John
New guy in town...
Setup ::TSA:: Speed ARK Beta
Cilinder -Polini Evoltution 3br stage 3----> word Mhr Speed
Uitlaat -Yasuni c21-----> word Mhr team 06
Krukas -Rito 12----> word Mhr RHQ
Carburateur -28 mm Keihin PWK Replica-
Luchtfilter -Malossi E13-
Vario -Malossi MHR 2000-
Koppeling -Malossi MHR Deltaclutch-
Vertandings deksel -Tp nardo Replica-
Membraan -Malossi VL12
Carters -X.G.T op evo tuned---- word vrc tuned+kotterd @ speed
Poulies -Malossi MHR overrange-
Koppelingshuis -Malossi MHR winbell-
Halfpoulie -Malossi MHR Ventivar-
V-snaar -Malossi MHR overrange-
Spruitstuk -22/28mm malossi-
Ontsteking -HPI 2003-
Lagers -SKF C4 racelagers-
Wig -KBC-
hallo ik ben John 23 jaartjes oud en woon in apeldoorn en ben dus ook
::TSA:: Membert. ik heb een eigen huis gekocht dus mijn budget is laag voor de hobby maar ik doe mijn best toch??
hier de historie
nou een klein verhaaltje eerst maar dan niet dat iemand dat leest maar goed
het begon allemaal met een goed ruil van een kennisje van mij die wou zijn beta ruilen tegen mijn kymco!
(voor de kymco heb ik al wat andere scoots gehad maar daar heb ik helaas geen foto`s meer van zoals:
citta, bws sr,weer bws,thunderbold,ntt,zip,en toen kymco,en nu beta!)
ik had dus de beta geruild. dit was toen de staat
de beta moet een sprinter gaan worden! dus een leuke setup en een leuk uiterlijk:
plannen voor het uiterlijk:
* gaten dicht maken van de handvatten
* slot gat dicht in de zijkappen.
* mooi speciaal kleurtje
* voor vork verlagen
* kart tankje
* etc
maar goed ik ben maar uiteindlijk maar begonnen met het strip werk
zo stond hij er gestript bij:
frame moest maar wit worden dacht ik zo!
Toen de volgende onderdelen gekocht:
70cc polini evolution (untuned)
en netje in doos
ook toch maar even de evo laten tunen bij onze toppers bij 3br :+
mailtje van joost gehad
met het volgende!
Mailtje JOOST@3BR said:Hoi,
Ik.............................
..............................
Wat betreft je cilinder, ik ben er vandaag gelijk aan begonnen en hij is
al best ver gevorderd, ik verwacht hem morgen terug te kunnen sturen, dan
heb je hem vrijdag weer in huis!
:+ super dus.
echt goede service bij 3br!
de cillinder is netjes binnen gekomen volgens afspraak. kijk dat zijn mensen waar je op kan bouwen!
hier wat foto`s
doosje! met........
en dit zat er de evo met de 3br inscriptie!
hier de uitlaatpoort!
voor:
en na
en nog 1
het hemd
wantje!
toen de carburateur!
De 28 mm Oko PWK type
ff laten pimpen door ::TSA:: Rick (beta apeldoorn)
bling bling
race asje de rito pen 12 met gepolijste drijfstang
en de skf c4 krukaslagers
een ubergeile c21 :kwijl:
en een binnenrotor de hpi 2003 en mijn killswitch
en het malossi spruitstuk! thanx to spasta!
heb hem even afgetekend om hem te bewerken voor een betere flow.
en hier heb ik hem bijgewerkt.
en gelijk maar ff een micrometer gekocht !
malossi e13
en een kbc wigje besteld:
thanx to eric :+ binnen een dag :+
Malossi vl 12
en hier een foto van me carb in het spuitstuk
en toen op zoek naar iemand die mijn subje wel wou verlassen.
beetje rond gevraag en dat wou de pa van speedmaster(maurice) wel doen. mooi dat is dan geregeld dus hier me subje:
zeer netje gedaan met bouten!
stuurtje de tnt met rechte clamp
en een filter wat ik al weer verkocht heb.
uit de doos
een tommaselli snelgas:
uit het doosje
de sebac.
een MK remschijf voor wat meer rem vermogen!
een gepolijst TP carterdeksel.
en een fietstelletje aangeschaft staat wel mooi op het stuur en is altijd leuk om te weten bij welke snelheid hij nog autowheelie`s maakt
en een koso temp+toeren teller
en de temp voeler van stage 6 bestelt met stage 6 paddock
De paddock
en hier dan een www.scootersapeldoorn.nl stickertje...
