wildwilco

New Member
er is al heel wat bekend over de DR70 cilinder, maar nergens over de nieuwe uitvoeringen van alle onderdelen die er op mijn scooter zitten, dit ik ga het hier proberen uit te leggen, want ik ben verder radeloos want ik heb alles geprobeerd.

Setup:
Aerox (minarelli Horizontaal LC)
DR70 (loopt nu ongeveer 10.500-11.000 RPM)
Gianelli Shot v4
19mm Dellorto PHBG Racing Black 2
45 stationair sproeier
78 hoofdsproeier
Gasnaald positie 2 (van boven naar beneden 1-2-3-4, dus gasnaald ligt laag)
standaard luchtfilter ontgrensd (i.v.m geluid)

overbrenging:
Malossi Gele drukveer
Malossi Rode veertjes
standaard malossi deltaclutch (niet afstelbaar)
rechte spiebaan achterpoulie
sport vario voor (weet niet precies meer welk merk)
4,3gr Rollers (ik gebruik een precieze weegschaal om gewicht per rolletje te meten, dus geen ''xx gram rollertje'' op de verpakking)

nou heb ik een vraag, ik vind dat er voor de cilinder relatief weinig power in zit. met mijn oude setup (goedkoop alu 50cc, oude gianelli extra chrome uitlaat) liep ik IETSJE minder hard, maar trok even hard op met minder toeren? onderin heeft deze cilinder geen enkele power, onder de 9000 komt hij gewoon niet vooruit, vandaar de sterkere trekveertjes dan dat er overal voorgesteld worden. ook word hij behoorlijk warm, toen ik gister in de regen reed verdampte het water dat op het blok terecht kwam (bij de startmotor). ik heb nog de originele koeling (zonder beschadigingen) met een pas gereviseerde waterpomp. ook zit de originele oliepomp er op, deze zou goed moeten smeren, maar vanwege mijn twijfel doe ik er in een volle tank een klein dopje olie bij (goede castrol power RS, geen goedkope action zooi). ik heb nog een afstelbare oliepomp van TnT liggen, waarbij je een klepje kan vervangen waardoor hij meer zou moeten pompen.

als ik zwaarder ga in rollen krijg ik een dip bij gashername. (heb ik wel wat meer wheelie power in het begin)
als ik lichter ga in rollen heb ik alleen maar toeren, en geen power

ik hoef geen autowheelies, ik hoef ook geen wheelies. ik heb alleen het gevoel alsof er meer power uit deze 70cc (67cc) cilinder gehaald zou moeten kunnen worden, maar ik ben radeloos. ik heb rollertjes van 3,5-6gr liggen die ik volledig kan combineren tot de 0,1 gram nauwkeurig. ook heb ik wit, geel, rode drukveren liggen. ik heb ook aantal trekveertjes liggen, maar met deze rode heb ik tot nu toe beste resultaat. ook heb ik nog stationair sproeiers liggen (40,45,50,55), en alle maten hoofdsproeiers van maat 70-100 in stappen van 2. ik durf niet lichter in sproeier want dan word hij alleen maar heter en ik heb geen zin in een warmloper.
op dit moment heb ik een Temp. sensor in het koelwater zitten in de cilinder, en deze is al heel snel op de 70 graden, en loopt meestal nog op tot 85-90 graden.

heeft iemand enige ervaring met deze setup? en dan vooral een DR70, met gianelli shot V4, en 19mm carb.
ik heb nog een 17,5mm carb liggen, maar deze is zo versleten en deze 19mm is gloednieuw en alles loopt soepel dus deze hou ik liever erin.
 
Advertisement - register to remove this

De afstand tussen zuiger en kopressie ruimte is te groot. Meet t met soldeer tin op. Squish het en. Meet t hiteinde af. Cylinder moet je zonder voedpakking zetten. Gewoon wat silicone. Uitlaat poort moet wat bewekt worden.
 
Wat zo zelf eruit floept..

Vind de stationaire sproeier wel wat aan de grote kant, en de hoofdsproeier aan de te kleine kant..

Zou eerder rond de 35/38 (i.i.g iets lager dan 45) verwachten voor stationair en rond de 84 / 86 voor hoofdsproeier.

Dus ik zeg dat het waarschijnlijk aan je carburateur afstelling ligt.
 
Back
Top