TGB 507 info, tips, trics, en handige links

PhotexNL

Member
Hoi allemaal,
Ik ben inmiddels alweer 4 jaar eigenaar van een TGB 507/Bullet.
Ik weet dat het Morini blok bij de meeste kippenvel veroorzaakt (niet op de goede manier) maar ik vind het een heerlijke scooter.
Tevens leek me de uitdaging van een keer iets anders wel leuk.
Nou een uitdaging werd het..........
Info is vaak lastig te vinden, net als onderdelen soms best een uitdaging kan zijn :rolleyes: en daarom dit topic.
Ik zal hier in post zoveel mogelijk info delen voor de mensen die zelf met een Morini blokje rijden, tevens wat video's.

Mag ik hier trouwens links delen naar onderdelen?
 
Advertisement - register to remove this

Technische tekeningen TGB 507
Met hierbij de TGB onderdeel nummers.

Carters
Carters.jpg
Cilinder
Cilinder.jpg
Krukas, lagers en keerringen
Krukas, lagers en keerringen.jpg
Ontsteking
Ontsteking.jpg
Overbrenging
Overbrenging.jpg
Vertanding
Vertanding.jpg
 
Hoi allemaal,
Ik ben inmiddels alweer 4 jaar eigenaar van een TGB 507/Bullet.
Ik weet dat het Morini blok bij de meeste kippenvel veroorzaakt (niet op de goede manier) maar ik vind het een heerlijke scooter.
Tevens leek me de uitdaging van een keer iets anders wel leuk.
Nou een uitdaging werd het..........
Info is vaak lastig te vinden, net als onderdelen soms best een uitdaging kan zijn :rolleyes: en daarom dit topic.
Ik zal hier in post zoveel mogelijk info delen voor de mensen die zelf met een Morini blokje rijden, tevens wat video's.

Mag ik hier trouwens links delen naar onderdelen?
Klein vraagje is de het 507 en bullet blok precies hetzelfde blok
 
Hoi Chrisy88, jep zelfde scooter.
507 is de oude benaming, later werd het de bullet. Zelfde blok
Super bedankt
Nou heb ik nog een vraag uit mijn vario (motorkant) komt en rattelend geluid uit als ik gas loslaat. nou wil ik checken of het de lagers of de rollen zijn.
Maar ik weet de maat van de rolletjes niet.
Weet jij die wellicht
 
Nou heb ik nog een vraag uit mijn vario (motorkant) komt en rattelend geluid uit als ik gas loslaat. nou wil ik checken of het de lagers of de rollen zijn.
Maar ik weet de maat van de rolletjes niet.
Weet jij die wellicht
De maat van de rollen zijn voor de standaardvariateur 16x13. Maar dit kan anders zijn als je niet de originele gebruikt. Wat jij omschrijft komt me echter wel bekend voor. Kijk eens naar het plaatje verder boven in deze post van de overbrenging. Controleer even of je alles er in hebt zitten, dus geen missende ringetjes. 2e waar je naar kan kijken is je starterkrans, die wil nog wel eens gaan rinkelen als de tandjes waarmee hij op de krukas zit versleten zijn.
 
Vraagje over het olie lampje die blijft branden en hoe sluit ik de olie pomp af heb vermoeden dat deze niet meer werkt dus tank liever brommer mix daar deed mijn oude tgb het prima mee.
De tgb die ik nu heb blijft afslaan wat ik ook doe carb schoon sproeier schoon grotere sproeier geprobeerd vonkt prima kan niks vinden behalve dat olie lampje wat kan het nou zijn?
 
ik heb 2 jaar terug een tgb 101s gehad en het koppelingshuis kwam er met geen mogelijkheid af! het leek alsof hij met een magneet werd vastgehouden.
nu heeft een maat van mij een 303r gekocht en heeft precies het zelfde probleem.
weet iemand hier iets vanaf?
 
Vraagje over het olie lampje die blijft branden en hoe sluit ik de olie pomp af heb vermoeden dat deze niet meer werkt dus tank liever brommer mix daar deed mijn oude tgb het prima mee.
De tgb die ik nu heb blijft afslaan wat ik ook doe carb schoon sproeier schoon grotere sproeier geprobeerd vonkt prima kan niks vinden behalve dat olie lampje wat kan het nou zijn?
Je kan gewoon het reservoir weghalen en het stukje slang naar de oliepomp dichtmaken. De oliepomp zelf kan blijven zitten. Er zit nog wel iets olie in de pomp zelf dus de eerste paar kilometer op brommix kan hij wat roken. Laat verder alle slangen gewoon zitten. Dus alleen de toevoer slang vanaf het reservoir dichtmaken en dan evt het reservoir zelf verwijderen
Post automatically merged:

ik heb 2 jaar terug een tgb 101s gehad en het koppelingshuis kwam er met geen mogelijkheid af! het leek alsof hij met een magneet werd vastgehouden.
nu heeft een maat van mij een 303r gekocht en heeft precies het zelfde probleem.
weet iemand hier iets vanaf?
Bedoel je wel het koppelingshuis, dus bij het achterwiel en niet het vliegwiel?
 
Je kunt gewoon het reservoir weghalen en het stukje slang naar de oliepomp dichtmaken. De oliepomp zelf kan blijven zitten. Er zit nog wel iets olie in de pomp zelf dus de eerste paar kilometer op brommix kan hij wat roken. Laat alle slangen gewoon zitten. Dus alleen de toevoer slang vanaf het reservoir dichtmaken en dan evt het reservoir zelf verwijderen
Bedankt voor de reactie ga ik doen
 
Back
Top