En Natuurlijk EVO ARK
ook even een Malossi overrange set aangeschaft
de wingbell
de deltaclutch
hier de malossi half poelie en de Malossi MHR overrange achterpoelie
de Malossi MHR ventivar alleen:
en dan de Malossi MHR overrange poelie:
ok nu word het tijd voor de montage van het blok :+
blok aan het verhitten voor de ijskoude lagers!
lagertjes er in!
zo krukas er in en ff centreren
as je er in
en alles ff netjes afplakken! zodat er geen rotzooi in valt!
hier de gronplaat gemonteerd
stator erop (nog niet vast)
stator en rotor er op (nog niet afgesteld)
squish afgestelt evo gemonteerd en de
squish : 0,55 mm
slotspeling 0,15 mm
squish
ok nu maar de kappen.
eerst dichtgemaakt met glasvezel plamuur
hier een foto van de linker kap in de plamuur!
het puntje van de zijkap was afgebroken maar dat hebben we al weer gefixt
toen zijn er nog polyester matjes overgegan maar daar heb ik helaas geen foto`s van
dan kan het hele zwikkie gespoten worden hier de foto`s van het eindresultaat
helemaal strak dicht
en glimmen als een spiegel :+
hier de onderkap neusje en het vleugeltje
het neusje van de beta
onderkuipje
het vleugeltje
bling bling
de voorkap ook klaar
de voorkap met het witte grilletje gemonteerd
en nog 1 :+
ook heb ik mijn binnenkappen wit
hier me killer in me witte binnenkap
paste mooi in de originele contactslot ring!
ook heb ik mijn voorpoten verlaagt en de achterkant opgehoogd.
hier het verschil
netje toch?
de veren moet nu nog in gekort worden
en hier zijn ze ingekort...
en hier netjes gepsoten en de carbon look sticker
velgjes gekocht:
maar ff laten stralen door onze straal flip ricardo.
en hier zijn de velgen binnen van de straler.
hier heb ik ze wit gespoten:
en hier heb ik het blok er onder zitten en gelijk ff de velg erop gedrukt
hier zit dan het blok erop met me TP deksel.
en sebacje
nou hier een beetje een totaal plaatje.
nou hier is mijn beta zo goed als klaar.
moet nog wel wat dingetjes gebeuren.
* karttankje
* binnenkappie`s op nieuw laten spuiten
* wat ander klein spul
ff een fotoshoot gehouden.
en hier een filmpje (nog met c20 en betavelgen)
http://s55.yousendit.com/d.aspx?id=0JS5HFWK2IDMP30Y91BJC1ZB3Z
nou dit was hem dan voorlopig
plaats eens een berichtje
UPDATE
nou ik heb me kart tankje binnen.
hier wat foto`s
het tankje met de evo ark sticker
het tankje in de scoot met zelf gefabriceerde ophanging
het zonnetje scheen dus tijd voor een kleine fotoshoot van de stand van zaken....
Dit was hem weer dan...
UPDATE
zoals bekent is is sbs 6 bij de TSA geweest voor wat opnamens...
helaas hebben ze alles verdraait en laten zien waar we dus niet voor staan... maar goed evo arkje is op de buis geweest.... jaja 2miljoen mensen hebben mijn arkje gezien
niet vlamment dan maar ik hou niet zo van al die aandacht....
heb hem wel even aangetrapt natuurlijk... (zonder sbs) en moet zeggen dat hij toch best rap is... maar er waren dus wat kleine mankamenten! tankje bijv die functioneerd nog niet naar toe behoren... en stator is los getrilt...
hier 2 foto`s van die dag...
helaas was niet heel tsa er (natuurlijk) en sommige hadden hun scoot niet mee...
