al meer op terwijl die gewoon wel aan de "maat"is.
Hieruit blijkt maar weer dat ze maar een dot doen bij de SOBW.
Dennis trok de ene na de andere wheelie net als van Dorsselaer,zij kregen niet eens een officiele waarschuwing,terwijl JimmyD vorig jaar de langste wheelie van het jaar trok de finish over op Arkel,die was gelijk de lul.
Lees nog eens terug van mij over de grappen en grollen van van Rijssen.....
Regels zijn regels en moeten gehandhaaft worden,anders moet je ze niet schrijven.

Van Rijssen was te laat bij de training....dan heb je gewoon pech en moet je wachten tot de volgende.
Van Rijssen en de rest van de Thomsclan waren te laat bij parc ferme,dan start je of achteraan of je doet helemaal niet mee.
Maar nee..............wij zijn de baas en maken zelf wel uit wat we doen,wordt er blijkbaar gedacht.
Tis gewoon een grote kolerebende,erg jammer,de SOBW sterft een langzame dood zo.
En dat hebben ze aan zichzelf te danken.
Daan en ik zijn vorig jaar al met van Gaalen wezen "praten" over de overgang naar 70cc open,om de boel niet kapot te laten gaan ivm SBO.
Mja daar trekken ze zich nix van aan helaas.
Wie niet horen wilt moet maar voelen,ik voorspel dat er volgend jaar helemaal geen scooters meer rijden bij de SOBW,als die organisatie opzich dan nog bestaat.

Jammer dat ze zo vastgeroest zitten in ouderwetse ideeen.
Ook jammer dat het reglement niet wordt nagestreeft zoals het hoort.

Amen
 
Last edited:
ik rijd alleen amar std klasse omdat daar de meeste animo nog voor is de vermogens verschillen voorin elkaar niet veel ontlopen en omdat de strijd daar toch meetatal het mooiste is...dat terzijde..

uitgaan van het reglement ipv wat er letterlijk staat.dat bedoelde ik.

ik kan geen commentaar maken op het feit dat jouw carb wel dan niet reglementair is en is afgekeurt omdat ik niet weet wat jij hebt gedaan met je carb.daar kan ik dus geen oordeel over geven.
 
Wat betreft die regelementen zijn er nog wel meer voorbeelden te geven.

Zo is dennis nu gedisqualificeert vanwege zijn carb maar ik geloof niet dat dit ook gebeurd was als hij gewoon een "echte" 14 had gehad.
Toch rijdt hij met een alles behalve originele tank rond...

SS 10 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet gelijk zijn aan die van het gehomologeerde model.

En zo zijn er nog wel wat 2000's zonder originele tank...
 

Ben het hier wel mee eens...
SOBW moet voor iedereen dezelfde regels toepassen.
in de formule reed bijv. roy meerman met een gescheurde tailpijp, hier werd niks aangedaan. tewijl er toch echt een takke herrie vanaf kwam.
ze hadden hem gewoon de zwarte vlag moeten geven.
de ene keer treden ze harder op dan de andere keer.
dat is gewoon oneerlijk.
mr. harke liep vorig jaar in valkenswaard ook vrolijk over het lint naar de baan toe, om de rijder de tijden door te geven. hier werd niks aangedaan, ook niet na protest.
aflopen race in valkenswaard zet cees 1 been over het lint en gebaart naar mij, dat ik moet pushen. en toen kregen we meteen waarschuwingen en gezeik.

ze moeten gewoon altijd dezelfde regels op elke rijder hanteren.
 

Ik doe hem alvast voordat Anthony hem doet :

" give the man a sigar "