This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Theo Zonder Discriminatie (discussie Dus Wees Netjes In Je Taalgebruik)

ik geloof

  • wel

    Votes: 45 22.8%
  • niet

    Votes: 152 77.2%

  • Total voters
    197
ja kan weleens proberen

mar ik denk dat ik het snel zat word omdat ik het globaal wel ken

heb op cristelijke basisschool gezeten
daarna op katholieke middelbare school 1 jaar
toen was ik geloof zat en ging naar openbare middelbare school

en nu ROC (dat is volgens mij wel cristelijk of katholiek)

maar ik heb dus al veel teveel godsdienst gehad
 
je moet het juist niét uit godsdienstig oogpunt bekijken..
Dan leer je er het meeste uit en kan je ook standpunten van christenen begrijpen. Hetzelfde geldt uiteraard voor de Koran weer
 
Ik heb de bijbel ook ma heb geen tijd.. als ik een keer tijd heb ga ik hem wel beetje lezen ff checke wat er allemaal instaat.
 
ik snap die mensen niet hoor
ze komen hier al mee profiteren van de nederlandse maatschappij en alsof dat nog niet erg genoeg is doen ze totaal geen moeite om de nederlandse culturen te begrijpen laat staan te respecteren.
Maar dat ze het dan ook nog in hun hoofd halen om bij alles wat ze niet aan staat erop te slaan iemand neersteken doodschieten bedreigen dit gaat toch echt te ver.
Ik snap niet dat de nederlandse overheid zelf niet inziet dat dit gewoon niet langer kan want dit soort dingen gebeuren gewoon te vaak. Dat het nu toevallig een bekende nederlander is komt het ook op het nieuws.
Ik sta volledig achter Pim Fortuyn en die hadden ze ook nooit moeten vermoorden. Uitzetten hoe meer hoe beter.
De goede manier om een boel problemen te voorkomen en de staatskas te spekken. Zo denk ik er over.
 


Kom op zeg , denk je echt dat ze bang zijn... Hoe naïef..
 
euh.. beetje groffe reactie en beetje teveel ondoordacht als ik eerlijk mag zijn. Op deze manier beschouw je dus zo goed als alle (of gewoon alle) 'buitenlanders' als criminieel en/of onaangepast aan onze maatschappij?

Grow up
 
ik heb een marokaanse jongen in die klas, die heel erg moslim is.
Vanochtend op school 4 uur lang met onze leraar gepraat over de moslims enz.
Maar hou er wel rekening mee dat die jongen zich niet meer lekker voelt, die jongen leid er verschikkelijk onder.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat niet alle marokanen fout zijn
 
Ik heb het vermoeden dat er veel meer aan de hand is wat wij niet weten.
Die reactie van die ministers vanavond was wel erg 'heftig' , denk dat ze meer weten zijn gekomen dan alleen die brief.


Verontrustende is denk ik ook dat deze man hier geboren is en dus in nederland geradicaliseerd is...
 
misschien kun je het net zo zien als met scooters... er is een kleine groep die het voor iedereen verpest.
Bij Marokkanen gebeurd hetzelfde. Paar mafkezen en iedereen word erop afgerekent
 
NRG subaru WRX said:
misschien kun je het net zo zien als met scooters... er is een kleine groep die het voor iedereen verpest.
Bij Marokkanen gebeurd hetzelfde. Paar mafkezen en iedereen word erop afgerekent

Ik denk dat je deze groep absoluut niet kan vergelijken met de Allochtoonse probleem jongeren.

Deze gasten zijn veelal zeer hoog opgeleid en hier geboren.
Ze weten precies hoe ons systeem in elkaar steekt.
 
Bas@ICE said:
Verontrustende is denk ik ook dat deze man hier geboren is en dus in nederland geradicaliseerd is...

Jah, maar dit blijft ook zo door gaan.. Ik zie het maar zo, een net geboren kind is nog "leeg". Het heeft nog geen overtuiging voor een geloof of wat dan ook. Dit word hem mee gegeven door zijn ouders.. Als een kind een jaar of 5/6 is, en hij blijft het "oude" geloof van zijn ouders mee krijgen zonder de normen en waarden van dit land zal hij dit ook doorzetten en krijg je dit soort taferelen.. Ook zal hij het weer door geven aan zijn kinderen en zal het blijven doorgaan.. Het is gewoon super belangrijk dat er een combinatie word gevonden tussen het geloof en de normen en waarden in dit land.
 
Razma said:
euh.. beetje groffe reactie en beetje teveel ondoordacht als ik eerlijk mag zijn. Op deze manier beschouw je dus zo goed als alle (of gewoon alle) 'buitenlanders' als criminieel en/of onaangepast aan onze maatschappij?

Grow up


Waar moeten ze in hemelsnaam bang voor zijn dan , nederlanders gaan ze echt niet in elkaar slaan of het land uitzetten ofzo..
 
Kzie net op het nieuws:

Kunstenaar had een kunstwerk opgehangen naast ze huis met daarop: Gij zult niet doden

Gelijk 4 politie busjes voor ze huis omdat hij het weg moest halen

Wie pakken ze aan? De nederlanders , gvd de andere zitten hier fout!

We zullen dat groepje fasisten in de gaten gaan houden , ja hoor jongens lekker bezig , dat zal veel helpen , DIE moeten het land uit , begrijpen ze dat niet?
 
Ik denk dat hij het weg moest halen om reacties te verkomen...

Best logisch opzich. Je moet het niet proveceren.
 
OMG.. ik heb het helemaal gelezen...
Dit is niet gewoon een brief van een gelovige, maar een heuse oorlogverklaring van vele extreem gelovigen

Redelijk extreem is het wel te noemen:
De open brief aan Tweede-Kamerlid Hirsi Ali die verdachte Mohammed B. op het lichaam van Theo van Gogh heeft achtergelaten, weerspiegelt de ideologie van de Takfir Wal Hijra. Dat is een extremistische ideologie die zegt dat afvallige moslims, die partij kiezen voor de vijanden van de islam, mogen worden gedood.


reactie: In haar brief waarschuwt Hirsi Ali bovendien voor een netwerk van radicale moslims in Nederland. “Ik ben woedend omdat ik weet dat de dader niet alleen is: hij is lid van een netwerk van moslims die intens bezig zijn met hun geloof en allemaal rondlopen met voornemens om onschuldige mensen te doden, maar bovendien kon de dader zich voorbereiden te midden van vrienden en kennissen die zelf nooit iemand zouden vermoorden, maar het niet erg vonden dat Theo van Gogh gedood is.”
 








Erg ziek in elk geval.
 
Last edited:
Holy shit...

Ik zal wel niet fundamentalistisch genoeg zijn, om hier de logica van te zien. Ik vind het een zieke tekst, met zieke gedachten.

Ook beangstigd dit mij best wel....