Update
Nou ik heb belgom gekocht om het gepolijste werk even wat te verfrissen. en om hier en daar wat dingen te polijsten.
cartertje+deksel beetje op gepoetst
ik heb vandaag even een fotoshoot gehouden.
de foto`s
Update
vandaag pakketje binnen gehad....
en daar zat in:
een schijfje van Braking, sprinthandschoenen en een kickstarter pedaaltje.
hier het schijfje @ velg
helaas moet ik in de schijf boren. want de gaten zijn te klein...
ook ben ik een beetje wezen polijsten (alweer) met het carter deksel
en de rempotdeksels heb ik gepolijst
hier een foto van wat spulletjes bij elkaar...
Update
even wat pics geschoten met nieuwe schijf en kicker
ook even nieuwe carterboutjes gekocht (rvs)
power under control
massa kabel
rem potdeksel beetje slechte foto...
braking schijfje
nog eens schijfje
update
een minder leuke dit keer...
ik ben vanmiddag naar de eco geweest in apeldoorn. gewoon om te kijken hoe hij het doet.
ik starte hem en liet hem even warm draaien. vervolgens een stukkie rustig gereden. dit ging allemaal goed.
tot het noodlot toesloeg.... ik reed op hoogtoeren tal rond de 13 a 14k
en toen was het zoefsssss plof! vast! achterwiel blokeerde! keek op de temp teller stond er ineens 80 graden! beetje warm dus.
ik ben even later naar huis gegaan en heb de schade opgenomen hier wat foto`s
het beschadigde wantje
de zuiger
maar hier kan je de werveling goed zien
maar dit was niet het enige....
de v-snaar heeft het ook begeven waarschijnlijk door het in 1 keer vast slaan...
dus dat word weer ff sparen...
nieuwe zuiger
wantje poetsen (hoop ik, nicasil is licht beschadigt)
nieuwe v-snaar.
Update
zo heb ff een paar dingen gedaan.
*wantje gepoetst
*blokje erondervandaan
*ander zuigertje (niet nieuw wel goed)
foto`s
zoals je kan zien is er een stukje nicasil weg
ik ga het gewoon proberen en kijken wat hij doet...
zuiger thanx to ::TSA:: Rick
en hier de v-snaar muur vast in een onmogelijke positie!!
me blokkier eronder vandaan...
wat spulletjes bij elkaar...
Update
nou heb de snaar los gekregen.
zo ziet hij er uit... best wel stuk
ik heb ook even mijn vertandings deksel eraf gehaald voor een vertandings check up en voor een TP nardo deksel met verse olie
hier even een soort van group hug
en ja zo staat hij er nu bij beetje zielig...
Update 16-05-06
Volgende is gebeurt
* z.g.a.n Mhr Overrange v-snaar
* hier een daar wat gepolijst
* met de binnenkappen bezig
hier het snaartje in goedestaat:
nou ik ben dus bezig met de binnenkappen.
ik ga er een folie opplakken inplaats van spuiten.
nou zit ik alleen te twijfelen tussen zwart of wit dus heb ik even wat testjes gemaakt. denk toch dat het wit word... (dit is trouwens een mooi en nette techniek niet ff stickertje plakken)
de foto`s
ook heb ik mijn wigje gepolijst en even verder gegaan met het carter.
blokje
nog ff een pica van het poortje
ik ga morgen weer verder met montage van het blok. dan gaat de cil er weer op de carb (met grotere sproeier) en hopelijk mijn tp vertandings deksel
Update 17-05-06
volgende is gebeurt:
* Tp nardo deksel gekocht
* binnen kap is klaar
de foto`s
dekseltje
hier in het blokje gelegd... (niet vast)
en toen dus met de binnenkap aan de gang. ik heb dit op me werk gedaan en heb met mijn tel wat foto`s gemaakt (sorry van de kwaliteit dus)
het eerste deel folie er ruw weg op gelegd
hier langzaam de folie in model drukken:
hier begint het al een model tekrijgen
hier alleen nog een beetje afwerken.
en hier is hij klaar
en nog 1 van wat dichter bij.
