Goeiedag allemaal zal me even voorstellen ik ben Bjorn
Kom uit apeldoorn
Heb eerder altijd veel gemotorcrosst
En nu dan maar begonnen met een scooter.
Het begon allemaal met een citta die ik kon ruilen voor de beta de beta was al uitgerust met een airsal 70, gianelli shot, 17,5 carb rest std.
op een gegeven moment moest de beta wat sneller worden voor straat gebruik.
de setup werd:
Cilinder: Stage6 70cc LC
Uitlaat: Kunda Krd F1
Krukas: Power one p12
Carburateur: Dellorto 24mm rondeschuif
Luchtfilter: Twinair
Vario: std
Koppeling: std
Membraan: std
Carters: std
Vertandingsdeksel: std
Poulies: std
Koppelingshuis: std
Halfpoulie: std
V-snaar: std
Spruitstuk: Hebo schuin 30mm
Ontsteking: std
Lagers: Skf c4
Dit werd dus allemaal gemonteerd.
power one as p12
Stage6 racing
Mega getunede waterpomp (die overigens overleden is)
toen zag het blok er zo uit, samen met wat nieuwe accessoires zoals TP carterkap, Yss veer, stage6 waterpomp
Toen voor een hele mooie prijs een complete overrange kunnen kopen
+ HPI 2004, TNT stuur en vooruitstaande clamp
Toen ook dat allemaal gemonteerd
En ook een v-force 3 gekocht en gemonteerd
Toen was de setup:
Cilinder: Stage6 racing 70cc
Uitlaat: Kunda Krd F1
Krukas: Power one p12
Carburateur: Dellorto 24mm rondeschuif
Luchtfilter: Twinair
Vario: Malossi MHR 2000
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Membraan: Moto Tassinari V-force 3
Carters: aangepast @ overrange
Vertandingsdeksel: std
Poulies: Malossi MHR 134mm Torque & Fixed
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
Halfpoulie: Malossi MHR Ventilvar
V-snaar: Malossi MHR Kevlar Overrange
Spruitstuk: Hebo schuin 30mm
Ontsteking: HPI 2004 + malossi irridium bougie
Lagers: Skf c4
helemaal klaar om te gaan dus
maar voor dat het blok ook maar 1 kick had gekregen werd er een Speed 7T op de kop getikt en kon de stage6 eraf en worden verkocht.
De setup werd dus.
Cilinder: Malossi MHR Speed 7T hemd afgedraaid
Uitlaat: Kunda Krd F1
Krukas: Power one p12
Carburateur: Dellorto 24mm rondeschuif
Luchtfilter: Twinair
Vario: Malossi MHR 2006
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Membraan: Moto Tassinari V-force 3
Carters: aangepast @ overrange
Vertandingsdeksel: std
Poulies: Malossi MHR 134mm Torque & Fixed
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
Halfpoulie: Malossi MHR Ventilvar
V-snaar: Malossi MHR Kevlar Overrange
Spruitstuk: Hebo schuin 30mm
Ontsteking: HPI 2004 + malossi irridium bougie
Lagers: Skf c4
Speed 06
en hier het spul bij elkaar.
Hier alles op het blok + beta wiel en nieuwe ml50+ stage6 kickstarter
dus alles werd hierop gemonteerd:
zo zag het er toen uit.
en hier een filmpje van het eerste echte test ritje.
http://rapidshare.com/files/6084982/video-0008.mp4.html
Quicktime
Dus toen goed afgesteld en hij ging toch wel heel behoorlijk hard
draaide rond de 14000. later zelf eventjes 16000
Toen zijn er plannen gekomen om de beta nog sneller te maken. en alles weer vers in elkaar te zetten + een tunebeurt om het af te maken
Hier alles al gestript. en uitgestald.
Toen begonnen met de spuiten van het frame.
En ook de velgen kregen een mooi glimmend laagje
Frame en velgen hebben allemaal nieuwe lager gekregen.
hier het frame en velgen klaar + de nieuwe kvs slangen
Hier nog de kappen in org staat deze zullen binnekort van een nieuw hip laagje worden voorzien
wat nog gaat komen
kappen spuiten
nieuwe remschijven
wig (aangeschaft)
Nieuw stuur
Nieuw snelgas
stage6 optisch spul
pia spruitje (aangeschaft)
28mm (aangeschaft)
blok schoonmaken
en misschien wat tuning
Setup wordt ong
Cilinder: Malossi MHR Speed 7T hemd afgedraaid ---> tuned????
