Theredone51’s Customized RallySR Cooled bij Liquid

Status
Not open for further replies.

theredone51

Well-Known Member
Theredone51’s Customized RallySR Cooled by Liquid

Theredone51’s Customized RallySR Cooled bij Liquid
TST%20logo.jpg


Dit wordt dus mijn project, maat van me (zie ze project: Spasta’s Ride [Slider LC]) had al een projectpage hier en ik lees hier al geruime tijd dus ik denks:
Ff wat foto’s fixen en page starten. Ik wilde al eerder beginnen maar toen was het nog niet echt iets :L

Mijn brommerhistorie: (je hoeft het niet te lezen hoor :p)

Eerst brommer was een scoot: een Peugeot Rapido, gekocht voor 25 euro, niet meer aan het rijden gekregen, wel veel kennis mee opgedaan.
2De Brommer was een Tomos A3, reed wel, maar versnellingsbak was gaar, dus weer verkocht. Toen een Suzuki TSX (met P.I.M.P blauwe uitlaat), die weer verkocht omdatk naar Belgie ging verhuizen.
Toen 2x Hyosung Rush, 5 Vespa Ciao’s, 2 minibikes, een Cagiva Prima 50 buikschuiver en een Rally.

TSX:
ts3.JPG


Rally toen ik hem kocht:
DSC00977.JPG


Cagiva (ja het is een streetfigter-ombouw :W):
cagiva%20(600%20x%20471).jpg


Maar nu dus de uber SR -:-
Verkregen door inruil op de Cagiva Prima (verpatst omdat er geen parts voor te krijgen waren). Beetje mee gaan kloten toenk em had, rijdend gemaakt, maar ging voor geen meter reden => uitlaat te laagtoerig en mina verti blok |(

Dit is waar ik beun:
DSCN0150.jpg

Me (halve) prive-schuur waar het altijd gezellig en een zooitje is +ralf+ (poetsvrouw gezocht :x want me vriendin krijgk niet zo ver +pippi+)

Ready for testing :+:
DSCN0097.jpg

Stuurtje:
DSCN0099.jpg

Uitlaat en carbon koelingskapje :L:
DSCN0100.jpg

Blokje van de andere kant:
DSCN0105.jpg

Tijdelijk andere uitlaat ff aangepast (reed nog steeds kut):
DSCN0145.jpg


Setup was toen:
70cc Polini w-poort
17.5mm Dell’orto
Samba 50cc uitlaat omgelast voor mina verti blok
Polini membraan
Hebo vario
Malossi Deltaclutch

Ik dacht hij rijd (km’tertje of 70 per uur) dan ga ik me maar es met het optische gebeuren bezig houden.

Men neme een achterkaP en wat polyestermatten en gaat aan de gang:
DSCN0081.jpg

DSCN0082.jpg

En dan krijg je uiteindelijk zoiets (nog niet af hoor ;)):
DSCN0102.jpg


Maar ik neem nooit alleen de achterkant 8P, de voorkant mag ook wat aandacht genieten :D
Dus wat polyester aan de binnekant, wat (veel) plamuur aan de buitenkant en je krijgt dit:
DSCN0073.jpg

Nog wat fijnplamuur, veel schuren en wat filler:
DSCN0149.jpg


Maar dan komt het moment dat je zwaar genoeg hebt van je achterkap/underseat en je dus iets anders wilt gaan doen. Wat doe je dan? Dan ga je een audio-installatie maken:
DSCN0144.jpg

2x pioneer 110W speakers met Supertech 2*200W versterker
En nog eentje om het af te leren :p:
DSCN0152.jpg


Ondertussen weer beetje verder gedaan aan me underseat:
DSCN0146.jpg

Na wat schuren en plamuren:
DSCN0151.jpg

Andere kant van de kap:
DSCN0147.jpg


Toen kocht een andere maat van me een oude RM125 met reserve ontsteking en aangezien hij ook een TSX heeft waar ie nog parts voor nodig had die ik nog had liggen hebben we gerolen:
Ik weer een RM125 binnenrotor-onsteking rijker en me klushok een beetje meer opgeruimt :W
En beelden zeggen meer dan woorden dus……….
Alles bij elkaar:
DSCN0168.jpg

De CDI:
DSCN0170.jpg

Rotor en spoelen:
DSCN0171.jpg


En de onsteking op het blok met een tijdelijk ophoogplaatje van MDF:
DSCN0180.jpg

En i.c.m. Technigas met speciale voorbocht:
DSCN0179.jpg


En toen kwam HET moment dat alles deed omslaan: iemand sprak me aan @ msn (oude eigenaar van scooter) of ik me blok niet verkocht voor onder de booster van een vriend van hem. Was ik niet van plan, maar kreeg een goede knaak en k vond het blok toch zuig dus gedaan. Wel nog snel ff wat parts gewisselt met me mina hori blok diek nog had liggen van me Rally (carb, vario, koppeling).