Update
Op verzoek van een aantal mensen nog wat foto`s van mijn binnenkap
ook heb ik ff olie gekocht en een nieuw caddan pakking.
en even het tp deksel bewerkt.
voor
en na
en toen mijn overranger er op gezet.
nou volgende update de cillinder er goed op mischien mij koppie even laten parel stralen(buitenkop) staat weer lekker fris. en de boel afstellen (squish en rotor)
Folie is te koop
Pm voor de prijzen
Update
volgende is gebeurt
* buiten kop laten parelstralen
* stator opgeknapt
* blok inelkaar gezet
pica`s!
buiten koppie
het blokkie met de wannabe 2005 roter. acht het staat wat netter als dat zwarte
en nog 1 buiten gemaakt
Update
Vandaag het blok er weer onder gehangen. en hij loopt weer!!! jaja terug van weg geweest.
ook heb ik me stuur omgedraaid om net iets platter te kunnen. hier wat foto`s
hier zit het blok er net weer onder
hier ff in het zonnetje
hier een pica van me evotje met 3br inscriptie
hier ff testen hoe het zit
en nog 1
Filmpje!
http://www.filefactory.com/?dfcc2b
Update
*wat kappie`s geregeld
*Tsa Polo`s gemaakt
Nou we heb dus met TSA polo`s gemaakt (althans ik)
hier de foto`s
rug
borst
en hier de kappie`s
mijn ubergeile z.g.a nieuwe binnenkap en de 2 wangen van beta die had ik namelijk niet.
Update 2-06-06
ik heb de wangen wit gespoten hier het resultaat
ik vind het persoonlijk wel vet zo eigenlijk...
geeft hem toch weer dat wat brutere bredere uiterlijk!
dit was hem more soon!
Update
zo weer een updateje van mijn kant.
ben druk bezig om hem klaar te krijgen voor Best.
moet nog mijn binnenkappen glad maken en spuiten (ja toch spuiten)
volgende is gebeurt
* koeling kapje op TP deksel wit
* voetenplank geregeld
hier wat foto`s
hier het kapje
hier het kapje op het deksel
hier nog eens het mooie braking schijfje op de velg
de kracht bron
en hier dan de binnenkappen
zo heb mijn kappen klaar.
eerst heb ik de kappen in hecht primer gezet en vervolgens met spuitplamuur de kappen gespoten.
hier de kappen in de plamuur link ongeschuurd rechts geschuurd.
vervolgens netjes wit gespoten
en hier de voetenplank netjes wit
en hier een totaal plaatje op de scoot
kleur verschil lijkt zo... door licht val
morgen even de boel in elkaar zetten. en even kijken hoe hij motorisch loopt.
Update 11-06-06
nou ik wou vandaag even een test ritje maken... is het kickstarter systeem verrot... fuck it. dus ff op zoek naar een andere. verder heb ik de kappen wit en klaar... en wat foto`s in de zon geschoten.
mischien komt er achter ook nog een braking schijf voor meeting best maar dat moet ik nog even zien...
de foto`s
zoals je kan zien zit de onder kap nog niet goed. maar me schroeven waren op. van de week even nieuwe halen.
de binnen kappen...
en nog even voor de NOOBS onder ons... DE KAPPEN ZIJN DUS NIET ZWART
Update 15-06-06
mijn bestelling van euroscooters is binnen
in de verpakking
uit de verpakking
m-stuur
nieuwe kickstart as
buddy overtrek wit
hier het stuurtje op de scoot
Update 17-06-06
Nou ik heb vandaag even mijn zadel bekleed
en ik heb ff een stukkie gevlamt.
de scooter bleef tenopzichte van de vorige keer netjes op temp. en geen warm/vastlopers.
hij loopt een stuk rapper als de vorige keer (wat een grotere spoeier wel niet kan doen )
netjes toch?
ik vind het zadel erg netjes geworden. als zeg ik het zelf
natuurlijk gelijk even @ scoot gezet
stuk netter dacht ik zo
ook heb ik het stuurtje iets schuiner gezet. ik kon er zo niet meeleven en dat vind ik cker wel wat mooier
Nou dit was hem. Hij is nu eigenlijk wel bijna klaar mischien komt er toch nog een anderclamp op voor best. ben niet happy zo...
