TJ Piaggio NTT speed 04

Status
Not open for further replies.

MHRntt

TJ-tuning
Na lange tijd niks gedaan te hebben maar eens een update in nieuwe topic om het wat overzichtelijker te houden.

Setup was:

RHQ asje
MHR speed rep (tuned)
IS uitlaat
24mm Mikuni flat met 70mm kelk@ recht spruitstuk
Malossi overrange met delta clutch
Malossi wingbell
primaire + sequndaire malossi vertanding
hpi rotor (bewerkt)

Zo stond hij er toen bij:

1.jpg


Ik had ook een eigen tankje laten maken:

tank1.jpg


tank2.jpg


Ben ook al hele tijd met kappen bezig (voor lelystad 2003 al :)):

kappen.jpg


Ondertussen is setup verandert, cilinder en krukas zijn vervangen door een speed 2004 en team 99 asje. Heb er nog een extra uitlaat bij om te testen (hebo r4) en een 28mm keihin om ook mee te testen.
Blok zit al in elkaar en is ook al meegeweest naar meeting Best waar die al aardig vooruit kwam ondanks de afstelling.

4.jpg


5.jpg


Volgende week komt er een nieuwe zuiger binnen, dan gaat cilinder onder handen genomen worden. En het frame moet er ook nog aan geloven, deze moet nog een stuk lichter gaan worden. Dus binnenkort weer een update.

30-06-2005

We zijn vandaag even bezig geweest met frame:

slijp1.jpg


Gedeelte van wat eraf kwam na het slijpen:

slijp2.jpg


Reslutaat:

scoot.jpg


Ok de achterveer moest eraan geloven, oud:

veeroud.jpg


Nieuw:

veernieuw.jpg


Voorvork gaat ook nog flink verandert worden, hier binnenkort meer over.
Als goed is heb ik morgen een nieuwe zuiger, dus kan ik met cilinder gaan beginnen tussendoor.

03-07-2005

Me nieuwe aanwinsten voor scooter:

28 keihin (de echte):

carbnieuw.jpg


dpr en hr4:

uitlaten.jpg


14-07-2005

Frame heb ik ondertussen al klaar, gister goed schoongemaakt, geschuurd en gelakt:

frame.jpg


Ben nu bezig met voorvork en blok klaar te maken voor lelystad.

27-07-2005

We zijn gister en vandaag volop met mij scoot bezig geweest. Hij is nu bijna klaar voor lelystad. Nog paar kleine dingetjes.

scootah.jpg


blok.jpg


01-08-2005

lely2.jpg


filmpje

08-09-2005

valstroom.jpg


23-09-2005

Heb wat spulletjes gekocht. Een aim ipv die koso meuk en remsysteem met pomp op stuur ivm nieuwe voorvork.

aim.jpg


rem.jpg


10-10-2005

Kleine update weer.
Heb ondertussen nieuwe v-snaar binnen en bougies zijn onderweg. Hiermee is probleem wat we hadden @ smp verholpen.

Zo stond scootah er dus bij @ smp:

5.jpg


07-12-2005

Ondertussen weer wat gedaan aan scooter.
Andere rotor erbij gekocht:

pvl.jpg


Ben ook bezig met een nieuw spruitstukje te maken voor carb. Vorige bleef beetje last van valse lucht houden. Carb zit @ foto er niet helemaal in en zit nog wat oude pakking rotzooi op :) Als hij klaar is komt er goede foto van.

spruit.jpg


22-03-2006

Na lange tijd weer eens een update, carb zit nu goed gemonteerd en hier en daar wat aanpassingen gedaan.

opbouw.jpg


20-04-2006

Even een update voor Meppel. Treeplank is aangepast en voorzien van nieuw laklaag en de aim is verplaats naar treeplank. Radiateur is wat aangepast, moet nog vast gezet worden zoals te zien op foto. Voorvork wat netter gemaakt en wiellagers vervangen (wat wel nodig was :D ) Hier en daar nog wat aanpassingen aan frame gedaan, verder word die nu afgesteld voor Meppel.

voormeppel.jpg


10-10-2006

Als afsluiting van seizoen nog een foto, het was lekker weer zondag en daar moet je nu nog van profiteren :)

bekers.jpg


16-02-2007

Na lange tijd weer een update. Ben weer zo nu en dan met eigen scooter bezig. Heb het frame bijna klaar voor nieuwe laklaag, zo goed als alle oude lak is er nu af.

kaal.jpg


Gelijk ook even de achterstaaf iets ingekort en kaal gemaakt. Deze ook gelijk weer voorzien van nieuwe laklaag.

staaf.jpg


Ook zadel word opgeknapt. Hier heb ik kapje wat erop zit wat ingekort en gelijk mee gespoten (op foto zitten alleen wat vingerafdrukken op kapje). Verder word zadel beetje aangepast en komt er nieuwe overtrek op.

zadelkapje.jpg


Voorvelg heb ik nog beetje aangepast en voorzien van een nieuwe band.

nieuwband.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Word wel wat *D
alleen die carterkap ook fluor geel ( :+ ) vindk niet echt mooi.
verder wel netjes, oi !
 
Last edited:
fluor geel bedoel je :p

Alles moet opnieuw gespoten worden, lak is niet meer zo geweldig. Heb al extra set velgen die ik al gestraald heb, miss nog wat afdraaien en dan spuiten.
 
Dat tankje is echt vet gedaan :p
Verder een leuk project, ben benieuwd hoe die gaat vlammen :D
 
In begin wilde die niet lekker op pakken en draaide iets teveel toeren, maar dat word opgelost. Cilinder is nu nog std, dus moet nog wel wat meer uit te halen zijn :)
 
Is een leuk dingetje jongens.
Fototje in de schuur is van mij of niet?:p
Ik vond hem op Best al aardig lopen.

Ga je nog wat speciaals doen met je kappen?
 
het wordt toch echt eens tijd voor die kappen Twan !! :)

//edit// hoeveel is ie nu lichter geworden na het slijpen. lijkt me zo op het eerste gezicht niet echt veel toch ?
 
@ ronnie: Ja is jou foto :) Kappen word wel weer iets heel anders, deze worden me nu wat te zwaar en zijn nu ook te groot voor de nieuwe planning.

@PiaPimp: Gister hebben we er denk ik kilo of 3 afgehaald + er komt een andere (lees lichtere) tank op. Deze tank ga ik voor mijn andere scoot gebruiken. Denk dat er nu nog wel paar kilo af kan en gaat in totaal.
 
Wat nieuwe spullen binnen, zie 1e post.

Buddy is ondertussen helemaal klaar gemaakt. Kleinere tank en de nodige aanpassingen eraan.
 
tnx jasper :)

Vandaag nieuwe sucker opgehaald @ grotohandel, dus kan ik gaan beginnen met cilinder.
 
Weer bezig Twan :D .. Oh tim wat doe je dat toch weer sexy met zo'n slijp in je handjes :*
Veel suc6 tot morgen :)
 
Twan is er helemaal klaar voor :) Zal je monstertje wel op Speelmans platen komen opzoeken :W en Jou ook ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top