This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tweede race, Brakel 17 april 2006

Spasta said:
btw: als hier iemand zit die met zo'n schakel ding rijdt en foto's wil zien moet je maar effe laten zeggen dan verklein ik ze wel en zet ik ze er wel op. (heb een paar goeie)

Grtz Hans

zou wel graag een paar foto'tjes van mezelf willen hebben
als je er een paar zou willen posten, is dat niet verkeerd!!
Sport #17
 
staat er ergens hoe ons kaliber eruit moet zien dan?
hij moet plat zijn maar er staat geen vorm omschreven.
dan maken wij toch gewoon een kaliber waarmee we door het kruis heen prikken ook wij kunnen creatief zijn als het moet
gewoon 19mm maximale doorlaat en ik heb onze meetmethode toegelicht en wat daar uit voort gaat vloeien gaan we in de toekomst wel zien.
net zoals de sobw mogen we het reglement niet meer aanpassen dit seizoen.
 
Last edited:


Heb jij er al eens aan gedacht hoe je caliber er dan uit moet gaan zien? Het caliber wat jij in je hoofd hebt om deze truc-carburateurs eruit te halen, kun je meteen gebruiken om de goede carburateurs mee af te keuren.

En met een antwoord als van we zien in de toekomst wel wat hieruit voort gaat vloeien, kan je helemaal niets. De vraag is heeel duidelijk en het antwoord van jou heeeel erg vaag.

Je moet er niet van staan te kijken als ik alleen al om deze reden iets in elkaar ga brouwen.

Ps: met de opmerking dat je dit jaar het reglement niet meer aan mag passen, geef je meteen aan dat je er een fout in hebt zitten. Ben dan gewoon eerlijk geef de fout toe, en verduidelijk dan het reglement. Net zoals de SOBW dat gaat doen.
 
#94 said:
Ps: met de opmerking dat je dit jaar het reglement niet meer aan mag passen, geef je meteen aan dat je er een fout in hebt zitten. Ben dan gewoon eerlijk geef de fout toe, en verduidelijk dan het reglement. Net zoals de SOBW dat gaat doen.

Ik vind het een duidelijke aanpassing en geen verduidelijking.
 
ik heb een duidelijk antwoord gegeven op jou vraag en die van anthony.

het enigste wat wij hebben weggelaten is:
Uitsluitend buitenlucht die door de doorlaat in de motor is gekomen, mag als oxidant worden gebruikt.


verder is zoals mij door velen andere technische hoofden verteld dat de doorlaat het deel is waar de buitenlucht de carburateur inkomt en het mengsel de carburateur verlaat.
hier is een maximaal toegestaan diameter aan verbonden die niet groter mag zijn als bv 19 mm.
dit word doormiddel van een plat kaliber opgemeten en wanneer dit kaliber op het nauwste punt vastloopt is het een goedkeur.
wanneer het kaliber niet vastloopt dus er doorheen gestoken kan worden is het een afkeur.

wanneer jij of wie dan ook tijd en geld in een carb wil steken die
je meteen of aan het eind van het jaar weg kunt gooien veel plezier ermee.

ik ben duidelijk geweest in de methode hoe wij de carburateur opmeten en ga daar verder ook niet meer op in.

als de sobw een fout in het reglement heeft zitten hebben wij het ook.
ook wij kunnen er alleen een toelichting op geven voor dit seizoen.
 
Last edited:
BART#21 said:
Ik vind het een duidelijke aanpassing en geen verduidelijking.
Dat is afhankelijk van hoe je de eerdere regel interpreteert. In de ogen van de SOBW zal het een verduidelijking zijn over hoe zij die regel hadden bedoelt, in de ogen van mensen die hem anders hadden geïnterpreteerd is het nu een andere regel.
 
Een ding is zeker,Arend zal met een stuk minder power rijden dan in brakel.
Aan de ene kant wel zo eerlijk gezien reglement.(gewoon jezelf netjes aan de doorlaatoppervlakte houden)
Aan de andere kant erg jammer want het was best tof hem voorin te zien.
 
Mechanic said:
Dat is afhankelijk van hoe je de eerdere regel interpreteert. In de ogen van de SOBW zal het een verduidelijking zijn over hoe zij die regel hadden bedoelt, in de ogen van mensen die hem anders hadden geïnterpreteerd is het nu een andere regel.

Het feit dat je de regel anders kunt interpreteren maakt de "verduidelijking" een aanpassing. Immers is het zo dat ik de regel niet langer in mijn voordeel kan interpreteren. Zoals Kenny in feite ook aangeeft kun je dezelfde regel bij de SBO ook anders interpreteren waardoor er volgend jaar pas een wijziging kan optreden.
 

ik denk dat dat nog wel mee zal vallen , ik denk dat ie nog gewoon bij de eerste 3 zit , zeker in nw weerdinge
 
het mooie is dat arnoud en dennis echt niet de enige zijn die met zon carb reden ... zowel in de top als in de std scooter is dit volgens mij meer de regel dan de uitzondering
 
haman said:
het mooie is dat arnoud en dennis echt niet de enige zijn die met zon carb reden ... zowel in de top als in de std scooter is dit volgens mij meer de regel dan de uitzondering

Waar bazeer je dat op?
Onderbouw ze aub ipv loze aantijgingen, dat is niet netjes namelijk.
 
haman said:
het mooie is dat arnoud en dennis echt niet de enige zijn die met zon carb reden ... zowel in de top als in de std scooter is dit volgens mij meer de regel dan de uitzondering


o.k. ,noem jij ze allemaal maar even op dan die met een verkeerde carb gereden hebben , maakt nu toch niks meer uit want die rijden er nu ook niet meer mee
 
haman said:
het mooie is dat arnoud en dennis echt niet de enige zijn die met zon carb reden ... zowel in de top als in de std scooter is dit volgens mij meer de regel dan de uitzondering


als jij een verbusde carb bedoelt herman, die is nog steeds legaal!
 
Last edited:
ik zou niet weten wie ... maar ik weet zeker dat meerdere mensen dit foefje ook gebruikt hebben ... begrijp het probleem ook niet zozeer aangezien het regelement technisch gezien toegestaan was .... WAS

ag laten we er over ophouden volgende race zien we wel wie een spik splinter nieuwe carb heeft
 
waar bazeer je dit nou op dan!??
je kan niet eens 1 naam noemen!
zeg dan gewoon niets!