Maar goed See you @ Best!
Meeting Update Best 25-06-06
meeting best was best wel ok. ondanks het weer de drukte en de kut indeling. sprinten was leuk. ik heb een paar foto`s gespot @ vershillende forums. ik heb helaas maar 2 keer kunnen sprinten ivm het rot weer. dus volgende keer beter :+
deze vind ik persoonlijk uber mooi. thanx nog matthew
aantal tsa members
hier een foto die ik gespot waar ik sprint helaas erg verweg maar ik heb helaas geen andere
en natuurlijk wat filmpjes
::TSA:: Ruben met de evo rally en ::TSA:: Maurice met zijn evo rox
http://rapidshare.de/files/24287703/sprintje.wmv.html
::TSA:: Evo Ark Vs TTM Speed dna en ::TSA:: Evo Ark VS ::TSA:: Evo Rally
http://rapidshare.de/files/24290588/TSA_Evo_Ark.wmv.html
ik heb ook nog mijn stuur pen iets ingekort voor Best vind het zo toch een stuk mooier zo.
nog even wat foto`s van best
Zeer vet dat ik project van de week ben!
Maar....
er komt binnen kort een major update. een groot deel van me setup/gaat veranderen.
hier een tipje van de sluier.
en laat ik het zo zeggen er is meer....
ik hoop deze week nog te kunnen updaten ik wacht namelijk nog op me carter.
Greetz!
Update 11-08-06
Zo hier dan eindelijk weer eens een update van mijn kant. ben een beste tijd weggeweest. maar ik ben er weer. met een hoop nieuw spul. heb dus echt niet stil gezeten. er is een hele nieuwe setup gekomen.
hier de oude
Setup ::TSA:: Evo ARK Beta
Cilinder -Polini Evo 3br stage 3 tuned-
Uitlaat -Yasuni C21-
Krukas -Rito 12pen
Carburateur -28 mm Keihin PWK Replica-
Luchtfilter -Malossi E13-
Vario -Malossi MHR 2000-
Koppeling -Malossi MHR Deltaclutch-
Vertandings deksel -Tp nardo Replica-
Membraan -Malossi VL12-
Carters -MVD tuned-
Poulies -Malossi MHR overrange-
Koppelingshuis -Malossi MHR winbell-
Halfpoulie -Malossi MHR Ventivar-
V-snaar -Malossi MHR overrange-
Spruitstuk -22/28mm malossi-
Ontsteking -HPI 2003-
Lagers -SKF C4 racelagers-
Wig -KBC-
en hier de nieuwe:
Setup ::TSA:: Speed ARK Beta
Cilinder -Mhr Speed 04 3BR Stage3 Tuned-
Uitlaat -Dpr C30-
Krukas -Mhr RHQ 12 pen 80mm-
Carburateur -28 mm Keihin PWK Replica-
Luchtfilter -Malossi E13-
Vario -Malossi MHR 2000-
Koppeling -Malossi MHR Deltaclutch-
Vertandings deksel -Tp nardo Replica-
Membraan -Malossi VL12-
Carters -Fkt Kotterd & tuned @ speed-
Poulies -Malossi MHR overrange-
Koppelingshuis -Malossi MHR winbell-
Halfpoulie -Malossi MHR Ventivar-
V-snaar -Malossi MHR overrange-
Spruitstuk -22/28mm malossi-
Ontsteking -HPI 2004/5/6 of Malossi empron-
Lagers -SKF C4 racelagers-
Wig -KBC-
genoeg gelult nu de foto`s!
