Toerenbereik HR2

Extera

De oude Titera :)
Ik wil binnenkort m'n setup gaan aanvullen met een nieuwe cilinder, ik heb de search al gebruikt maar kan het nie vinden:

het zit zo: ik heb een HR2 uitlaat liggen en wil zoveel mogelijk trekkracht uit m'n scooter halen, ik zit alleen te twijfelen welke cilinder ik het beste kan kopen daarvoor,

ik zat te denken aan een Athena vlinder, speed replica of een andere cilinder van rond die prijs ( 280 euro max )

de cilinder wil ik gelijk laten tunen, iemand tip's?

de rest van m'n setup:

Kinhein 28mm carb* (hoe schrijf je dat :P)
Detla clutch
MHR mulitvar
Vertanding*
Hebo racing 2 natuurlijk
Sellerta ontsteking*

dingen met een * moet ik nog halen

heb al gezocht naar toerenbereik enzo, kon nix vinden

alvast bedankt (plz, nie zo snel een slotje opgooien :P)

Mark

//Edit// Typefoutje //Edit//
 
Advertisement - register to remove this

Zoals je op het forum kan zien, hebben veel "grote" jongens hier op het forum een hr2.

Ik zou hem combineren met:

- NG Tuned
- Evo
- Team
- Speed
- manston.


Dat zijn de meest voor de hand liggende opties :)
 
Hoi ik ben net 16 en wil meteen een brute setup kan iemand mij helpen.

alles wat je wil weten staat in de search , en aan de hand van je vragen en vraag stelling lijkt het me beter dat je eerst wat normaals neemt en ermee gaat oefenen en spelen
:|
 
ik ben net 17, en heb al verschillende setup's gereden, onder andere met MHR team, ik wil nu iets anders, en zit pas sinds kort op dit forum,

vragen leek me beter dan "ervanuitgaan" omdat er nogal wat foute verhalen rondgaan en ik af en toe niet meer weet wat waar is en wat niet.

En scooter uitelkaar halen en weer in elkaar zetten kan iedereen, de vraag is alleen hoe, ik denk niet dat je dat aan mn vraag kan zien., maargoed, verder ontopic pleazz

bedankt voor reactie's
mark
 
De HR2 staat bekend als een hoogtoerige pijp. De jongens van Twins en van IS/JS draaien voor zover ik weet allemaal meer dan 14k rpm.
Verder zal het toch van je cilinder afhangen wat hij gaat doen, ik heb persoonlijk geen ervaring met die pijp dus kan je er verder weinig over vertellen.
Enige wat ik je wel kan vertellen is dat je niet van een richtlijn uit kan gaan. Als twins met hun evo cilinder 14.600 draait en IS met evo 14.200 met dezelfde pijp dan weet jij nog niks.
Misschien moet jij wel 13.500 draaien straks. Het zal een kwestie van uitproberen worden, of je moet een zelfde blok klaar laten maken. Bij Twins kan je dat denk ik vergeten, bij IS of JS moet dat gewoon mogelijk zijn, maar dat is niet wat je vraagt of wilt denk ik.

Suc6 met je afstelling, voor verdere tips verwijs ik je naar de persoon die je cilinder gaat tunen, als hij je niet echt kan helpen met je vragen zou ik me afvragen of je het wel bij de juiste persoon laat klaarmaken.
 
jah, pia.

heb net een pm gehad over een MHR team stage 4 FTK.

mischien dat dat iets word...

//Edit// hij kan dicht //Edit//
 
Last edited:
Ik heb ook een hebo r2. Hij zat op een speed rep waar die goed op draaide. 13.200 draaide die ongeveer
Heb nu een evo 6 cilinder gekocht waar ik ook weer met de hebo op ga rijden.
Heb van anderen gehoord dat die het daar ook goed op doet.
Maar op de speed rep deed die het bij mij in ieder geval goed
 
Originally posted by JohnB
Hoi ik ben net 16 en wil meteen een brute setup kan iemand mij helpen.

alles wat je wil weten staat in de search , en aan de hand van je vragen en vraag stelling lijkt het me beter dat je eerst wat normaals neemt en ermee gaat oefenen en spelen
:|

Wat boeit die leeftijd nou :| , ik heb ook nog nooit met een 50cc gereden (mhr70 ALU, Evo,S6 , Evo) en is nooit wat vastgelopen/warmgelopen oid. en ben 'pas' 17.
 
ik kreeg een PM van IS-tuning of ik daar een hebo NG wou kopen en optimaal voor de HR2 wou laten tunen.
Denk dat ik dat ga doen, dan weet ik cker dat ie er goed op loopt en krijg ik nog goede hulp van IS :D
 
Originally posted by XtremeDNA
Ik heb ook een hebo r2. Hij zat op een speed rep waar die goed op draaide. 13.200 draaide die ongeveer
Heb nu een evo 6 cilinder gekocht waar ik ook weer met de hebo op ga rijden.
Heb van anderen gehoord dat die het daar ook goed op doet.
Maar op de speed rep deed die het bij mij in ieder geval goed

Wat draai jij weinig toeren dan... Ik reed met Evo5 Tuned [wel iets hoogtoeriger dan een untuned Evo6] ongeveer 14.500 rpm...
 
Ik draai nu 13800 toeren untuned evo met hrII als ik meer toeren ging draaien zakte mijn koppel en mijn vermogen. Anthony (twin) raadde me dit ook aan en het pakte goed uit, namelijk 18,9 pk 8) @ vd kruijs bank.
 
Een HRII cilinder kost ook rond de €280,-
Die zal het ook goed gaan doen met je HRII uitlaat!

Zo ver ik weet moeten dat ook goed lopen!
 
Back
Top