This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tweede race, Brakel 17 april 2006


je weet niet wie maar je weet wel dat het gebeurd , imo is dat dus puur gebaseerd op speculatie....

ik heb ook een splinternieuwe carburateur ,heb ik dan ook illegaal gereden?
 

Je lult egt over dingen waar je geen verstand van hebt.
Het was namelijk al niet toegestaan omdat er maar 1 doorlaat mocht zijn.

En mijn carb. ziet er ook nog als nieuw uit, dus ik heb ook met zo'n foefje gereden dan??
 
wheely_king said:
Je lult egt over dingen waar je geen verstand van hebt.
Het was namelijk al niet toegestaan omdat er maar 1 doorlaat mocht zijn.

En mijn carb. ziet er ook nog als nieuw uit, dus ik heb ook met zo'n foefje gereden dan??

ja want anders kan een mina niet zo hard gaan,

kijk maar naar melf :W:winner:
 
wheely_king said:
Je lult egt over dingen waar je geen verstand van hebt.
Het was namelijk al niet toegestaan omdat er maar 1 doorlaat mocht zijn.

En mijn carb. ziet er ook nog als nieuw uit, dus ik heb ook met zo'n foefje gereden dan??

Ik zal het eens anders omdraaien.
Waar staat nou de definitie van 1 doorlaat in het reglement?
En waar staat dan het regeltje dat het andere regeltje niet tegenspreekt?
En waar staat nou dat ik geen kruis als restrictor mag toepassen?
En waar staat nou dat ik niet mijn kelk als restrictor mag toepassen?

Want als mensen zich blijven beroepen op het laatste regeltje van art4 zou dat dan betekenen dat ik NOS mag gebruiken wat niet door de doorlaat gekomen is?

Of gaan we dan aan het einde van de race alle blokken controleren op lekke carters?
 
wheely_king said:
Je lult egt over dingen waar je geen verstand van hebt.
Het was namelijk al niet toegestaan omdat er maar 1 doorlaat mocht zijn.

En mijn carb. ziet er ook nog als nieuw uit, dus ik heb ook met zo'n foefje gereden dan??

ja maar wat is dan de doorlaat ... zoals meerdere mensen al zeggen heb je dan zelfs met een 14 mm std carb al problemen ... en dat over de nieuwe carb was meer als grap bedoeld carpies zijn niet bepaald aan slijtage onderhevig

dat het nu niet meer mag kan ik wel begrijpen vind het alleen onterecht dat hierdoor arnoud en dennis gediskwalificeerd zijn. ze hadden moeten zeggen vanaf nu mag dit niet meer... dan was er denk ik niet eens een discussie geweest over de carb... maja wederom "ik vind" ... als in, het is mijn mening ...
 


Bij dennis ging het kaliber er door heen.Bij arnoud niet.
 

ze praten over 1 doorlaat en niet doorlaten. (met een kruis heb je er 4)
En die kelk mag gewoon de restrictor zijn hor, als je maar 1 doorlaat houdt van 14mm.
 
wheely_king said:
ze praten over 1 doorlaat en niet doorlaten. (met een kruis heb je er 4)
En die kelk mag gewoon de restrictor zijn hor, als je maar 1 doorlaat houdt van 14mm.

Tel jij je doorlaten dan eens in je eigen carb en maak daar dan eens een foto bij en post deze dan eens. Ik kan er dan zo 3 aanwijzen.

Daarbij spreekt het reglement dan over bij een niet-ronde carb........ geldt de grootste doorlaat als de doorlaatmaat.

Dus je mag duidelijk wel meer dan 1 doorlaat hebben.
 
wheely_king said:
ze praten over 1 doorlaat en niet doorlaten. (met een kruis heb je er 4)
En die kelk mag gewoon de restrictor zijn hor, als je maar 1 doorlaat houdt van 14mm.

Met een gasnaald heb je er al 2. Dan nog de chokebuis en stationairbuis.

En die ene doorlaat moet wordt (af)gekeurd dmv de wijze van controleren die in het reglement staat.
 

Is ook flauwekul wat je nu zegt. Als je gecontroleerd wordt en je wordt gepakt ben je de lul klaar. Als Ferrari gepakt wordt met een verkeerde vleugel krijgen ze ook straffen, en dat is terrecht ook!
Als je het risico neemt om niet-regelementair te rijden, moet je ook open staan voor de gevolgen daar van...

Als je zegt vanaf nu mag het niet meer kan je iedere keer wel wat zeggen. Beetje een simpel voorbeeld wat ik nu geef, maar als je gepakt wordt met een team 70 ac, zeggen ze volgende keer mag je de maximale cilinderinhoud niet meer overschrijven. Dat is ongeveer hetzelfde...
 
Arnoud said:
Met een gasnaald heb je er al 2. Dan nog de chokebuis en stationairbuis.

En die ene doorlaat moet wordt (af)gekeurd dmv de wijze van controleren die in het reglement staat.

bij je gasnaald is het niet het nauwste punt.....
 
Zo dan, je komt een dag niet op het forum en er staan 12 pagina's bij. Goed bezig zeg ik.
Ik ga me niet mengen in de discussieop de carb kwestie. Wil wel even zeggen dat de SOBW echt moet gaan opletten met wat ze doen. En dan doel ik op de eerder genoemde regeltjes die Tino al aankaartte. Erg vreemd dat daar niks aan gedaan is.

Ik wil m'n complimenten geven aan de manier hoe arnoud de wedstrijd gereden heeft, pronk ook trouwens! Erg strak en hard sturend. Heb genoten van pronk z'n vette inhaalactie's.

Ook m'n complimenten aan Kervje en niels. Kervin eindelijk je 1ste plaats, gefeliciteerd jongen! En niels op het podium, de etterbak gaat aardig door. Denk dat we daar de volgende keer wat aan moeten doen

Voor mij ging het echt heerlijk....tot de wedstrijd van start ging. Er zat geen snelheid meer in de machine waardoor ik echt volkome kansloos was om leuk te rijden. Heb wel zo hard mogelijk gestuurd, dat is het enige waar ik tevreden over ben.

In emmen moeten we het maar een goed doen.
 
Arnoud said:
Ronnie, blijf aub een beetje kritisch, je commentaar klopt ook niet.

Ik ga me er verder ook niet al te veel mee bemoeien. Ik heb er niks mee te maken, maar ik lees alleen maar mee.

Zo is hoe ik er over denk.
 
Ik snap echt wel hoe sommige tegen die carb.'s aankijken en ik kan zeggen wat ik wil maar je kunt het regelement op verschillende manieren lezen, maar de bedoeling van de sobw was eigenlijk toch wel duidelijk of niet?

En over dat sbo carb. idee. Ik ben er al uit hoe je een dikke carb. kunt ombouwen om hem tog door de keuring te krijgen (hierbij hebben we ook verschillende meetcallibers ontworpen). Meer zeg ik niet, het wachten is alleen op wie hem gaat showen bij de sbo.
 

Nou geef je zelf al het antwoord. Als je dingen op verschillende manieren kunt lezen kan het toch niet zo zijn dat het ene wel reglementair is en het andere niet reglementair. Als de SOBW zijn bedoelingen kwijt wil moeten ze dat in het reglement omschrijven. Zo niet dan zijn beide manieren van interpreteren volkomen legaal. En dan moet je als organisatie flink zijn en net zoals Kenny aangeeft het reglement volgend seizoen aanpassen en niet na twee wedstrijden.
 
wheely_king said:
Ik snap echt wel hoe sommige tegen die carb.'s aankijken en ik kan zeggen wat ik wil maar je kunt het regelement op verschillende manieren lezen, maar de bedoeling van de sobw was eigenlijk toch wel duidelijk of niet?
Dat is nou juist het probleem, iedereen snapt wel wat de SOBW bedoelt, maar het STAAT er niet.

Net als de nieuwe regel met het TOTAAL oppervlak, dan mag je je scooter niet met je choke icm gasschuif volledig open starten?
Iedereen snapt wat ze met dat oppervlak bedoelen, maar het staat er nog steeds niet.
 

Ik weet het wel en als je egt zo gaat kijken hoe het er nu staat, dan krijgt iedereen die met een 14mm rijdt DQ achter zijn naam :L

dus wie gaat er voor de 12mm??