Aerox dr70 stottert

Xavieraerox

New Member
Hey,

Ik heb een aerox dr70 met std 12mm carb en een yasuni r. Nu ben ik bezig met het afstellen van de aerox echter loop ik steeds tegen het probleem dat hij stottert bij optrekken en gewoon gassen. Ben nu van sproeier 86 tm 80 gegaan alleen is er geen verbetering. Wel als ik zonder luchtfilter rijd is het stotteren bijna helemaal verholpen.
En om nu naar sproeier 76 ofzo te gaan vind ik wel erg klein voor een 70cc dus hebben jullie enig idee wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben geen tuner maar 80 lijkt me toch wel de kleinste sproeier voor een 70cc.
Daar de scooter zonder luchtfilter beter/redelijk goed loopt is een teken dat met luchtfilter aangesloten het mengsel te rijk is.
Maw de brommert krijgt te weinig lucht.
Dit kan dus alleen als:
  • Het luchtfilterhuis niet genoeg lucht kan aanzuigen door een geblokkeerd aanzuiggat.
  • De luchtfilterbuis tussen luchtfilterbehuizing en carburateur geknikt is. (om een of andere reden dus deels verstopt)
  • Of een vies luchtfilter.
 
Sowieso ff je filter goed schoonmaken. En een 12mm carb is ook wel aan de te kleine kant voor een DR70. Denk dat als je je standaard cilindwr had laten zitten en een 17.5mm carb zou hebben je er ongeveer hetzelfde resultaat uit haalt. Maar dat is achteraf natuurlijk, ik zou als ik jou was ff opzoek gaan naar een 17.5mm carb. Dat zal het afstellen al een stuk makkelijker en zo is het nog betaalbaar als dagelijks vervoer.
 
En een 12mm carb is ook wel aan de te kleine kant voor een DR70.
Daar had ik glad overheen gelezen.
Een te kleine carb. trekt relatief gezien veel benzine naar binnen (lucht/brandstof ratio) door de hevigere venturiewerking. (onderdruk)
Dit is waarschijnlijk ook de reden dat een sproeier 80 nog veel te groot is.
Je kunt wel kleiner gaan in sproeier maar een goeie vulling van de cilinder wordt dan steeds moeilijker zodat "de klap" minder hevig is.
 
Sowieso ff je filter goed schoonmaken. En een 12mm carb is ook wel aan de te kleine kant voor een DR70. Denk dat als je je standaard cilindwr had laten zitten en een 17.5mm carb zou hebben je er ongeveer hetzelfde resultaat uit haalt. Maar dat is achteraf natuurlijk, ik zou als ik jou was ff opzoek gaan naar een 17.5mm carb. Dat zal het afstellen al een stuk makkelijker en zo is het nog betaalbaar als dagelijks vervoer.
Ohh ja ik had gelezen dat het niet veel zou uitmaken qua kracht op het forum maar heb nu 17.5 op gegooid die ik thuis had liggen voelt gelijk ook stukke krachtiger hahaha. Maar weet je toevallig ook rond welke maat sproeier moet zitten? Tussen 80 en 90 ofzo? Zit nu een 17.5 dellorto phva op. Danke
 
Back
Top