Uitlaat: Kunda Krd F1
Krukas: Power one p12
Carburateur: mikuni 28 d-slide + wig en pia recht
Luchtfilter: Twinair
Vario: Malossi MHR 2006
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Membraan: Moto Tassinari V-force 3
Carters: aangepast @ overrange ---> tuned @ speed
Vertandingsdeksel: std ---> top nardo
Poulies: Malossi MHR 134mm Torque & Fixed
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
Halfpoulie: Malossi MHR Ventilvar
V-snaar: Malossi MHR Kevlar Overrange
Spruitstuk: Hebo schuin 30mm ---> Malossi pia recht 22-28 + Wig
Ontsteking: HPI 2004 + malossi irridium bougie
Lagers: Skf c4
voor zover de eerste post
Update 01-12-06
Net een nieuwe inlaat set opgehaald
Bijna nieuwe 28mm Mikuni FS
KBC wig
pia Malossi recht spruitjstuk 22-28
Ook is de voorvork gespoten en gepoetst glimt in het echt meer zelfde als velgen en frame.
Update 04-12-06
even naar dijkman geweest voor remschijf, die was er niet, dan maar andere rommel gehaald
domino snelgas
ngk racing cable
pakkingset speed
killswitch luxe
sproeiers voor me nieuwe mikuni 28
paarse benz slang
uitlaat rubber voor me druppelaar (kunda)
nieuwe zuiger speed
Update 05-12-06
voorvork zit erin gaat lekker soepel weer!
nu wachten op remschijf...
heb zakken vol nieuwe schroeven en bouten gehaald..helaas geen zwart kunnen vinden!
me blok is helemaal uit mekaar ligt bij dennis ef laten parelstralen B)
en dan blokje weer opbouwen met nieuw zuigertje erin maar zit nog te twijfelen om te tunen...
foto van de staat nu!
Update 08-12-06
vandaag me blok terug van straalbedrijf... ben er wel blij mee
heb een adresje voor tunen van me carters cilinder en inlaat gebeuren gevonden....weet nog niet precies wat het is enz maar het is een tune bedrijf die voor de motorrace tuned hoor volgende week wat ze precies in gedachten hadden enz enz enz.. duss gaat toch maar getuned worden
Update 24-01-07
Tijdje geleden sinds de laatste veranderingen is nog wel weer heel veel gebeurt zijn ook weer wat onderdelen bijgekomen.
o.a.
Malossi whoop remschijf voor
Str8 matzwart stuur
stationair schroef mikuni 28
en nog wat spul.
na besloten te hebben het blok en cilinder voorlopig nog niet te tunen, dit omdat het toch al wel heel lekker liep untuned, is het carter weer netjes in elkaar gezet.
parts klaar voor montage
en naderhand
twinair word indd nog even ingekort
wel een strak blokje. tot zover even ik ga deze week verder
aangezien ik dan weer normale foto's kan maken weer foto's van de scooter.
Kom uit apeldoorn
Heb eerder altijd veel gemotorcrosst
En nu dan maar begonnen met een scooter.
Het begon allemaal met een citta die ik kon ruilen voor de beta de beta was al uitgerust met een airsal 70, gianelli shot, 17,5 carb rest std.
op een gegeven moment moest de beta wat sneller worden voor straat gebruik.
de setup werd:
Cilinder: Stage6 70cc LC
Uitlaat: Kunda Krd F1
Krukas: Power one p12
Carburateur: Dellorto 24mm rondeschuif
Luchtfilter: Twinair
Vario: std
Koppeling: std
Membraan: std
Carters: std
Vertandingsdeksel: std
Poulies: std
Koppelingshuis: std
Halfpoulie: std
V-snaar: std
Spruitstuk: Hebo schuin 30mm
Ontsteking: std
Lagers: Skf c4
Dit werd dus allemaal gemonteerd.
power one as p12
Stage6 racing
Mega getunede waterpomp (die overigens overleden is)
toen zag het blok er zo uit, samen met wat nieuwe accessoires zoals TP carterkap, Yss veer, stage6 waterpomp
Toen voor een hele mooie prijs een complete overrange kunnen kopen
+ HPI 2004, TNT stuur en vooruitstaande clamp
Toen ook dat allemaal gemonteerd
En ook een v-force 3 gekocht en gemonteerd
Toen was de setup:
Cilinder: Stage6 racing 70cc
Uitlaat: Kunda Krd F1
Krukas: Power one p12
Carburateur: Dellorto 24mm rondeschuif
Luchtfilter: Twinair
Vario: Malossi MHR 2000
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Membraan: Moto Tassinari V-force 3
Carters: aangepast @ overrange
Vertandingsdeksel: std
Poulies: Malossi MHR 134mm Torque & Fixed
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
Halfpoulie: Malossi MHR Ventilvar
V-snaar: Malossi MHR Kevlar Overrange
Spruitstuk: Hebo schuin 30mm
Ontsteking: HPI 2004 + malossi irridium bougie
Lagers: Skf c4
helemaal klaar om te gaan dus
maar voor dat het blok ook maar 1 kick had gekregen werd er een Speed 7T op de kop getikt en kon de stage6 eraf en worden verkocht.
De setup werd dus.
Cilinder: Malossi MHR Speed 7T hemd afgedraaid
Uitlaat: Kunda Krd F1
Krukas: Power one p12
Carburateur: Dellorto 24mm rondeschuif
Luchtfilter: Twinair
Vario: Malossi MHR 2006
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Membraan: Moto Tassinari V-force 3
Carters: aangepast @ overrange
Vertandingsdeksel: std
Poulies: Malossi MHR 134mm Torque & Fixed
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
Halfpoulie: Malossi MHR Ventilvar
V-snaar: Malossi MHR Kevlar Overrange
Spruitstuk: Hebo schuin 30mm
Ontsteking: HPI 2004 + malossi irridium bougie
Lagers: Skf c4
Speed 06
en hier het spul bij elkaar.
Hier alles op het blok + beta wiel en nieuwe ml50+ stage6 kickstarter
dus alles werd hierop gemonteerd:
zo zag het er toen uit.
en hier een filmpje van het eerste echte test ritje.
http://rapidshare.com/files/6084982/video-0008.mp4.html
Quicktime
Dus toen goed afgesteld en hij ging toch wel heel behoorlijk hard
draaide rond de 14000. later zelf eventjes 16000
Toen zijn er plannen gekomen om de beta nog sneller te maken. en alles weer vers in elkaar te zetten + een tunebeurt om het af te maken
Hier alles al gestript. en uitgestald.
Toen begonnen met de spuiten van het frame.
En ook de velgen kregen een mooi glimmend laagje
Frame en velgen hebben allemaal nieuwe lager gekregen.
hier het frame en velgen klaar + de nieuwe kvs slangen
Hier nog de kappen in org staat deze zullen binnekort van een nieuw hip laagje worden voorzien
wat nog gaat komen
kappen spuiten
nieuwe remschijven
wig (aangeschaft)
Nieuw stuur
Nieuw snelgas
stage6 optisch spul
pia spruitje (aangeschaft)
28mm (aangeschaft)
blok schoonmaken
en misschien wat tuning
Setup wordt ong
Cilinder: Malossi MHR Speed 7T hemd afgedraaid ---> tuned????
Uitlaat: Kunda Krd F1
Krukas: Power one p12
Carburateur: mikuni 28 d-slide + wig en pia recht
Luchtfilter: Twinair
Vario: Malossi MHR 2006
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Membraan: Moto Tassinari V-force 3
Carters: aangepast @ overrange ---> tuned @ speed
Vertandingsdeksel: std ---> top nardo
Poulies: Malossi MHR 134mm Torque & Fixed
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
Halfpoulie: Malossi MHR Ventilvar
V-snaar: Malossi MHR Kevlar Overrange
Spruitstuk: Hebo schuin 30mm ---> Malossi pia recht 22-28 + Wig
Ontsteking: HPI 2004 + malossi irridium bougie
Lagers: Skf c4
voor zover de eerste post
Update 01-12-06
Net een nieuwe inlaat set opgehaald
Bijna nieuwe 28mm Mikuni FS
KBC wig
pia Malossi recht spruitjstuk 22-28
Ook is de voorvork gespoten en gepoetst glimt in het echt meer zelfde als velgen en frame.
Update 04-12-06
even naar dijkman geweest voor remschijf, die was er niet, dan maar andere rommel gehaald
domino snelgas
ngk racing cable
pakkingset speed
killswitch luxe
sproeiers voor me nieuwe mikuni 28
paarse benz slang
uitlaat rubber voor me druppelaar (kunda)
nieuwe zuiger speed
Update 05-12-06
voorvork zit erin gaat lekker soepel weer!
nu wachten op remschijf...
heb zakken vol nieuwe schroeven en bouten gehaald..helaas geen zwart kunnen vinden!
me blok is helemaal uit mekaar ligt bij dennis ef laten parelstralen B)
en dan blokje weer opbouwen met nieuw zuigertje erin maar zit nog te twijfelen om te tunen...
foto van de staat nu!
Update 08-12-06
vandaag me blok terug van straalbedrijf... ben er wel blij mee
heb een adresje voor tunen van me carters cilinder en inlaat gebeuren gevonden....weet nog niet precies wat het is enz maar het is een tune bedrijf die voor de motorrace tuned hoor volgende week wat ze precies in gedachten hadden enz enz enz.. duss gaat toch maar getuned worden
Update 24-01-07
Tijdje geleden sinds de laatste veranderingen is nog wel weer heel veel gebeurt zijn ook weer wat onderdelen bijgekomen.
o.a.
Malossi whoop remschijf voor
Str8 matzwart stuur
stationair schroef mikuni 28
en nog wat spul.
na besloten te hebben het blok en cilinder voorlopig nog niet te tunen, dit omdat het toch al wel heel lekker liep untuned, is het carter weer netjes in elkaar gezet.
parts klaar voor montage
en naderhand
twinair word indd nog even ingekort
wel een strak blokje. tot zover even ik ga deze week verder
aangezien ik dan weer normale foto's kan maken weer foto's van de scooter.
Last edited: