This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Theo Zonder Discriminatie (discussie Dus Wees Netjes In Je Taalgebruik)

ik geloof

  • wel

    Votes: 45 22.8%
  • niet

    Votes: 152 77.2%

  • Total voters
    197
Ze zijn dus zelfs in Nederland in staat om hun eigen leven te offeren....

Kijk niet vreemd op als er een keer een bom afgaat.
 
je weet niet wat je moet bestrijden, dus ook niet hoe je het moet bestrijden..

Er kunnen eerst en vooral discussies geopend worden voor er überhaupt wat bestreden gaat worden, maar is dit mogelijk? Zoja, tot in hoever..

Het voordeel/nadeel van extreem gelovigen is dat ze ook extreem ver gaan in acties om hun gelijk te krijgen (of dit goed of slecht is, is eveneens een open vraag...)
Ik doel dus niet enkel op moslims, maar algemeen... Ik heb eveneens m'n vragen bij de extreme geloofsovertuiging van bijv. Jehova's getuigen die zich opdringen aan niet-gelovigen (gelukkig wel op een vredige manier, maar het principe is hetzelfde)
 
Nee, je kan ze nooit allemaal opsporen...ze hebben er ongeveer 150 die constant in de gaten worden gehouden.Verbaas je niet dat er misschien wel 1000 zijn die zo gevaarlijk zijn en nog eens 15000 die er ook zulke extreme gedachten op na houden.

En van deze media aandacht worden ze echt niet bang, ze zijn zo gehersenspoelt dat dit alleen maar een overwinning is.
 
als reactie @ Bas@ICE: zoals in de brief eigenlijk staat.. hoe meer acties tégen deze mensen, hoe meer andere mensen nog extremer worden en ook gaan opstaan voor hun overtuiging.

Passieve islamitische geloofsovertuiging wordt steeds meer 'actiever' als een sneeuwbaleffect.
 
ze willen alleen maar woede en haat uitlokken met hun acties, zodat zei uiteindelijk hun acties ook weer kunnen "rechtvaardiggen"

het verbaast me nix als er strax een grote groep extreem rechtsen opstaat en dat de boel uit de hand gaat lopen. in haarlem was van de week ook een protest/optocht voor van gogh, maar daar moest de politie ingrijpen omdat door een groep extreem rechtse jongeren de boel escaleerde.

de beste remedie om deze acties van deze exstremistische moslims stegen te gaan, is om ze te negeren. ook al is het heel moeilijk, want ik zeg het eerlijk, ook mijn haat tegen dit soort mensen heeft zijn hoogtepunt bereikt..
 
mcjeen said:
de beste remedie om deze acties van deze exstremistische moslims stegen te gaan, is om ze te negeren. ook al is het heel moeilijk, want ik zeg het eerlijk, ook mijn haat tegen dit soort mensen heeft zijn hoogtepunt bereikt..

Jij bent gek! Dat soort gedrag moet je niet negeren maar gelijk straffen. Alleen de vraag is en blijft : Hoe en wat moet je ertegen doen ?
Een ding weet je wel, als dit zo door gaat dan gaat het een keer echt goed escaleren. Misschien is dat niet eens zo slecht dat het een keer echt goed escaleert. Dan is het daarna wel weer een keer rustig in de "maatschappij".
 
ik zat gister een discusie prog over dit te volgen, en werden zeer goeie dingen ingenoemd (was op 1, tien voor nogwat heet het ofzo)

mjah ik zag in dat programma dus, dat de nederlandse maatschappj in het algemeen meer tolerantie heeft voor uitspraken die over het geloof gaan.

als verbeeld werden er dan filmen en boeken opgenoemt, die heel kritsich tegen christendom/katholiek aan keken, waar ook zeer veel gelovige gekwetst mee waren, maar toch is er niemand door vermoord.

