sonic70cc
Well-Known Member
Hallo,
Ik ben Jelle, ik ben wonende te Sint-Niklaas. Ik ben 19 jaar en heb nog maar 2 jaar scooterervaring, niet zoveel dus hierbij wil ik om respect vragen indien ik fouten typ omdat ik niet alles weet, de bedoeling om hier een project neer te planten is om te leren uit mijn fouten en mensen hun meningen, positieve en negatieve meningen zijn beiden welkom . Ik leerde scooters pas kennen op mijn 16de, de leeftijd waarmee je legaal mag rijden op scooters +-45km/h. Mijn broer had een rotte honda mobilette gekocht, waar ik altijd stiekem op reed , die reed toen een snelheid van 60, is niets, maar de kriebels waren er die "brullende" pk's waren toen al genoeg, die brullende is op toepassing op de gaten die ik toen samen met mijn broer erin sloegen om hiermee een beter geluid uit te krijgen en snelheid , ik denk dat dit nog geen 5km/h sneller ging. Datzelfde jaar is men grootvader nog gestorven aan botkanker, er stond nog een vespa ciao die ik dan kreeg omdat niemand het moest hebben, dus ik fier als een otter op dat brommertje rijden maar nog niet legaal op de weg , dus wat doe je erdan mee? brakken op velden,akkers rondjes rond een appelveld rijden en die tijd timen met vrienden hehe. Dit werd na een tijdje beu en ben dan maar werk gaan zoeken voor een deftige brommer te kunnen kopen, een scooter. Alleen wist ik nog niet wat voor een scooter. Mijn keuze viel eerst op sr of aerox, maar zag ze zoveel rondrijden dat ik het nietmeer wou, ik wou origineel zijn, en een maat van mij had een sonic. Ik was direct verliefd zogezegd zogedaan, gekocht.
Ik had mijn rijbewijs en verzekeringen net en reed van die jongen zijn oprit af, ik d8 mijn ouders zijn al vertrokken naar huis. (De brommer reed een kleine 110km/h) ik had geen ervaring met zulke "kracht". Dus ik kot open naar huis maar mijn ouders hadden zich voorlopig geparkeerd op een oprit om me te volgen, ik direct à la ghostrider wat zigzaggen door auto's, kwam thuis en brommer mocht al 2 weken op slot .
Maar het verhaal was nog niet gedaan en lag na 2weken in het ziekenhuis een vrachtwagen maakte een manoeuvre zonder te pinken en reed er vlak op. Ik heb hierbij een dubbele openbeenbreuk op gelopen, gekneusde ribben,en wat kk schaafwonden. Uiteindelijk was het een geluk bij een ongeluk :d, heb 680€gekregen voor de brommer,700€voorschot voor men been,6500€ meedragende last(kan slecht op knie steunen), en een 2700€ afrekening. Hierbij een foto van de schade:
Men voorlopige setup was het volgende:
Malossi mhr Team 70lc
Malossi mhr rhq 12 pen krukje
Malossi mhr 2006 pijpje
Malossi mhr 2005 vario
Malossi mhr e 13 filter
Stage 6 v-force 3 membraam
Hebo spruitstuk
Polini koppeling
Voor ik aan de setup begon, wou ik eerst de kappen maken die ik van het dom incident had overgehouden, ik had niet zoveel ideeen, maar toen keek ik zowat op duitse auto sites en zag allemaal gecleande VW's, ik vond het übergeil gewoon...lekker strak. Ik wou dat duits concept ook toepassen op men brommer, dus begon ik aan de achterkant. Deze werd geschuurd, en de zelfgemaakte polyester underseat eronder te plamuren, alleen heb ik hier geen foto's van omdat dit al laaaang geleden is.
Na wekenlang schuurwerk was het resultaat prachtig gewoon...beter kon het niet. Alles stond in spuitplamuur klaar voor een grondige spuitbeurt. Hier wat foto's van de strakke kont.
Toen werd het tijd voor een grondige spuitbeurt, maar ken je,kleuren kiezen, dat is zoals met meisjes gaan winkelen, dan weet je gewoon niet wat te kiezen ik wou eerst de speciale flip flop kleur nemen, maar was me iets te duur voor de portomoné, ik opteerde dan ook voor een eenvoudige kleur die universeel is voor op alle brommers..."ze" werd dan in wit gespoten, door ssd. Knap gespoten, alleen waren er paar kleine druipertjes maar viel best mee . DE binnenkappen werden in één keer dan ook meegespoten. Ik vond het best wel.....WIT als ik de foto zie doet het me denken aan kertmis samen men men geruild zadeltje van een gp. SORY voor de onduidelijke foto, maar was getrokken met gsm en de minimale grootte voor een foto up te loaden was 400 op 400. Bij deze...
Uiteindelijk kreeg ik ook wel negatieve comments op de witte kleur, zelf was ik er ook al rap op beu gekeken...ik wou dan toch een klein NOOBISH stapje verder gaan naar de richting van de flip flop paint, dus werd deze gespoten met parelmoer.
Ok nu mag ik wel eens stoppen met klooien aan the easy part ik kon geen plamuur of spuitbus meer zien. Ik begon aan het motorische, al gauw bestelde ik bij de xsh shop de volledige setup die ik inmiddels in het begin al heb opgenoemd. Ik heb uiteindelijk de polini koppeling en rotor behouden omdat ik nog niet zo gevorderd toen was. Direct werden dan ook alle originele onderdelen verkocht,de benzinetank ging eruit, ook de olietank en opteerde dan voor een 3,5lieter karttankje qua "gewichtbesparing". Omdat ook heel het blok smeurig was heb ik deze laten zandstralen. PRoper was ie
Dan voor de looks de pijp even los opgehangen vond het wel bruut staan op de sonic, maar in het algemeen vint ik ze qua looks op een mina überlelijk in tegenstelling tot een piaggo, maar goed ik vond het wel mooi staan.
Na een tijdje begon de uitlaat een mooi kleurtje te krijgen :d dus kocht ik een hitteband. Om de duur werd ik die band beu en had ze aan me matie gegeven nadat ie me had geholpen met de squish goed te zetten, die fluit had wel een digitale schuifmat mee, maar ze werde onnauwkeurig dus die was niet zo betrouwbaar.De squish stond toen voorlopig op 0,57. Nadat die hitteband ervan was leek het net of de uitlaat in de zon had gelegen met een zonnebrilletje de band stond er mooi in , toen begon mijn eerste polijstervaring , dat was klote seg. Ik heb er daaaaagen aan zitten schuren, begonnen met een velletje van 600 en zo naar 1200 gegaan. Ben dan naar de brico geweest om wat lamswol voor op men boormaschien en ben dan begonnen, ik vond het resultaat voor eerste keer polijsen wel mooi.
De nieuwe maar lekker cc vol met vettige handen,uit deze simpele bijna straatsetup is er toch nog een 16,4 pk SAE gecorrigeerd uitgerold,letterlijk en figuurlijk dan ook met standaard onsteking,versleten koppeling en ori. poulies.
Uieindelijk kwam dan weer een vrouwelijk kantje in me boven en vond de nieuwe kleur niet meer mooi...dus WEER :s effe gaan zoeken achter een mooie paint de keuze ging dan uit naar metallic donkerbruin. Weeral eens zelf gespoten met spuitbus dan nog en vind het resultaat wel oogtrelend +pippi+. Ook wou ik wat lager zitten, ik denk vanwege men lengte (1m96) en ben dan maar ook begonnen met het randje in het t-stuk af te dremelen. Na alles onstond er een groot PROBLEEM :X ik met men stomme poten de 2 bouten nog iets harder aanvijzen, en dan breekt die bout wel zeker |(, en blijft dan nog eens ook steken in het t-stuk zelf. Uiteindelijk heeft kristof van "van hove motors" de draad opnieuw getapt en alles op veilige spanning vastgedraait.
