thuis tanken?

C-Row

roeiende kraai
geen technische vraag, meer algemeen gebruikerservaring:
ik gebruik mijn scooter maar weinig en hij is relatief zuinig en geef 'm daarom liefst alleen premium benzine te drinken.
1 van de weinige pompen die dat heeft, ligt op mijn 1x wekelijkse route, maar dan heb ik héén haast en terug een snel afkoelende passagier achterop dus stop ik liever niet.
ik ben dus laatst apart naar die pomp gereden en heb meteen 2 jerrycans meegenomen, 1 onder het zadel, 1 op de treeplank, (gebruik het ook voor mijn buitenboordmotor en ja, heb vorige week gevaren.)
maar om dan 3 liter (3/4 tank) netjes afgepast te tanken is weer een gedoe. een bijbehorende schenktuit gaat gauw te hard en je morst overal, dus gebruik ik een oude slang van mijn buitenboordmotortank met zo'n knijpbal, maar dàt gaat weer tergend langzaam.
ik heb zojuist een zgn fillpartner/autofiller/snelvuller Autofiller besteld, voor op de zgn. Aspen jerrycans, die ik toch al heb. lang tegen de prijs op gehikt, maar nadat ik net mijn hele kleren weer onder spatte toen ik de slang uit de tank trok (slang nogal stug) de knoop doorgehakt.
hoe doen jullie dit? hebben jullie de juiste pomp op de route (en stop je er dagelijks) of doen jullie niet zo moeilijk en mag je scooter ook van de witte pomp drinken?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Thuis tanken met de zelfde jerrycans waar jij ruzie mee hebt. Tip hou ze op zn.kant en probleem is weg
die kon ik al, van oliekannen (nooit meer een trechter nodig) maar zonder tuit "kruipt" benzine bij mijn jerrycans alsnog over het randje naar het onderste punt om daar vervolgens ook van af te lekken tenzij ik die kan in een keer omkieper, wat ik alleen doe als ik weet dat ie er helemaal in past (dus 5 liter in een 4 liter tank die nog niet helemaal leeg is? nee.) de bijgeleverde tuit sluit niet helemaal af en morst ook, vooral weer bij het stoppen. ik wacht lekker mijn autofiller af.
 
Ik heb ook verschillende jerrycans van 5 tot 20 liter en het is altijd wel geknoei,
Heel vroeger had ik een boot en daar had ik een hele handige jerrycan bij.
Die had een schenktuit die je open kon klappen en daar zat ook nog een zeefje in.
Maar het handige was dat er een ontluchtingsnippel op zat die je open kon draaien, dan kreeg je niet in één keer een hele plons benzine.
 

Attachments

  • 6936F994-E5D1-47B8-A352-4E4E70A96BB3.jpeg
    6936F994-E5D1-47B8-A352-4E4E70A96BB3.jpeg
    136.8 KB · Views: 7
Ik stond vroeger ook altijd te hannessen met het vullen van de aggregaten die we op de bus hadden, op één of andere manier vind de benzine altijd een weg rond de schenktuit en druppelt op het diepste punt van de jerrycan op je schoenen.
Op een gegeven moment ging mijn werkgever Aspen benzine gebruiken omdat wij altijd met onze snuffer langs die ronkende generator zaten en er zijn destijds gelijk deze autofillers besteld.
Ik heb er ook gelijk eenje gehaald voor thuis, je zult er nogmaals geen spijt van krijgen.
 
die kon ik al, van oliekannen (nooit meer een trechter nodig) maar zonder tuit "kruipt" benzine bij mijn jerrycans alsnog over het randje naar het onderste punt om daar vervolgens ook van af te lekken tenzij ik die kan in een keer omkieper, wat ik alleen doe als ik weet dat ie er helemaal in past (dus 5 liter in een 4 liter tank die nog niet helemaal leeg is? nee.) de bijgeleverde tuit sluit niet helemaal af en morst ook, vooral weer bij het stoppen. ik wacht lekker mijn autofiller af.
Dat heb ik in militaire dienst geleerd.
Een Centurion tank aftanken met jerrycans. Daar gaat 650 liter in en na een dag in het veld moest daar vaak wel 400 liter in met jerrycans van 20 liter.
Een scooter hooguit een liter of 6.:D
 
Dat heb ik in militaire dienst geleerd.
Een Centurion tank aftanken met jerrycans. Daar gaat 650 liter in en na een dag in het veld moest daar vaak wel 400 liter in met jerrycans van 20 liter.
Een scooter hooguit een liter of 6.:D

Wow wat een nuttig toevoeging voor een scooter forum.. Praten over tanks..
Moest je de benzine / diesel zeker ook aanzuigen met een slangetje?
 
