Wat tanken? Mbk booster

Tric

Member
Hey ik heb een vraagje. Ik heb onlangs een mbk booster 2dehands gekocht. De vorige eigenaar tankte altijd euro95 (E10). Ik zou graag euro98 (E5) tanken aangezien dit beter is voor de motor. Kan dit? Of moet ik 95 blijven tanken. Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Alles wat E5 betreft mag erin.. Dus ook shell v-power. euro 98..

E5 geeft aan dat er maximaal 5% Ethanol erin mag zitten of helemaal niks.

E10 geeft aan dat er maximaal 10% Ethanol erin mag zitten.

Dus het komt erop neer dat Ethanol niet goed is voor oudere voertuigen.. Dus daar wil je zo min mogelijk van in je tank hebben.

Op 5% en of minder zal geen problemen op leveren bij oudere voertuigen omdat die dosis vrij laag is met de rest van de normale benzine.

Bij 10% is het wel slecht voor de oudere motoren.


Alleen voertuigen die aangegeven hebben dat je E10 mag tanken mogen alleen E10 gebruiken.
Post automatically merged:

Als je een beetje rondkijkt op internet dan kun je de verschillen ontdekken tussen de 2. Je kunt ze prima bij elkaar gooien.

Alleen voor hoe lang is de vraag.. Want meer hoeveelheid ethanol vreet aan je keeringen / pakkingen en benzine slang als dat spul niet tegen een hogere dosis ethanol kan.

Nadeel van meer ethanol is dat je die benzine niet erg lang kan bewaren omdat het juist meer vocht gaat aantrekken wat dus ook in de tank komt en dus ook in de motor.. Water verbrand helaas niet.
 
Last edited:
Back
Top