Ik vond het toen wel lekker rijden dat hok, soms wat stuiteren vind dat tof eigenlijk haha :L Maar niet egt ideaal om hiermee SPRINTS te doen. Dus moest ik er iets op vinden om deze stuiteringen te vermijden, maar hoe, toen zag ik paar dudes lassen aan hun brommer :?, en d8 in men eigen: "wat zijn die in godsnaam aan het doen?" godenwerk :! wil ik ook *D dus ben ik begonnen met het frame te tekenen, en vooral berekenen :s en alles tond klaar voor te lassen, voordien werd heel de brommer gestript en gelast.
Intussen heb ik nog even wat gespeelt met pur en wat polymatjes , en heb dan de handgrepen vanachter op de kap dichtgegooid, ook het handschoenkastje en contactsloten. Damn, wat haat ik poly hoelanger ik ermee werk hoe zotter ik van da sticky stuff word. Noujah, het loont de moeite wel voor hetgene wat het eruit komt te zien.Ook heb ik eens de kappen voor de looks erop gezet. Alleen de carterkap zat vol met vuil,etc...zag er niet uit en had nog een restje ligge van de wannebe-chrome spuitbus...dus spoot ik daar even op vint het best nog wel iets ofwat proper staan. Ik had ged8 dat de kleur matter ging overkomen, maar blinkt wel... hehe
HIer nog een gare foto
Ik ben Jelle, ik ben wonende te Sint-Niklaas. Ik ben 19 jaar en heb nog maar 2 jaar scooterervaring, niet zoveel dus hierbij wil ik om respect vragen indien ik fouten typ omdat ik niet alles weet, de bedoeling om hier een project neer te planten is om te leren uit mijn fouten en mensen hun meningen, positieve en negatieve meningen zijn beiden welkom . Ik leerde scooters pas kennen op mijn 16de, de leeftijd waarmee je legaal mag rijden op scooters +-45km/h. Mijn broer had een rotte honda mobilette gekocht, waar ik altijd stiekem op reed , die reed toen een snelheid van 60, is niets, maar de kriebels waren er die "brullende" pk's waren toen al genoeg, die brullende is op toepassing op de gaten die ik toen samen met mijn broer erin sloegen om hiermee een beter geluid uit te krijgen en snelheid , ik denk dat dit nog geen 5km/h sneller ging. Datzelfde jaar is men grootvader nog gestorven aan botkanker, er stond nog een vespa ciao die ik dan kreeg omdat niemand het moest hebben, dus ik fier als een otter op dat brommertje rijden maar nog niet legaal op de weg , dus wat doe je erdan mee? brakken op velden,akkers rondjes rond een appelveld rijden en die tijd timen met vrienden hehe. Dit werd na een tijdje beu en ben dan maar werk gaan zoeken voor een deftige brommer te kunnen kopen, een scooter. Alleen wist ik nog niet wat voor een scooter. Mijn keuze viel eerst op sr of aerox, maar zag ze zoveel rondrijden dat ik het nietmeer wou, ik wou origineel zijn, en een maat van mij had een sonic. Ik was direct verliefd zogezegd zogedaan, gekocht.
De setup was het volgende:
Mhr replica 70 ac
Mhr 2000 vario
Polini for race pijpje
Standaard krukje
Polini 2g koppeling
(met mhr rode drukveer)
Op deze setup zat toen een redelijk handige afstelling op waaronder een remcode. Al paar op die smurfenrollen mogen staan, met afstelling 52km/h
Mhr replica 70 ac
Mhr 2000 vario
Polini for race pijpje
Standaard krukje
Polini 2g koppeling
(met mhr rode drukveer)
Op deze setup zat toen een redelijk handige afstelling op waaronder een remcode. Al paar op die smurfenrollen mogen staan, met afstelling 52km/h
Ik had mijn rijbewijs en verzekeringen net en reed van die jongen zijn oprit af, ik d8 mijn ouders zijn al vertrokken naar huis. (De brommer reed een kleine 110km/h) ik had geen ervaring met zulke "kracht". Dus ik kot open naar huis maar mijn ouders hadden zich voorlopig geparkeerd op een oprit om me te volgen, ik direct à la ghostrider wat zigzaggen door auto's, kwam thuis en brommer mocht al 2 weken op slot .
