Yamaha Neos verliest vermogen na topsnelheid

Marnix8

New Member
Scooter is Yamaha Neos bouwjaar 2014 minarelli 4 takt injectie euro 3. 21000km op de teller.
Laatste onderhoudsbeurt was toen ik de scooter 200 km geleden kocht.

Scooter was eerst snor maar is omgekeurd naar brom. Om de scooter harder te laten lopen voor geel kenteken zijn ALLEEN de rolletjes veranderd (weet niet hoeveel gram nu) en een grotere aanzuigslang. Toen reed de scooter maximaal 38km/h en liep de scooter prima.

Nu heb ik een onbegrensde doppler ecu gekocht en loopt mijn scooter harder maar is er een probleem wanneer de scooter topsnelheid bereikt. Zodra die 51km/h raakt, loopt de toeren af en loopt de snelheid af naar precies 30km/h en vanaf die snelheid kan ik weer harder rijden. Met een mindere snelheid zoals bijvoorbeeld 45km/h loopt de scooter prima en consistent, ook niet hoge toeren, die komen pas vanaf 48km/h. Ook met het gashendel net niet helemaal open loopt de scooter wel in snelheid op naar ongeveer 61 km/h. Dus alleen met vol gas en volle toeren.

De scooter trekt vergeleken met de vorige ecu minder snel tot 30km/h. Vanaf 30 km/h tot 51 km/h trekt de scooter met de nieuwe ecu harder.
Dit probleem is pas ontstaan nadat ik de ecu veranderd heb en dit was dus niet het geval zelfs op dezelfde dag met de oude ecu. Ik ga er dus vanuit dat er niks stuk is.
Zou dit te maken hebben met afstelling van rolletjes,trek- en drukveer? En wat zou het anders kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoi Marnix, heb je reeds al iets kunnen ontdekken, ik zit met precies hetzelfde probleem, scooter was goed top rond de 75 Wel heb ik er een polini high speed met andere rollen en druk en trekveertjes. En idem dezelfde doppler ecu. Maar zodra hij bij de 60kmpu komt zakt die terug naar 40/45 gas dicht en weer open en dan gaat die weer. Ik ben benieuwd. Wellicht weet iemand hier ergens een film of uitleg te vinden van het injectie systeem denk dat ik het probleem daar ergens moet gaan zoeken.
 
Back
Top