Hallo,
Ik had mijn cilinder en cilinderkop vervangen, en heb daarna mijn scooter weer aan de praat gekregen.
Na ongeveer 100 km te rijden viel hij uit en wilde hij niet meer starten. ik dacht eerst dat het tikkkend geluid uit de vliegwiel en uitlaat kwam, maar achteraf bleek het dus de kleppen te zijn.
ik heb het volgende opgemerkt:
- tikkend/ratelend geluid uit kleppen
- ik kan de distributieketting handmatig naar links draaien, maar naar rechts loopt vast
- er zit beweging in het nokkenas tandwiel, hij staat niet stevig op z’n plek.
- ik voel de compressie slag, dus dan zijn het nokkenas tandwiel en het vliegwiel beide op tijd en ook voel ik lucht uit de uitlaat.
- als ik kickstart, hoort ik het tikkend geluid bij die kleppen en uitlaat. Voorheen hoorde ik lucht.
- de spruitstuk en kettingspanner pakkingen waren doorweekt met motorolie en ook was het gebied van de cilinder en carburateur bedekt met motorolie.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik had mijn cilinder en cilinderkop vervangen, en heb daarna mijn scooter weer aan de praat gekregen.
Na ongeveer 100 km te rijden viel hij uit en wilde hij niet meer starten. ik dacht eerst dat het tikkkend geluid uit de vliegwiel en uitlaat kwam, maar achteraf bleek het dus de kleppen te zijn.
ik heb het volgende opgemerkt:
- tikkend/ratelend geluid uit kleppen
- ik kan de distributieketting handmatig naar links draaien, maar naar rechts loopt vast
- er zit beweging in het nokkenas tandwiel, hij staat niet stevig op z’n plek.
- ik voel de compressie slag, dus dan zijn het nokkenas tandwiel en het vliegwiel beide op tijd en ook voel ik lucht uit de uitlaat.
- als ik kickstart, hoort ik het tikkend geluid bij die kleppen en uitlaat. Voorheen hoorde ik lucht.
- de spruitstuk en kettingspanner pakkingen waren doorweekt met motorolie en ook was het gebied van de cilinder en carburateur bedekt met motorolie.
Wat zou dit kunnen zijn?