Trucs voor ford focus (2de versie)

Karoshi

De Zotte Belg!
Ok niet echt scooterrelated maar misschien wel handig voor mensen die thuis een focus voor de deur hebben staan (van ouders of zelf).

Het onderste lukt dus enkel op een vernieuwde versie focus (die met de knipperlichten in de lichtblokken):

1. De focus heeft dus standaard van de fabriek een anti-carjacking systeem ingebouwd. Alleen wordt het niet geactiveerd en vraagt de garage dus best veel geld om het zogezegd te "activeren" :rolleyes:
Hoe acitveer je het zelf in 10 sec zonder schroeven ofzo:
1. ga in de auto zitten en zet het contact op (motor niet starten maar wel alle lampjes branden)
2. sluit en open de auto 3 maal. (niet de deur maar gewoon het slot :p )
3. Zet contact uit en herhaal stap 2.
4. Zet contact terug aan en herhaal stap 2 nog een keer.

Dan hoor je biepjes en is het geactiveerd.
Als je dan vertrekt en je gaat boven de 10km/u dan sluiten de deuren automatisch...

Voor het te deactiveren herhaal je het gewoon terug :p

De tweede truc is het van op afstand openen van enkel de bestuurdersdeur:
Druk gewoon vanop de afstandsbediening 5sec lang openen en sluiten tegelijk in. Dan knippert de auto 1 keer en is het geprogrammeerd.
Om te annuleren gewoon terug uitvoeren...

Heb het hier maar effe gegooid omdat het niet in show je auto of je volgende auto post vandaar ;)

Laat maar iets weten of er iemand iets aan heeft en anders tja dan zal ie snel in de dieperik verdwijnen...


Toch leuk zo'n tweaks op je auto :p
 
Advertisement - register to remove this

werkt dit ding niet ene beetje als een ditech, dat je gewoon ff de software aanpast, dat ie dan 20-30 pk meer heef ofzo?:p
 
skoda trucs :p

bij skoda's met een climate control werkt dit.. je moet een bepaalde combinatie van knopjes op de climate control indrukken en dan krijg je in het display allemaal koele info (debug mode) te zien zoals digi toerental, digi snelheid, olie temp, koelvloeistof temp blablabla noem maar op :) aangezien skoda's technisch 99% hetzelfde zijn als seat's en volkswagen's werkt dit bij die oto's ws ook..

druk tegelijkertijd op Fan Down + Cold + Eco

met de rode en blauwe knop kan je scrollen

Druk nog een keer op Eco om weer uit de debug modus te gaan.


:*
 
Originally posted by jorick
skoda trucs :p

bij skoda's met een climate control werkt dit.. je moet een bepaalde combinatie van knopjes op de climate control indrukken en dan krijg je in het display allemaal koele info (debug mode) te zien zoals digi toerental, digi snelheid, olie temp, koelvloeistof temp blablabla noem maar op :) aangezien skoda's technisch 99% hetzelfde zijn als seat's en volkswagen's werkt dit bij die oto's ws ook..

druk tegelijkertijd op Fan Down + Cold + Eco

met de rode en blauwe knop kan je scrollen

Druk nog een keer op Eco om weer uit de debug modus te gaan.


:*


collega heeft precies het zelfde op ze audi a3 :)
 
Corrado's.

contact om, mfa indrukken, ingedrukt houden, contact uit. contact aan, mfa loslaten.

tada, digi toerenteller, landcode, computercode, hoeveelheid bits die worden gebruikt. oliedruk, g-lader druk. en nog meer opties.

maar ligt wel aan de computer die je hebt.
 
Originally posted by JeremY
collega heeft precies het zelfde op ze audi a3 :)

audi = volkswagen = seat = skoda (technisch dan :rolleyes: )

voorportieren + kofferbak van een skoda superb en een volkswagen passat zijn exact hetzelfde :) (rest van de oto praktisch ook)
 
Leuk Dieter... 8P

Ik ging dit zonet ff proberen op de focus van me broer...
Die contactomdraai truc gaat niet op voor het 1e type...

Alleen toen probeerde ik jou 2e trucje.. klopt idd... alleen trug activeren wil niet meer :O

Help me out, anders vliegt meneer naar de dealer voor niks als ik het niet snel deactiveer 8P


HELLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP! :p
 
Originally posted by Mr Polini Evo
Corrado's.

contact om, mfa indrukken, ingedrukt houden, contact uit. contact aan, mfa loslaten.

tada, digi toerenteller, landcode, computercode, hoeveelheid bits die worden gebruikt. oliedruk, g-lader druk. en nog meer opties.

maar ligt wel aan de computer die je hebt.

Zit de zelfde computer in een Golf g60?
 
Had laatst een huur clio, het nieuwste model. Als ik daar boven de 10km/u reed, sloten de deuren ook automatisch.

Maar bij m'n eigen clio is dat niet het geval. (ook nieuwste model) Dit is waarschijnlijk ook gewoon een software aanpassing. Straks renault is bellen om te vragen of hier een trucje voor is.

Trouwens, als je bij het laatste model "Ford Mondeo" de knop op de deur te openen langer dan 10 seconden in houdt, gaan alle ramen open. Om ze te sluiten moet je de sluitknop 10 seconden inhouden.

Leuk leuk leuk :)
 
Back
Top