rfs
New Member
hallo ik ben Ricardo en ben nieuw op het forum
ik heb meerdere topics gelezen met de zelfde problemen/uitdagingen maar worden/zijn gesloten i.v.m. snor gerelement
toch ga ik het nog een keer prtoberen met duidelijkere uitleg
Ik heb peugeot speedfight 3 ac in snor uitvoering omgekeurd naar brom bj 2010 (15457km)
met een tecnigas next r uitlaat zonder prop
12mm carburateur, 60 sproeier
luchtfilter aangepast snorkel en slang maximale opening
rijd nu op de gps 54 km
6000/6500 rpm max
heeft met optrekken geen dip en trekt van uit stilstand ok op naar de top (maar niet in een rap tempo)
verder is alles standaard
probleem : meeste standaard bromscooters zijn sneller weg tot de 45 km en hebben tussen de 25km en de 45km meer vermogen
wat heb ik al geprobeerd :
eerste upgrade: voor de keuring de standaart uitlaat vervangen naar een tecnigas >> max top 54 km op gps
tweede upgrade: prop uit de uitlaat, resultaat is meer vermogen eerder op top nog steeds max top 54 km op gps, minder afhankelijk van windrichting
derde: orginele luchtfilter aangepast (inlaat 8mm) naar 14mm en sproeier van 52 naar 60, resultaat nog meer vertmogen en nu ook met 2 personen max top 54 km op gps
De bedoeling is niet om een snor sneller te maken,maar nu de brommer versie.
Aangezien de brom begrensd was vraag ik me af of dat ook de cilinder bijvoorbeeld ook begrensd is ?
Ik weet alleen niet zeker of dat er 25km cilinders bestaan voor peugeot horizontaal ac?
Weet iemand of dat de CDI snor of brom ook anders is?
Ik vermoed dat de vertanding korter is (maar hier is altijd nog na te kijken)
mijn uiteindelijk doel meer vermogen en hogere rpm zodat ik niet zo snel word ingehaald door auto's op de 50 km wegen
bij voorbaat al dank voor de info
Groeten ricardo
ik heb meerdere topics gelezen met de zelfde problemen/uitdagingen maar worden/zijn gesloten i.v.m. snor gerelement
toch ga ik het nog een keer prtoberen met duidelijkere uitleg
Ik heb peugeot speedfight 3 ac in snor uitvoering omgekeurd naar brom bj 2010 (15457km)
met een tecnigas next r uitlaat zonder prop
12mm carburateur, 60 sproeier
luchtfilter aangepast snorkel en slang maximale opening
rijd nu op de gps 54 km
6000/6500 rpm max
heeft met optrekken geen dip en trekt van uit stilstand ok op naar de top (maar niet in een rap tempo)
verder is alles standaard
probleem : meeste standaard bromscooters zijn sneller weg tot de 45 km en hebben tussen de 25km en de 45km meer vermogen
wat heb ik al geprobeerd :
eerste upgrade: voor de keuring de standaart uitlaat vervangen naar een tecnigas >> max top 54 km op gps
tweede upgrade: prop uit de uitlaat, resultaat is meer vermogen eerder op top nog steeds max top 54 km op gps, minder afhankelijk van windrichting
derde: orginele luchtfilter aangepast (inlaat 8mm) naar 14mm en sproeier van 52 naar 60, resultaat nog meer vertmogen en nu ook met 2 personen max top 54 km op gps
De bedoeling is niet om een snor sneller te maken,maar nu de brommer versie.
Aangezien de brom begrensd was vraag ik me af of dat ook de cilinder bijvoorbeeld ook begrensd is ?
Ik weet alleen niet zeker of dat er 25km cilinders bestaan voor peugeot horizontaal ac?
Weet iemand of dat de CDI snor of brom ook anders is?
Ik vermoed dat de vertanding korter is (maar hier is altijd nog na te kijken)
mijn uiteindelijk doel meer vermogen en hogere rpm zodat ik niet zo snel word ingehaald door auto's op de 50 km wegen
bij voorbaat al dank voor de info
Groeten ricardo
Last edited: