Originally posted by Coen
Ik denk dat je zoals je zelf ook al een beetje verw8 denk ik. Niet uit kan gaan van zoveel graden is zoveel rpm.
Naar mijn mening moet je dit praktijks gewijs uitvoeren.
Dus steeds een kleine aanpassing maken, en stapsgewijs kijken op wat voor toerental je komt.
Originally posted by JohnB
Ja idd dat had ik al eens gehoord.
Maar de timgen voor 13.5 14k leggen allemaal rond de 196/130
(kan iet wat afwijken)
Maar stel ik wil 16 gaan draaien , met uiteraard een passende pijp. Dan kan je niet zeggen van een timing van 199/132 zal dan goed werken?
Originally posted by JohnB
Zo ingewikkeld zoek ik niet
Wat ik graag wil weten is:
Voorbeeld:
Ik wil mn motor 16K laten draaien.
IK laat een pijp maken met als powerband 15,8 / 16,2K.
Maar kan ik dan simpel weten (tabel/berekening) Van de uitlaat poort moet op 199?? graden staan met gebruik van een gewone vlinderpoort.
Dat is wat ik me afvraag. Of dat je kan zeggen van ik wil 10k draaien dus moet mn uitlaat timing 168 graden zijn
Originally posted by JohnB
Zo ingewikkeld zoek ik niet
Wat ik graag wil weten is:
Voorbeeld:
Ik wil mn motor 16K laten draaien.
IK laat een pijp maken met als powerband 15,8 / 16,2K.
Maar kan ik dan simpel weten (tabel/berekening) Van de uitlaat poort moet op 199?? graden staan met gebruik van een gewone vlinderpoort.
Dat is wat ik me afvraag. Of dat je kan zeggen van ik wil 10k draaien dus moet mn uitlaat timing 168 graden zijn