Dusja, toen had de SR geen blok, maar wat lag daar weg te rotten in de schuur?
Ja het is een………………..
Mina Hori AC blok :eek: dus dat blok maar es onder me scoot bakken <]

Dus scootframe strippen en op kratje Jupiler, en het blok eronder op paar balkjes:
DSCN0185.jpg

Meer balkjes:
DSCN0186.jpg

En natuurlijk het frame en blok netjes waterpasZ:
DSCN0187.jpg

Pic’je van boven:
DSCN0188.jpg

En nog keertje hout :#:
DSCN0190.jpg


En een mina hori subframe en beetje staal later en het blok en frame zijn voor de eerste keer verenigd: true love :-:
En natuurlijk een picca:
DSCN0201.jpg

En nog een:
DSCN0202.jpg


En vanavond had ik ff zin……………………. Aan het verbouwen van me ophanging, dus nog wat verstevigd en bijgelast (word nog meer verstevigd):
DSCN0215.jpg

Zijkant:
DSCN0216.jpg

Andere zijkant:
DSCN0219.jpg

En nog 1 van achter (want daar houden we van O-)):
DSCN0221.jpg


Maar zoals gewoonlijk in me beunhol vind ik van alles en vandaag was het dit, ff voorwiel uit => voorwiel in en het zat erop:
DSCN0209.jpg

Wat zou dat nu zijn? Juist een Aprilia Rally voorkap +ralf+:
DSCN0210.jpg

En nog een laatste:
DSCN0211.jpg

Deze kap moet dus incl. beenkap nog een beetje worden aangepast (straktrekken, gat voor radiateur, ledjes inbouwen, enz) en gepolyed maar dat gaat best lukken :X

En voor dat ik het vergeet het lijstje

Met sterretje heb ik al

Voorlopige setup:
Cil: 70cc Hebo Alu LC *
Carb: 19mm Dell’orto PHBVN *
Luchtfilter: Homemade kelkje (word gemaakt @ school)
Uitlaat: nog onduidelijk (nu nog technigas RS70) *
Spruitstuk: homemade (word gemaakt @ school)
Membraan: Malossi vl 12 *
Vario: Hebo *
Koppeling: Malossi Deltaclutch met rode malossi drukveer *
Onsteking: RM125 Binnenrotor met aluminium verloopplaat *(plaat moet nog gemaakt)

Optisch
Stuur: TNT blauw cross-stuurtje *
Killswitch @ stuur *
Km-teller: Sigma BC 800 *
Temp./toeren-teller: nog te bezien
Blok: stralen/coaten
Paint:
Frame en velgen gecoat + andere kleine onderdeeltjes
Verlichting: Volledige LED-verlichting
Kappen volledig………….oranje met wit 8P
En natuurlijk een audio-installatie *
Hiervoor plaats ik 2 accu's => verlichting gaat ook op accu dus btje lullig als me accu leeg is

Update 20-01-2005

Na lang wachten (3 dagen :Z), is me cil eindelijk binnen.
En wat zat er nog meer in het pakketje? Jepz, een killswitch voor op me stuur. Hier de foto's:

Killswitch:
DSCN0224.jpg

Binnenkant kop:
DSCN0225.jpg

Buitenkant kop (ja tis een Hebo :#):
DSCN0226.jpg

Cil met zuiger (zuiger gaak nog even vlak maken => polijsten:
DSCN0228.jpg

De binnenkant:
DSCN0231.jpg

De redelijk ASO uitlaatpoort:
DSCN0233.jpg

En ja de cil is ook van............Hebo :eek:;):
DSCN0234.jpg


En alst goed is komt morgen me LC-setje binnen, dus dan weer een update.

Update 22-01-2005

Het setje is dus niet binnengekomen en ik vond het wel btje lang duren dus ik heb die gast ff gebelt. Maar setje is dus vandaag op de bus gegaan dus ik hoop het maandag/dinsdag te hebben.

