hoe is die beweging , op en neer of draaiend ? op en neer zijn het de lagers van de nokkenas , die zul je moeten vervangen ,er zit beweging in het nokkenas tandwiel, hij staat niet stevig op z’n plek.
Pakkingen vernieuwen en op aanhaal moment de bouten aandraaien. Niet te lang doorrijden met lekkage , er zit niet zoveel olie in het blok.de spruitstuk en kettingspanner pakkingen waren doorweekt met motorolie en ook was het gebied van de cilinder en carburateur bedekt met motorolie.
Zijn de cilinder en kop origineel of vervangend merk ?Ik ben nu niet in de buurt van me scooter, dus ik kan niet precies zeggen hoe het beweegt, maar als ik het vast heb gemaakt, kan ik het met mijn vinger naar voor en achter drukken.
Volgens mij staat de kettingspanner ook op zijn max. Had het opnieuw gemonteerd (zodat de spanning kan resetten)
Kleppen heb ik gesteld op 0,1 in en 0,15 uit. Het gaat om een zip 4t.
De pakkingen had ik al vernieuwd met het vervangen van mijn cilinder en cilinderkop, maar ik zal weer nieuwe zetten.
In ieder geval de distributieketting vervangen, die kost geloof ik maar 1 tientje.Zijn de cilinder en kop origineel of vervangend merk ?
Wat geeft het instructieboek aan wat de klepspeling hoort te zijn ?
De onderdelen zijn origineelZijn de cilinder en kop origineel of vervangend merk ?
Wat geeft het instructieboek aan wat de klepspeling hoort te zijn ?
Post automatically merged:
In ieder geval de distributieketting vervangen, die kost geloof ik maar 1 tientje.
En de lagers van de nokkenas goed controleren, zo nodig ook vervangen.
0.1 in en 0.15 uit is regelrechte onzin.De onderdelen zijn origineel
Ik heb er geen instructieboek bijgekregen, dus ik neem aan wat er in het algemeen word geadviseerd en dat is 0,1 in, 0,15 uit.
Als je dat vreemd voorkomt, moet je echt even naar de fabrieks-opgave gaan googlen.0.1 in en 0.15 uit is regelrechte onzin.
Ik weet dat het beweerd wordt maar het is gewoon onzin, veel te ruim en dan lopen ze kapot.
in en uit 0.05, dan zal 'ie al een stuk beter lopen.
Geef even een linkje waarin de fabriek dat adviseert.Het gaat hier over een zip en niet een gy6 blok oid.....
De enige juiste klepspelling op het piaggio blok is 0.10 in en 0.15 uit!!
Houd hem hierop ga je hier met andere klepspellingen rijden kan je over een maand weer een nieuwe kop halen
Geef even een linkje waarin de fabriek dat adviseert.
Niet van een van de vele ' experts ' maar van de fabriek .
Dan ga ik je geloven.
Maar je hebt gelijk dat er verschillen zijn, zelfs tussen gy6-blokjes.
Zo wordt de Agility met kort blok, die meestal in China geproduceerd worden, opgegeven 0,04.
De lange blokken van ondermeer de super 8 en Agil;ity 16, maken ze zelf in Taiwan en daarvoor wordt 0.08 opgegeven.
Mijn Japanse Honda SS-50 moet op 0.05 en verder alle 50 tot 90 cctjes die ik ken.
Ik kan dus bijna niet geloven dat het voor de Zip anders zou zijn.
Het zou best kunnen zijn, daarom adviseerde ik ook om de echte fabrieks gegevens op te zoeken.
Maar als ik hoor zeggen dat de klepjes tikken bij 0.1 en 0,15.....nou ja, vul zelf maar in.
Misschien zijn de4 ' experts ' een beetje in de war met de klepspeling van de 200 - en 300cc, die hebben grotere kleppen die idd meer speling moeten hebben. Bij de Moto Guzzi 850 T3, is het ook 0.15.
Als je het kleppendeksel er af hebt, moet het streepje op het tandwiel in ieder geval overeenkomen met het merkteken. Anders moet je het vliegwiel nog 1 x helemaal ronddraaien. Onder moet de T dan met het merkteken op de opnemer gelijk staan.Dan zal ik met de kleppenspeling gaan spelen en kijken wat lekker rijdt wanneer ik m aan de praat heb gekregen
Over de zip zijn er best wel wat onduidelijkheden zoals of het vliegwiel op 4t of 2t moet staan. Ik dacht 4t, maar sommige zeggen 2t.
Denk je dat de uitlaatklep de zuiger raakt dan ?Ik ben nu dus bezig met het demonteren van mijn cilinderkop en cilinder etc om mijn distributieketting te vervangen. En de achterkant van mijn cilinderkop en zuiger zien er zo uit. Het kleine rondje van de kop ziet er een beetje versleten uit. Is dat normaal ? heb ze beide nieuw gekocht paar weken geleden
Is de Vespa lx - 50 - 4t - 2 valves, hetzelfde als de Zip ?Blijkbaar heb je niet genoeg onderzoek gedaan naar de zip/piaggio blokken....
De enige klepafstelling die juist is bij piaggio is 10 in 15 uit er is geen andere afstelling....
Bij gy6 blokken kan je nog wel eens 'spelen' met de afstelling maar dit moet je echt niet bij piaggio blokken doen...
Hier is piaggio zelf duidelijk in 10 in 15 uit
Staat in alle boekjes en alle garage/dealers/monteurs doen dit...
Als je het kleppendeksel er af hebt, moet het streepje op het tandwiel in ieder geval overeenkomen met het merkteken. Anders moet je het vliegwiel nog 1 x helemaal ronddraaien. Onder moet de T dan met het merkteken op de opnemer gelijk staan.
Post automatically merged:
Denk je dat de uitlaatklep de zuiger raakt dan ?
Weet je zeker dat je de juiste voet - en koppakking hebt ?
Post automatically merged:
Is de Vespa lx - 50 - 4t - 2 valves, hetzelfde als de Zip ?
Daar heb ik wel een manual van gevonden die idd spreekt over 0.10 en 0.15
Mijn distributieketting zit vast na een paar draaien (naar rechts). Ik merkte net ook op (voordat ik m gedemonteerd had) dat de uitlaatklap niet verder wilt zakken/omhoog gaan. Ook krijg ik een tikkend/ratelend geluid inplaats van lucht (ik voel de compressie slag wel). Of dit verholpen is kom ik zo achterAls je het kleppendeksel er af hebt, moet het streepje op het tandwiel in ieder geval overeenkomen met het merkteken. Anders moet je het vliegwiel nog 1 x helemaal ronddraaien. Onder moet de T dan met het merkteken op de opnemer gelijk staan.
Post automatically merged:
Denk je dat de uitlaatklep de zuiger raakt dan ?
Weet je zeker dat je de juiste voet - en koppakking hebt ?
Post automatically merged:
Is de Vespa lx - 50 - 4t - 2 valves, hetzelfde als de Zip ?
Daar heb ik wel een manual van gevonden die idd spreekt over 0.10 en 0.15
Mijn distributieketting zit vast na een paar draaien (naar rechts). Ik merkte net ook op (voordat ik m gedemonteerd had) dat de uitlaatklap niet verder wilt zakken/omhoog gaan. Ook krijg ik een tikkend/ratelend geluid inplaats van lucht (ik voel de compressie slag wel). Of dit verholpen is kom ik zo achter
Voetpakking gebruik ik 0,5mm
Koppakking is voor piaggio 50cc
Beide zijn origineel
Ja, ik zie het.Is inderdaad hetzelfde blok alleen 12 inch
Alle zip's en vespa's (50cc) zijn 0.10 en 0.15
Geen idee hoezo dit is heb zelf veel verschillende scooters gy6 en sym etc deze kleppen staan vaak 0.10 0.10Ja, ik zie het.
Deze manual ziet er heel officieel uit, als een vertaling van de Italiaanse workshop-manual.
Ik blijf het toch vreemd vinden.
Maken ze bij Vespa dan, als enige van de wereld hun kleppen van een andere legering die harder uitzet ?
Ik zie ze er eigenlijk wel voor aan, de Italianen.
Heb je toen de kop er af was, gecontroleerd welk teken het vliegwiel aangeeft als de zuiger op z'n bovenste dode punt staat ?Mijn distributieketting zit vast na een paar draaien (naar rechts). Ik merkte net ook op (voordat ik m gedemonteerd had) dat de uitlaatklap niet verder wilt zakken/omhoog gaan. Ook krijg ik een tikkend/ratelend geluid inplaats van lucht (ik voel de compressie slag wel). Of dit verholpen is kom ik zo achter
Voetpakking gebruik ik 0,5mm
Koppakking is voor piaggio 50cc
Beide zijn origineel
Dat ' deze kleppen staan vaak 0.10 " wil niet zeggen dat het ook de juiste afstelling is.Geen idee hoezo dit is heb zelf veel verschillende scooters gy6 en sym etc deze kleppen staan vaak 0.10 0.10
Maar piaggio is altijd 0.10 0.15 geweest als je deze anders zet merk je het gelijk met starten en lopen etc.
Want die 2t en 4t waar je het eerder over had, zegt mij niets.Heb je toen de kop er af was, gecontroleerd welk teken het vliegwiel aangeeft als de zuiger op z'n bovenste dode punt staat ?