Ratelend/tikkend geluid Buxy snor

Jordy16v

Well-Known Member
Na de problemen van het starten en blijven draaien nu tijd voor 't volgende probleem.

Als de scooter op toeren komt is er een zeer vervelend geluid hoorbaar. Het begint bij 20km/u ongeveer maar loopt niet op met het motortoerental, de frequentie van het geluid blijft dus het zelfde. Als ik rijdt en de achterrem hard inknijp dat het wiel tot stilstand komt dan is het geluid meteen weg.
Het geluid is te vergelijken met een ring die om een niet goed aangeraaide bout zit en geluid maakt. Ik heb alles na gelopen en alle bouten zitten vast.
Ik heb de koelkappen van de cilinder eraf en het geluid lijkt uit de cilinder te komen.
Ik heb nu de cilinder uitelkaar en heb geen speling op de krukas maar wel een heeeel klein beetje speling op het naaldlager van de pistonpen.

Hoeveel speling mag dat naald lager hebben ? En kan dat de oorzaak van het geluid zijn ? Of heeft iemand een ander idee wat het kan zijn. ?

Thnx alvast.
 
Advertisement - register to remove this

Vind de beschrijving van het geluid wat onduidelijk en daarnaast tegenstrijdig.
Je zegt dat het geluid bij de cilinder vandaan komt..
De andere kant zeg je dat als je je achterrem in knijpt het ineens weg is..
Ik zou persoonlijk eens de vertanding na kijken.. Deze word heel vaak vergeten bij onderhoud..
Deze olie dien je om bij een bepaalde tijd te vervangen.. Want olie waar metaal deeltjes in zitten smeren niet, maar gaat tussen de lagers zitten en zorgen er voor dat deze lagers sneller slijten dan nodig. Mocht het een gore troep zijn achter, raad ik je meteen aan om alles meteen te vervangen..
Zowel het lager in de vertandings deksel, lagers in het carter, en het wiel lager.
 
Het geluid is er ook als de vario eraf ligt, dus vertanding is het niet.
Ik gok zelf op het naaldlager van de pistonpen of de zuigerveren.
Uit voorzorg ga ik iig volgende week de zuigerveren en t naaldlager vervangen in de hoop dat het daarmee opgelost is.
 
Back
Top