Facilly
[NHO] M-tuning
potverdrie
vandaag de gradenschijf gekregen en aan het testen geslagen. De uitlaatpoorttiming die ik krijg is +- 191 graden, spoelpoorttiming is +-134 graden (heb het nog niet exact kunnen meten) en dat geeft een blowdown van 28.5 graden met mijn Gila70 Minarelli
Deze is normaal toch helemaal niet zo ''snel/goed'' getimed? Leek mij iig niet helemaal te kloppen eigenlijk. De blowdon is vrij laag. Maar de spoel en uitlaatpoorten zijn best goed getimed dan toch?
ik heb het gemeten op deze manier:
zuiger sluit de uitlaatpoort af bij '0 graden' , dan begin ik grades te tellen en sluit hij de poort weer af bij '191 graden'
Ik heb het ook op andere manieren geprobeerd maar dan kreeg ik telkens graden van 240+ eruit
via de formule kwam ik op +- 195 graden uit.
Ben ik iets vergeten of heb ik iets fout gedaan oid? Heb verder niet naar de squish gekeken. Dus de voetpakking/squish heb ik er niet af ge trokken in waardes
graag advies :+
vandaag de gradenschijf gekregen en aan het testen geslagen. De uitlaatpoorttiming die ik krijg is +- 191 graden, spoelpoorttiming is +-134 graden (heb het nog niet exact kunnen meten) en dat geeft een blowdown van 28.5 graden met mijn Gila70 Minarelli
Deze is normaal toch helemaal niet zo ''snel/goed'' getimed? Leek mij iig niet helemaal te kloppen eigenlijk. De blowdon is vrij laag. Maar de spoel en uitlaatpoorten zijn best goed getimed dan toch?
ik heb het gemeten op deze manier:
zuiger sluit de uitlaatpoort af bij '0 graden' , dan begin ik grades te tellen en sluit hij de poort weer af bij '191 graden'
Ik heb het ook op andere manieren geprobeerd maar dan kreeg ik telkens graden van 240+ eruit
via de formule kwam ik op +- 195 graden uit.
Ben ik iets vergeten of heb ik iets fout gedaan oid? Heb verder niet naar de squish gekeken. Dus de voetpakking/squish heb ik er niet af ge trokken in waardes
graag advies :+
Last edited: