Aerox stottert

Bram_op

New Member
Hallo allen,

Ik heb sinds afgelopen week een hoop gezeik met mn Aerox uit 2007.

Voor afgelopen week reed de Aerox zonder enig probleem op de 17,5 carb (sproeier 96) met powerfilter, hiermee heb ik op gps een top bereikt van 94km/h. Op alle momenten met gas geven was er geen enkel probleem ook met gashername.

Nu is het zo dat sinds begin deze week dat hij tot half gas niks aan de hand is maar alles erna is ene keer erg stotteren en dan weer dat hij effe voor 0,5 sec / 1 sec wegvalt en weer oppakt.

Ik ben blijven wisselen en proberen tussen 2 dezelfde type powerfilters en originele filter onbegrensd, helaas blijven de problemen exact hetzelfde.

Weet iemand wat hier aan de hand is?


Setup:
Dr70
Doppler krukas
Yasuni R (ontgrensd)
Polini hi speed vario met 7g
17,5 carb
Sproeier 96
 
Advertisement - register to remove this

Dan zal ik even kijken met carb schoonmaken ja.

Ik tank euro95 en meng zelf met momenteel het laatste beetje uit de action olie fles, daarna heb ik een fles Castrol 2t rs staan. Ik meng dan 1:40 ongeveer
Ik tank ongeveer 10L per week.
 
Dan zal ik even kijken met carb schoonmaken ja.

Ik tank euro95 en meng zelf met momenteel het laatste beetje uit de action olie fles, daarna heb ik een fles Castrol 2t rs staan. Ik meng dan 1:40 ongeveer
Ik tank ongeveer 10L per week.
Heel snel naar Euro98 of liever nog premium fuel, de Eur95 is niet meer hetzelfde als 20jaar geleden.
Scooterblokjes vinden de bio-ethanol niet fijn, mogelijke oorzaak van je probleem.
 
Enige andere wat ik mij nog kon bedenken is dat de problemen zijn gestart deze eind vorige week op het moment dat het ook zo begon te regen en aangezien ik wel naar werk moest rijden ben ik dus door de regen gegaan, maar weet niet zeker of dat veel uitmaakt
 
Dat is het risico van een powerfilter dat er vuile deeltjes de carb en of de cilinder in worden gezogen,
en als het begon toen het regende dan zegt dat al heel wat.
Ik zou even de carb schoon maken ( en gelijk het membraan en spruitstuk na kijken ) en als het daar na nog niet is verholpen de cilinder er af halen om na te kijken.
Een powerfilter hoeft eigenlijk niet met deze setup, het geeft enkel meer herrie en een slechte afstelling,
en af en toe moet je wat onderdelen reinigen.
 
die regen kan ook de laatste druppel zijn geweest (letterlijk) doordat die Ethanol vocht (zelfs uit de lucht, die ook zeiknat is als het regent en warm is) aantrekt.
begin maar met een paar tankjes V-power of BP-Ultimate (E0) nadat je je carb. hebt schoongemaakt.
 
Maar is het dan niet gek dat hij tot ongeveer half gas geen probleem heeft maar alles daarna wel?
Kan aan mij liggen maar het lijkt mij met wat jullie opnoemen dat het op alle momenten zou zijn inplaats alleen alles na half gas?
Post automatically merged:

Heb zojuist de carb bekeken en schoongemaakt en ziet er prima uit net zoals het spruitstuk en het membraan
 
Last edited:
Post automatically merged:

Dit is met sproeier 90, heb het clipje van de naald naar de middelste gezet en met powerfilter want std filter past stom genoeg niet goed meer
 
Hij is wat armer maar probleem is nog exact hetzelfde, heb zojuist wel eindelijk een thread gevonden van iemand met exact zelfde probleem. Bij hem is het opgelost door een nieuwe CDI.
Ik ga er morgen of zondag 1 bestellen en kan hem op zn vroegste maandag binnen hebben, hoop dat het gaat lukken
 
Back
Top