Update 27-01-2005

Terug van lang weggeweest en dus weer een up-date-je.
Heb dinsdag me LC-setje binnen gekregen, was niet tevreden, want er was afgesproken dat ik ook nog een waterpompdeksel kreeg (wastie vergeten :x)
Ik dus dik pissed, hem gecontact, wilde niet nasturen: gevolg => nooit meer handelen met die gast. Maar genoeg geklaag, ff wat foto's :)

Het lc-setje dus:
DSCN0235.jpg

Alleen dit reservoir is te groot voor achter me kap, ik moet een dunnere hebben, dus als iemand er 1 heeft liggen => theredone51@hotmail.com

Een voorspatbord datk gratis heb ontvangen, tis er 1 van een phantom diek nog btje gaan aanpassen O-):
DSCN0236.jpg


En natuurlijk konden al deze spulletjes ook @ scoot:
DSCN0239.jpg


En zonder voorkap (hangt nog btje scheef ja, moet nog ophanging voor de bovenkant fixen):
DSCN0240.jpg


En me voorkap diek aant bewerken ben, moet nog ff leuk ontwerpje maken, en heb 2 pvc-buisjes ingewerkt, gaak iets mee maken van soort vario-koeling ofzo 8P:
DSCN0242.jpg


En daarbij komen er mss binnenkort aerox achterkappies binnen diek dan ff ga modden zodat ze lekker passen :W
Zoiets gaat het dan worden (zelf geshopt):
kappenset%20(600%20x%20450).jpg


Mss datk morgen nog wat uitvoer, maar dat zie je dan wel @ update.

Tot dan, Ooooooooi! 8)

Update 29-01-2005

Wonder boven wonder ben ik vandaag in het weekend es actief geweest -:-
Heb vandaag ff wat gehaald als voorlichtje:
DSCN0243%20(600%20x%20450).jpg

Ja, is zoon lamp die je op je kop moet doen.
En natuurlijk kantie ook aan (in wel 3 standen :W):
DSCN0246%20(600%20x%20450).jpg


Morgen ga ik denk wat zin maken en me voorkap bepolyen en befrezen zodat me radiator genoeg lucht kan happen :!
Dus morgenavond weer update. Net trouwens Aerox kappies besteld, dus die komen ook dinsdag binnen ofzo.

LaterZ !

Update 08-02-2005


Na hele lange tijd vonk het wel weer es tijd voor een update x|
Vandaag me scoot fatsoenlijk rijdend gemaakt met de AC setup, zodat ik ff kan checken of me subframe wel stevig is :L
Dat was het dus wel, dus morgen ofzo netjes afwerken en dan keertje naar de coater brengen.

Vandaag ook btje beziggeweest met wat kapwerk:
DSCN0273%20(600%20x%20450).jpg

Gaten van de luchthappers btje begonnen met afwerking.

Het beenschild al voor een stuk vastgemaakt aan de treeplank:
DSCN0274%20(600%20x%20450).jpg

Moet de achterkant nog doen en voorkap aan de zijspoilers polyen.

En ook btje gespeeld met verkeersbord dat laatst heel toevallig achter in me boekentas viel })
DSCN0276%20(600%20x%20450).jpg


Morgen me LC-setup er al voor stuk opbouwen en de kappen nog btje modden voor de radiateur. Heb alleen me waterpomp nog niet, gast zou het maandag langsbrengen, maar doordattie zo zat als een kip is door de carnaval hattie em nog niet gebracht :|:(

Maar morgen mss weer een update alsk niet te ziek ben (ook carnaval -:)

Oiiiiiiii :)

Update 09-02-2005

Weer een updateje :)

Ik heb de kap van het frame gehaald en maar ff wat fototjes gemaakt:
DSCN0281%20(600%20x%20450).jpg

DSCN0282%20(600%20x%20450).jpg

En de achterkant:
DSCN0283%20(600%20x%20450).jpg


Moet even zien ofk nog genoeg plamuur en polyester-hars heb anders dan doek vandaag nog wel ff wat (wat denk dat me supplier niet open is ;()
Maar dat zie je dan vanavond wel.

Owja, nog ff about de aeroxachterkappen: dat is nog te bezien of die gaan komen, is ten eerste heel erg lastig aanpassen (moet volledig andere buddy enz. in) en komt heel slecht uit met de tank. Maar daarover later miss meer.

Beun ze! ;)

Update 19-02-2005

Nog maar es updaten denks.
Vandaag btje geschuurd en geplamuurd. Me kappen pas gemaakt. Rad netjes pas gemaakt incl slangen en nog wat kleine dingetjes.
Weinig gezeik, veel foto's:

Beenschild + treeplank + plamuur :):
DSCN0336.jpg

Voorkap met geplamuurd luchthappers:
DSCN0337.jpg

Close-up @ luchthapper (nog paar kleine putjes):
DSCN0338.jpg

Btje krap achter de kappen :L:
DSCN0339.jpg

Close-up @ tree (nog btje scoeren denks :)):
DSCN0340.jpg

Zij-shot:
DSCN0341.jpg

Leiding gemaakt zodat slang mooi loopt (be-blingt :p):
DSCN0342.jpg

En me nieuwe waterpomp (thnx maikel :*):
DSCN0344.jpg

Die moet nog ge-blingt en afgewerkt.

Morgen wss weer update.

LAt0r!

Update 15-03-2005

Weer een update, maar wel de laatste:

Vandaag de scoot gekocht en een RS gehaald. Ik miste gewoon het schakelen, het "werken" tijdens het rijde zegmaar.

Maar mss binnekort projectje van me RS.

Hierbij sluit ik dit topic.

Mvg,

Theredone51 (sander)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Whoei ik ben eerste 8)

Ziet er goed uit en orgineel natuurlijk.
Die led verlichting wordt zoiezo vet, hopen dat je battery dat kan trekken +ralf+

Je frame heb je ook al netjes aangepast (nou het mijne nog :p )

Komt allemaal goed met deze brommert, vooral die voorkap hoop ik. is echt beter dan een viper voorkap

tip: sr 5 spaaks velgen @ viper knallen :rolleyes:

Spreek je wel.
Grtz Hans
 
Last edited:
denn1s said:
weegt je achterkap nu niet erg zwaar? verder ziet het er goed uit!

nee valt nog wel mee, polyester heb ik maar 1 matten laag gedaan en de plamuur is een of ander speciaal iets => iig erg ligt
 
Spasta said:
Whoei ik ben eerste 8)

Je frame heb je ook al netjes aangepast (nou het mijne nog :p )

Komt allemaal goed met deze brommert, vooral die voorkap hoop ik. is echt beter dan een viper voorkap

tip: sr 5 spaaks velgen @ viper knallen :rolleyes:

Spreek je wel.
Grtz Hans

1. zullen we nog wel es ff doen dan he ;)
2. Zo denk ik er ook over, mucho mucho beter
3. als je ff achtervelgje voor me scoort :D voor heb ik wel liggen
 
Kwil je 1 tip geven....zorg ervoor dat alles netjes is voordat je begint te beunen, werkt een stuk makkelijker! Begin maarus bij het frame:X

Voor de rest ziet het er wel leuk uit...suc6
 
Witte_@_SR said:
Kwil je 1 tip geven....zorg ervoor dat alles netjes is voordat je begint te beunen, werkt een stuk makkelijker! Begin maarus bij het frame:X

Voor de rest ziet het er wel leuk uit...suc6

hoe bedoel je het frame?
 
Witte_@_SR said:
Zal wel aan mij liggen dat ik daar roest etc zie zitten ofniet?

ah zo bedoel je, ja ik dacht: kan nu wel gaan schuren enz, maar ik las eerst die bevestiging voor mina hori blok erop en dan laat ik dan het frame stralen en coaten => leek mij minder arbeidsintensief en dus beter :W
maar opzich heb je ergens wel gelijk, maar is over een tijdje dus toch weg
 
Witte_@_SR said:
Zal wel een mij liggen dat ik daar roest etc zie zitten ofniet?

wat maakt dat nou uit?

je gaat toch eerst zorgen dat je frame aangepast is. en dan laten coaten ofzo.

Je kan je blok er toch al onder hangen om te testen en om te kijken hoe alles komt te hangen enzo? (dat is dan mijn mening)

/edit: ik was te laat
 
jongen je kon je heel wat wek besparen weet je dat als je nu het rally frame had gebruikt had je niet aan je andere frame zitten beunen 10 x makkelijker en je weet dat het snor zit ik wou je het maar zeggen frame van rally en sr viper zijn gelijk alleen ophanging is anders rally mina hor blok
sr viper mina vertikaal blok
 
burning neo's said:
jongen je kon je heel wat wek besparen weet je dat als je nu het rally frame had gebruikt had je niet aan je andere frame zitten beunen 10 x makkelijker en je weet dat het snor zit ik wou je het maar zeggen frame van rally en sr viper zijn gelijk alleen ophanging is anders rally mina hor blok
sr viper mina vertikaal blok

Dat begrijp hij zelf ook wel veronderstel ik.
Maar nou is het gewoon iets orgineler.

correct me if i'm wrong
 
Spasta said:
Dat begrijp hij zelf ook wel veronderstel ik.
Maar nou is het gewoon iets orgineler.

correct me if i'm wrong

jah maar hij is nu aan het frame te beunen terwijl het niet nodig is de kappen houden dezelfde frame ophaningen
 
Leuk projectje dit! ik vind oude SR's helemaal geweldig :W met die LED verlichting gaat het wel goed komen denk ik! kben er zelf ook veel mee aan het expirimenteren geweest, maar ik raad je wel aan een extra accu voor die LEDs te pakken :)

Er is een andere forum member die het precies andersom doet, Viper voorkap, rally achterkap. Echt leuk :D

Nou keep up the good work :W

Greeetz

Dick
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top