das dus het hele probleem, die gasten nemen hun geloof zo zwaar op, dat wie er aan komt, er aan moet gaan geloven, en dat is te idioot voor woorden.
ik bedoel we zijn in een niet islamitisch land, maar een land met een multicultuur dus er zullen altijd wel uitspraken op het gebied van geloof zijn, die mensen zullen gaan kwetsen, en als dan iedereen wordt afgemaakt........... ik zeg, al die gasten die dat allah/koran shit zo waar laten wegen, moeten gewoon terug naar hun eigen land.
 

|(
 
Razma said:
veel islamieten geloven dacht ik dat een groot deel van het Christendom uit het Jodendom is voortgekomen...
Plus het feit dat de joden en christenen de heilige steden bezetten volgens hen. Laat deze nou toevalllig in israel bevinden en door de joden bezet worden die net zo extreem kunnen zijn. Daarom is de jood de gezworen vijand.
 
Het is weer een marokaan
natuurlijk zonder baan
die niet intergreert
maar wel intimideert
hij wil de taal niet leren
maar wel blijven profiteren
ons kabinet zegt ga je gang
en een eerlijk iemand leeft niet lang
en de moslims gaan maar door met moorden
en de politiek heeft weer geen woorden
doe de grenzen maar weer toe
want we zijn de moslim moorden moe

88
 
Ik denk dat in discussie gaan met dit soort extremisten geen zin heeft.Enige wat je kan doen is met gelijke munt terugbetalen.Hun pakken 1 van ons dan pakken wij 1 van hun.
 
Romanov said:
Jij bent gek! Dat soort gedrag moet je niet negeren maar gelijk straffen.

het klink ook gek idd!
maar lees wat ik daarboven schrijf, ze zijn met hun acties alleen maar uit op het feit dat wij hun meer gaan haten. en dat wij een fout maken door iemand in elkaar te slaan van hun groep of wat dan ook. daarna kunnen hun zeggen:"jah zie je nou, ze zijn slecht, ze willen ons dood hebben etc."

je weet hoe ze zijn. zoiets gaan ze cker zeggen, ook al slaat het natuurlijk nergens op.
 

Ze doen dat juist niet zodat wij hun meer gaan haten. Ze doen dat juist vanwege hun geloofsovertuiging!!
Het enige wat gedaan is door Theo is kritiek geven. Tegenwoordig mag dat blijkbaar dus niet meer. Geloofsovertuigingen worden waarschijnlijk boven vrije meningsuiting getrokken.
Beetje jammer!
 
ortiz said:
Ik denk dat in discussie gaan met dit soort extremisten geen zin heeft.Enige wat je kan doen is met gelijke munt terugbetalen.Hun pakken 1 van ons dan pakken wij 1 van hun.


mjah jij stelt dus oorlog voor?


die gasten worden gewoom kwaad als er fout met hun islam wordt omgegaan, dat mag dus niet. als het je zoveel doet, wrom niet gaan wonen in een land waar niemand wat kan zeggen over het islam?. mij lijkt het heel simpel kan je het niet aan, pak dan je spullen en ga weer naar marokko
 
Er onstaat ook een soort van broeikas effect onder die extreem-gelovige. Ze komen uit een hele andere cultuur (de moordenaar van theo was dan wel in Nederland geboren en getogen, maar wel opgevoed door marokaanse ouders)
En worden hier met hun zooitje in de westerse cultuur geslingerd, die mensen worden gehersenspoeld, en beginnnen zich aftezetten tegen alles en iedereen die hun geloof ondervuur neemt en er een negatieve stempel opzet. Omdat veel Nederlandse mensen ze als zwarte schapen zien, hebben ze ook totaal geen behoefte aan vrede of intergratie...
 
Als ik nou net weer hoor dat er een moskee in utrecht in de brand is gestoken, kan de boel in nederland nog wel eens flink escaleren. Ook al zegt men natuurlijk niet dat er een verband is met de moord op theo.
Ik hoop natuurlijk van niet....