Malossi Speed untuned hier nog:
hier wat foto`s van de want:
nog maar 1:
toen heb ik joost gemailt of hij me speedje wou tunen en dat was natuurlijk no prob!:
uitlaat poort:
hemd:
hier nog 1 totaal:
ook een Dpr c30 aangeschaft:
nieuwe lagers keeringen en olie natuurlijk
Malossi RHQ as:
FKT tuned en kotterd carter:
de nette spoelers:
Loopt netjes over:
Ook even een digi schuifmaat gekocht ideaal voor de squish:
ander filtertje:
de Dpr c30 vlens:
28 mm Keihin PWK Replica:
Originele vertanding :
Overrange:
dit vond ik wel een leuke:
Spruitstukkie+membraan:
en tot slot een hele dikke groeps knuffel:
er gaan nog wat veranderingen komen aan de beta en er moet nog een rotor komen maar dat zal wel even duren nog
Tot de volgende keer
Update 27-08-06
nou weer eens even een update van mijn kant. er is namelijk weer een hoop gebeurt.
eerst even een verspakking setje gekocht voor de speed
en toen heb ik het blokje in elkaar gezet.
Eerst even de lagers in het carter
en toen asje er in
\
en toen de rest
poortje
met pijp
natuurlijk squish goed gezet.
ook ben ik bezig geweest met mijn frame ik heb altijd graag al eens een verlengt subframe willen maken maar het is er nooit van gekomen. nu dan eindelijk wel. het is nog niet klaar en die veer gaat er ook af! daar komt een stalen buis voor in de plaats.
Ik heb een oud carter van michel geleend (TSA Speed Ice)
dit is een mina carter die getuned en gekotterd is op speed. deze is tekoop!
Het blok komt nog iets rechter dit is gewoon even een proef (met tyre rips )
Update 16-09-06
Ik heb een zeer nette Hpi 04 gekocht.
hier op het blok
en nog 1:
Ik heb dus mijn sub verlengt. het is erg netjes geworden en superstevig!
ook komt er nog een ander pijp voor de veer op. dus lag ff makkelijk voor de hand
alleen 1 klein nadeel. ik heb me vergist met de carb. daar met ik nog wat op verzinnen maar dat komt wel goed. genoeg gelult weer FOTO`S!!!
hier heb ik even de kappies er los opgelegd om te kijken hoe het staat
en hier dus het porbleem van de gas schuif maar dit los ik wel weer op:
16-10-06
nou maar weer eens een updateje van mijn kant.
zaterdag heb ik KVS slangen gehaald bij josdijkman omdat de originele tekort waren. had ik ook niet anders verwacht eigenlijk. dus ook maar gelijk transparante gekocht. staat eigenlijk wel mooi zo.
ook heb ik een stang gemaakt (althans een maat van me) en ik heb me carb nu redelijk voor elkaar zo.
wat foto`s ( ik heb me camera ff niet meer. dus even foto`s gemaakt met telefoon)
de staaf (word nog verchroomd of gepolijst)
hier de staaf op de scoot
hier is duidelijk te zien wat ik weg gehaald heb uit me frame om het passend tekrijgen
de kracht bron...
oja en nog beter nieuws! Hij loopt! ja na 3 keer kicken!
wat nog gebeuren moet:
* langere rem leiding
* langere gaskabel
* alle bedrading netjes door het frame
en vast nog wel meer.
maar goed tot de volgende update!
Update 21-10-06
ff een kleine update van mijn kant
ik ben bijna klaar om te vlammen! alleen nog achterrem!
foto`s
hier de draden in mijn frame van killswitch,temp,rpm
toen konden de kappies er voor een groot deel op. behalve de voor en onder kap ivm de achterrem...
en ik (in me werk kloffie)
Greetz!
Update 20-01-07
Heb mijn Dpr c30 dus weggedaan. ik wou toch een oldskool C21 weer.
dus bij deze een c21...
Zo was die:
Vandaag bij dennis de oude lak er af gehaald en nieuw opgespoten.
hier en daar wat dingen gepolijst. ik vind hem wel netjes geworden...
zo is die geworden
demper tuut gepolijst
anderkant demper (tailpijp kant)
Demper klem
Ophanging
Dennis nog bedankt voor het polijsten enz...
Greetz!
update`s komen altijd in 1ste post....
Last edited: