Scooter start niet, lees topic voor alle info.

DinanDinan

New Member
Goedendag,

Ik heb een Aprilia sr50 met een Piaggio blok.

Deze start in geen mogelijkheid, niet met startvloeistof etc

Setup :
nieuwe Athena ovale poort 70cc
nieuwe 21 mm dell’ortho racing carb sproeier 95 (gasnaald clip op 1na onderste)
Dpr C21 (nederlandse yasuni c21)
nieuw standaard membraam en spruitstuk
Malossi K15 rpm control bobine en cdi
Malossi vario en koppeling
Brandstof eu98 met castrol rs olie voorgemixt.

De scooter startte prima met een ori 50cc, en geen prutteltje uit te krijgen met de 70cc

Heb de squish op 0,8mm uitgemeten en er is goede compressie. Geen lekkage rondom het membraam en ook niet zichtbaar bij de keeringen. Allemaal nieuwe pakkingen. Ontsteking staat goed, prachtige blauwe vonk. Nieuwe bougie. Deze word ook vochtig van benzine.

Helaas slaat de scooter niet aan, ook niet met startvloeistof. Heb verschillende bougies, carburateurs (ook met luchtfilter) en voetpakkingen geprobeerd maar tevergeefs.

Nu ben ik radeloos en heb ik hulp nodig.
Wie kan mij helpen???

(ps. Dit is niet het eerste piaggio blokje wat ik bouw. Echter kan ik er echt niet uitkomen gezien ik alle voorwaardes heb om hem lopend te krijgen…)

93C80ACA-FF12-4E00-A363-0BF8A8DC2040.jpeg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik doe zelf altijd de bougie eraf, dopje benzine erin. En dan moet die wel starten, zo niet zou ik zeggen dat t licht aan compressie aangezien je zegt dat die die goed vonkt. Compressie al gemeten?
 
Squish staat ook vrij ruim. Is 0.6mm niet voorgeschreven in de handleiding?
handleiding zegt 0,8mm aanhouden.
Post automatically merged:

Ik doe zelf altijd de bougie eraf, dopje benzine erin. En dan moet die wel starten, zo niet zou ik zeggen dat t licht aan compressie aangezien je zegt dat die die goed vonkt. Compressie al gemeten?
Ik heb helaas geen beschikking tot een barometer. Ook met een dopje benzine in het bougie gat doet hij niks.
 
Nu kan ik de grap maken dat het komt omdat hij op de werkbank ligt en niks aan gesloten is ahaha. Maar dat zou ik niet durven haha.
Even serieus: heb je wel goede massa?
 
Je hebt vonk maar komt deze ook op tijd?
Zit de spie op zijn plaats bij het vliegwiel?
Toen je de 50cc gemonteerd had, had je toen ook die Malossi K15 rpm control gemonteerd?

Heb je ook nog eens geprobeerd met de originele cdi?
 
Je hebt vonk maar komt deze ook op tijd?
Zit de spie op zijn plaats bij het vliegwiel?
Toen je de 50cc gemonteerd had, had je toen ook die Malossi K15 rpm control gemonteerd?

Heb je ook nog eens geprobeerd met de originele cdi?
Jazeker. Deed het prima. Heb deze omdat deze een begrens knopje heeft.
Post automatically merged:

0,60 met een marge van 0,10. Dus van 0,50 tot 0,70 moet prima zijn.
ik ga een dunnere voetpakking proberen.
Post automatically merged:

Nu kan ik de grap maken dat het komt omdat hij op de werkbank ligt en niks aan gesloten is ahaha. Maar dat zou ik niet durven haha.
Even serieus: heb je wel goede massa?
Ja. Van zowel de startmotor als de cdi & bobine die beide los geaard zijn aan mijn frame.
 
Jazeker. Deed het prima. Heb deze omdat deze een begrens knopje heeft.
Post automatically merged:


ik ga een dunnere voetpakking proberen.
Post automatically merged:


Ja. Van zowel de startmotor als de cdi & bobine die beide los geaard zijn aan mijn frame.
Top. Weet je zeker dat je membraan goed is? Dat de kleppen dicht blijven? dan komt er ook geen lucht bij en loopt hij ook niet. Door dat ze te strak zijn of door te weinig carterdruk ze niet geopend kunnen worden?
 
Top. Weet je zeker dat je membraan goed is? Dat de kleppen dicht blijven? dan komt er ook geen lucht bij en loopt hij ook niet. Door dat ze te strak zijn of door te weinig carterdruk ze niet geopend kunnen worden?
hij heeft onderhand heel even gelopen. Echter viel hij na dat ik mn gas dichtdeed en sinds dien soms heel even een beetje leven maar start niet meer door. Membraam is ok. Zitten ook nieuwe pakkingen tussen het spruitstuk, membraam en blok
 
Keerringen kun je niet echt visueel beoordelen. Als deze niet goed afdichten dan wilt hij ook niet aan de gang.

Ook werkt een 2 takt op een onderdruk principe dus zal er bij de keerringen niks naar buiten blazen maar eerder lucht naar binnen zuigen.

Dit verhaal kan goed valse lucht zijn..(keerringen of blokpakking?) aangezien je de rest al zo goed gecontroleerd heb.
 
Back
Top