Wow wat een nuttig toevoeging voor een scooter forum.. Praten over tanks..
Moest je de benzine / diesel zeker ook aanzuigen met een slangetje?
Tja, voor sommige mensen zou het goed zijn om de dienstplicht opnieuw in te voeren.
Vooral voor mensen die denken, dat ze een druk bestaan hebben in het dagelijkse leven als volwassene en niet toe komen aan hun 5 of 6 projecten die ze thuis nog hebben rondslingeren.
Vervolgens bezig zijn met de aanschaffing en verzekering van een volgende project.
 
Tja, voor sommige mensen zou het goed zijn om de dienstplicht opnieuw in te voeren.
Vooral voor mensen die denken, dat ze een druk bestaan hebben in het dagelijkse leven als volwassene en niet toe komen aan hun 5 of 6 projecten die ze thuis nog hebben rondslingeren.
Vervolgens bezig zijn met de aanschaffing en verzekering van een volgende project.

Lekker boeiend

images
 
Tja, voor sommige mensen zou het goed zijn om de dienstplicht opnieuw in te voeren.
Vooral voor mensen die denken, dat ze een druk bestaan hebben in het dagelijkse leven als volwassene en niet toe komen aan hun 5 of 6 projecten die ze thuis nog hebben rondslingeren.
Vervolgens bezig zijn met de aanschaffing en verzekering van een volgende project.
Zou zeer goed zijn ja ... Denk dat Meneer euhhh ... ) Zeer snel naar huis word gestuurd ... Of... S5 ... Of... Heimwee.
Maar ... In Militaire Dienst leer je Cker Tanken !.
 
Dat heb ik in militaire dienst geleerd.
Een Centurion tank aftanken met jerrycans. Daar gaat 650 liter in en na een dag in het veld moest daar vaak wel 400 liter in met jerrycans van 20 liter.
Een scooter hooguit een liter of 6.:D
maar dat is omgekeerd: ik zei dat een jerrycan niet in m'n tank past, jij moest er 20 in een tank doen. (en je betaalde het niet zelf en die vulmond was vast groter?)
 
@Brute-Force (ik probeerde jouw post met plaatje te quoten, maar dat gaat ff niet?)
in eerste instantie reed ik zonder helm (35) op die Solex, gele voorspatbordje zwart gemaakt en oranje plaatjes van een curver vuilnisbak gesneden aan de motorbeugel ge-tie-wrapt, en had 'm ook verzekerd als snorfiets, maar dat was natuurlijk eigenlijk geen bewijs en sòmmige agenten snapten het en toen er een, die het verkeer langs een ongeluk leidde, waarvan ik hoopte dat ie het daar te druk mee had, zijn hand op mijn schouder plantte met de woorden "doe jij volgende keer een helm op, de boete is duurder dan zo'n oud potje" kreeg ik de oude motorhelm van m'n opa: een glasfiber potje met een binnenwerk van gevlochten "veiligheidsgordel" die hier wel enigszins op leek.
later (kop maximaal gevlakt, ultra dunne koppakking, dubbele voetpakking om de poorten omhoog te zetten, uitlaatpoort uitgevijld, ontsteking op z'n vroegst) liep het ding 55 met een volwassen vent erop (mijn toenmalige buurman nam 'm over) en kon ie er een kapotte solex met vergelijkbare berijder erop "bij de groep houden" tijdens een toertocht.
 

Attachments

  • hellumpie.jpg
    hellumpie.jpg
    6.5 KB · Views: 2
Last edited:
Back
Top