Originally posted by Brandblusser
Zo word dus niemand wat wijzer.
en blijft het allemaal lekker geheim
Originally posted by Brandblusser
goh ik weet een setup
goh ik weet dat het mina is,
Oh en hij wil sprinten ook
Jeej, dat is het.. damn, zo simpel is het dus
Originally posted by black_phoenix
Cilinder-timingen horen bij uitlaat-afmetingen en NIET bij toerentallen.
De cilindertiming + uitlaatafmetingen bepalen voor het grootste deel de vermogenscurve.
Originally posted by ABT
Dus jij zou een uitlaat ontwerpen voor een bep. poorttiming, hoe wil je dat doen ?
Een uitlaat geef je (oa) een bepaalde lengte (die weer afhankelijk is van oa de poorttiming) om het geheel op een bepaald toerental het topvermogen te laten leveren, dus hebben cilindertimingen en uitlaatmaten ALLES te maken met toerentallen.........
Originally posted by JohanS
Hoe bedoel je?
Die gassen in de cilinder zijn gewoon nog heet in dat volume, er kan dus nog arbeid geleverd worden aan de zuiger.
Hoe eerder je je uitlaatpoort open doet, hoe heter de gassen ws. nog zijn --> hetere uitlaatgassen --> uitlaat werkt op een hoger toerental. Resultaat: motor is hoogtoeriger. (denk ik)