Aerox stottert na tanken bij ander tankstation

MarcoNL

Member
Normaal tank ik altijd bij de Shell "V-power E5 / Euro 98" benzine, en meng zelf olie erbij ( verhouding 1:45 ) , afgelopen Zondag eens bij een ander tankstation "Super Plus 98" benzine getankt en zelfde hoeveelheid olie ( verhouding 1:45 ) erbij gedaan, sindsdien stottert en valt de scooter weg en hapert continu als de motor warm is , de verlichting blijft wel branden als de scooter hapert en stottert .

Als ik volgas blijf geven terwijl de scooter hapert / wegvalt en stottert kan ik op een gegeven moment steeds minder gas geven omdat die een soort van verzuip geluid maakt maar de scooter rookt ook niet meer dan normaal , de scooter loopt dan alleen nog maar stationair .

Koude motor geen problemen, scooter start ook nog altijd met 1x kicken zoals die altijd deed, ook als de motor warm is en begint te stotteren en haperen blijft de scooter gewoon stationair lopen zonder problemen .

Wat heb ik nagekeken:

- Bougie nagekeken welke er al een paar maand in zit en ik nooit problemen mee heb gehad totdat ik eens bij een ander tankstation "Super Plus 98" ging tanken, heeft koffiebruine kleur

- Bougie in bougiedop tegen frame aan gehouden, goede vonk te zien zoals eigenlijk altijd al was

Wat heb ik vervangen:
- "Super plus 98" Benzine volledig uit de tank gegooid, en nieuwe benzine Shell V-power E5 / Euro 98 zoals ik hiervoor altijd tankte erin gedaan
- Carburateur volledig schoongemaakt
- Al 2 keer de bougie vervangen sinds ik de benzine heb vervangen ( beide keren hittegraad 9 NGK bougie ), ziet er zo uit na een stukje rijden totdat die begint te haperen :

20230504_215957.jpg

- Bougiedop vervangen
- Bobine vervangen met bougiekabel
- Electrische choke eraf gehaald die blijft ook niet hangen tijdens het rijden

Setup:

Malossi Sport 70cc
Dell Orto 17.5mm electrische choke
Power1 vario
Standaard koppeling
Nieuwe standaard luchtfilter ontgrensd
NGK bougie B9HS
Champignon rode bougiedop

Afstelling:

Sproeier 88
4,2 gram rollen
Gele drukveer
Omega zilveren trekveren
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Lijkt mij ook toeval.
Als het al te maken heeft met die tankbeurt, denk ik eerder dat je met de tankbeurt troep op de bodem van je tank hebt opgewoeld wat nu het zeefje van je kraantje of een extern filtertje verstopt.
De carburateur had je al schoongemaakt want daar zat ik het eerst aan te denken maar als dit goed gebeurd is, zal het daar niet aan liggen....
 
Zou eigenlijk niet aan de brandstof mogen liggen. Bougie lijkt te koud te zijn voor de setup.

Werking benzinekraan al gecontroleerd ?
Benzinekraan nog niet gecontroleerd, zal dat eens nakijken.

Deze bougie heb ik sinds ik het blok gereviseerd heb 5 maand terug gebruikt en geen problemen mee gehad tot nu, maar ik kan eens een hittegraad 8 bougie proberen .

Setup heb ik toegevoegd aan de startpost
Post automatically merged:

Lijkt mij ook toeval.
Als het al te maken heeft met die tankbeurt, denk ik eerder dat je met de tankbeurt troep op de bodem van je tank hebt opgewoeld wat nu het zeefje van je kraantje of een extern filtertje verstopt.
De carburateur had je al schoongemaakt want daar zat ik het eerst aan te denken maar als dit goed gebeurd is, zal het daar niet aan liggen....
Heb alle 3 de sproeiers in de carburateur eruit gehaald en vervolgens de carburateur schoongemaakt .

Zou het ook aan de bobine kunnen liggen, want als de scooter koud is geen problemen maar enkele minuten later begint het gestotter en haperen en is er bijna geen gas geven meer mogelijk omdat die verzuipt of geen goede vonk meer maakt lijkt het . Stationair geen problemen op datzelfde moment

Ondanks dat ik een nieuwe bobine geplaats heb, die kunnen natuurlijk ook kapot zijn ookal is die kans heel klein

Is bovenstaande een symptoom van een kapotte bobine , weet jij dat misschien ?
 
Als de bobine inwendig kortsluiting maakt , als hij warm wordt , heb je ook stationair geen vonk . heb je ook al eens naar je tank ontluchting gekeken , even een stuk met een geopende benz dop rijden , wel zorgen dat de tank niet te vol is , voor lekkage .
Dit zou je ook kunnen zien , zoals AGM al voorstelde met een transparante slang.
 
Of had je hier getankt.

 
Bedankt voor alle reacties, benzinetoevoer nagekeken vanmiddag en die is goed .

Wel heb ik zojuist de kabels nagelopen, en dan vooral het kabeltje welke naar de bobine loopt voor massa vanaf de kabelboom , dat stekkertje is niet meer aangesloten op de kabelboom...

20230505_181116.jpg
Zat los van elkaar , mogelijk dat dit de oorzaak was van het haperen dus ga deze eerst netjes aan elkaar maken en laat dan weten of het verholpen is .
 
Bedankt voor alle reacties, benzinetoevoer nagekeken vanmiddag en die is goed .

Wel heb ik zojuist de kabels nagelopen, en dan vooral het kabeltje welke naar de bobine loopt voor massa vanaf de kabelboom , dat stekkertje is niet meer aangesloten op de kabelboom...

View attachment 70177
Zat los van elkaar , mogelijk dat dit de oorzaak was van het haperen dus ga deze eerst netjes aan elkaar maken en laat dan weten of het verholpen is .
Heeft het niet opgelost, zelfde probleem nog :


Iemand nog een idee hoe dit kan ? Nu heeft de scooter 2 minuten stationair gedraaid, en dan begint het haperen al zoals op het filmpje te horen is, dit is volgas .
 
Het is opgelost :D

Probleem was de accu, ik kwam hier bij toeval achter net omdat het remlicht bij mijn led achterlicht niet werkte, gewone achterlicht werkt wel maar zodra ik de rem indrukte gingen alle ledjes uit...

Had toevallig nog een andere accu liggen, die geplaatst en alles werkt nu .

Nooit gedacht dat een accu voor zulke problemen kon zorgen, en wel heel toevallig dat ik na het tanken dit probleem kreeg haha
 
Back
Top