Topsnelheid

Rickyyy122

New Member
Ik heb een Senzo gekocht uit 2022 nou wou ik de topsnelheid wat omhoog voeren nou heb ik een ongeremder gekocht maar hij ging niet hoger nu heb ik de vario set vervangen door een polini hi speeds met 6.9 gram rolletjes maar hij blijft nog steeds beetje hanger rond de 46 km als top snelheid weet iemand of ik nog wat meer kan doen lichter druk veer of zwaarder?

Advertisement - register to remove this

Ik heb een Senzo gekocht uit 2022 nou wou ik de topsnelheid wat omhoog voeren nou heb ik een ongeremder gekocht maar hij ging niet hoger nu heb ik de vario set vervangen door een polini hi speeds met 6.9 gram rolletjes maar hij blijft nog steeds beetje hanger rond de 46 km als top snelheid weet iemand of ik nog wat meer kan doen lichter druk veer of zwaarder?
Ongeremder??

Is het een injectie?
Zoja dan word die gewoon begrensd door de ecu

Tussen de Ecu en het moter blok zit een speedconveter die ontgrensd het dat ik geen limiet heb maar gaat meer op met moter red gewoon niet meer als 46/47 km
Meschien leef ik onder een steen maar nog nooit van gehoord. Dus even gegoogled.
Ik zou er gewoon een onbegrensde ecu inzetten inplaats van die kastjes. Zal het denk ik wel oplossen.

Anders kan je meschien @Sparky om hulp vragen heeft best wel veel kennis over elektrische delen.

Anders kan je meschien @Sparky om hulp vragen heeft best wel veel kennis over elektrische delen.

Sommige injecties hebben inderdaad een zogenaamde speedconverter, hierin worden de impulsen van de speedsensor, komende van de koppelingsbel of de snelheidsmeter aangepast.
Hier zit dan de begrenzing in, die bepaald of het een brom of een snor is.
Deze speedconverters worden ook onbegrensd geleverd en zelfs schakelbaar.

Ze zien er exact uit als een cdi en daarom werden ze in het verleden nog wel eens verwiseld met een cdi en men beweerde dat ze een ECU EN een CDI op hun brommer hadden.

Maar als er al een ontgrensde speedconverter geplaatst is en de vario heeft geen bus met opstaande rand of varioring, lijkt mij dat aan de snelheid nog vrij weinig te doen valt behalve dan misschien experimenteren met rolletjes, maar verwacht daar geen wonderen van.

Contact opnemen met de doosjesschuiver of scooterzaak is misschien dan nog een optie om erachter te komen welke rolletjes het best presteren of op z'n minst bevestigd te krijgen dat TS wel de goeie speedconverter besteld en gekregen heeft.

Back