melf #50 said:ik vind gewoon dat de sobw nu de regelemten zo duidelijk moeten maken dat ze daadwerkelijk zeggen dat alleen een een 14mm met rond gat gebruikt mag worden ,en dat er geen spijlen of wat voor geintjes dan ook in voor mogen komen , gewoon 14mm rond . simpel , en dat er op de carb alles mag staan tot en met 14mm.. simpel.. anders gewoon diskwalificatie...
ik hou me eraan , en velen meer , dan kan de rest dat ook (teminste als je eerlijk bent)
Candyman said:4 CARBURATEUR
De doorlaatdiameter van een carburateur wordt gecontroleerd met een plat kaliber dat 0,1 mm breder is dan de maximaal toegestane carburateurdoorlaat. Wanneer het kaliber door de carburateurdoorlaat kan worden gestoken, is de carburateur te groot. Bij een niet-ronde carburateur wordt de grootste doorlaatmaat beschouwd als de doorlaatdiameter. In het geval van brandstofinjectie geldt eenzelfde maximaal toegestane doorlaatmaat als bij een carburateur. Uitsluitend buitenlucht die door de doorlaat in de motor is gekomen, mag als oxidant worden gebruikt
Mechanic said:Ik wil me graag ook eens mengen, ook al heb ik nix met het racen op zich te maken...
Maar zoals ik het lees: bij een niet ronde carburateur wordt de grootste maat genomen als doorlaat. IMO wil dat zeggen, als de doorlaat opgedeeld wordt door spijltjes ofzo, wordt de grootste gepakt en gemeten. Deze wordt vervolgens de doorlaat genoemd.
Dat staat er dus niet.
BART#21 said:Mechanic said:Ik wil me graag ook eens mengen, ook al heb ik nix met het racen op zich te maken...
Maar zoals ik het lees: bij een niet ronde carburateur wordt de grootste maat genomen als doorlaat. IMO wil dat zeggen, als de doorlaat opgedeeld wordt door spijltjes ofzo, wordt de grootste gepakt en gemeten. Deze wordt vervolgens de doorlaat genoemd.
Dat staat er dus niet.
lees mijn reply eens onderaan de vorige pagina!
wat is dat een niet-ronde carburateur
g-one said:BART#21 said:lees mijn reply eens onderaan de vorige pagina!
wat is dat een niet-ronde carburateur
Zeg jij maar wat een niet ronde carburateur is. Ik denk alles wat dus niet rond is. Dus vier kwartcirkels is ook niet-rond. Mijn reply sloeg meer op het feit dat de grootste doorlaatmaat bestempeld wordt als DE doorlaat. Dat staat er namelijk niet. Er staat de grootste doorlaat is bepalend voor de doorlaatdiameter.
Twin said:Dani, als je wist dat Rik van Rijssen met een 24 carb rijdt en je rijdt er zelf steeds net reglementair achteraan zou je denk ik iets minder vrolijk worden, dat zou wel de lijn van je laatste post tegenspreken................of niet ?
Op de limiet rijden is op zich geen probleem, ga je er net over heen ga je wel aan de schandpaal. Het is maar net waar je voor kiest natuurlijk.
Twin said:Maar er staat toch ook dat het er maar 1 mag zijn ?
BART#21 said:Ja maar niet hoe dat die ene doorlaat er dan uit moet zienWant volgens mij kan ik met mijn choke er voor zorgen dat op bepaalde toerentallen ook extra benzine met lucht toegevoegd worden. Is dit dan volgens jou ook een tweede doorlaat?
BART#21 said:g-one said:Zeg jij maar wat een niet ronde carburateur is. Ik denk alles wat dus niet rond is. Dus vier kwartcirkels is ook niet-rond. Mijn reply sloeg meer op het feit dat de grootste doorlaatmaat bestempeld wordt als DE doorlaat. Dat staat er namelijk niet. Er staat de grootste doorlaat is bepalend voor de doorlaatdiameter.
als je leest staat er eigenlijk dat het feitelijk over de carburateur zelf gaat en niet over de doorlaat. duz de vorm van de carb. nou die ziet er alles behalve rond uit. Er had moeten staan een niet-ronde doorlaat.
maar goed ik houd erover op! en ga weer lekker werken *D*D
Kerbinos said:Lydia jammer dat je een geblokt werk door een slingerend persoon !!!