De Brommer toen ik hem net had
Maar het verhaal was nog niet gedaan en lag na 2weken in het ziekenhuis een vrachtwagen maakte een manoeuvre zonder te pinken en reed er vlak op. Ik heb hierbij een dubbele openbeenbreuk op gelopen, gekneusde ribben,en wat kk schaafwonden. Uiteindelijk was het een geluk bij een ongeluk :d, heb 680€gekregen voor de brommer,700€voorschot voor men been,6500€ meedragende last(kan slecht op knie steunen), en een 2700€ afrekening. Hierbij een foto van de schade:
Men voorlopige setup was het volgende:
Malossi mhr Team 70lc
Malossi mhr rhq 12 pen krukje
Malossi mhr 2006 pijpje
Malossi mhr 2005 vario
Malossi mhr e 13 filter
Stage 6 v-force 3 membraam
Hebo spruitstuk
Polini koppeling
Voor ik aan de setup begon, wou ik eerst de kappen maken die ik van het dom incident had overgehouden, ik had niet zoveel ideeen, maar toen keek ik zowat op duitse auto sites en zag allemaal gecleande VW's, ik vond het übergeil gewoon...lekker strak. Ik wou dat duits concept ook toepassen op men brommer, dus begon ik aan de achterkant. Deze werd geschuurd, en de zelfgemaakte polyester underseat eronder te plamuren, alleen heb ik hier geen foto's van omdat dit al laaaang geleden is.
Na wekenlang schuurwerk was het resultaat prachtig gewoon...beter kon het niet. Alles stond in spuitplamuur klaar voor een grondige spuitbeurt. Hier wat foto's van de strakke kont.
Toen werd het tijd voor een grondige spuitbeurt, maar ken je,kleuren kiezen, dat is zoals met meisjes gaan winkelen, dan weet je gewoon niet wat te kiezen ik wou eerst de speciale flip flop kleur nemen, maar was me iets te duur voor de portomoné, ik opteerde dan ook voor een eenvoudige kleur die universeel is voor op alle brommers..."ze" werd dan in wit gespoten, door ssd. Knap gespoten, alleen waren er paar kleine druipertjes maar viel best mee . DE binnenkappen werden in één keer dan ook meegespoten. Ik vond het best wel.....WIT als ik de foto zie doet het me denken aan kertmis samen men men geruild zadeltje van een gp. SORY voor de onduidelijke foto, maar was getrokken met gsm en de minimale grootte voor een foto up te loaden was 400 op 400. Bij deze...
Uiteindelijk kreeg ik ook wel negatieve comments op de witte kleur, zelf was ik er ook al rap op beu gekeken...ik wou dan toch een klein NOOBISH stapje verder gaan naar de richting van de flip flop paint, dus werd deze gespoten met parelmoer.
Ok nu mag ik wel eens stoppen met klooien aan the easy part ik kon geen plamuur of spuitbus meer zien. Ik begon aan het motorische, al gauw bestelde ik bij de xsh shop de volledige setup die ik inmiddels in het begin al heb opgenoemd. Ik heb uiteindelijk de polini koppeling en rotor behouden omdat ik nog niet zo gevorderd toen was. Direct werden dan ook alle originele onderdelen verkocht,de benzinetank ging eruit, ook de olietank en opteerde dan voor een 3,5lieter karttankje qua "gewichtbesparing". Omdat ook heel het blok smeurig was heb ik deze laten zandstralen. PRoper was ie
Dan voor de looks de pijp even los opgehangen vond het wel bruut staan op de sonic, maar in het algemeen vint ik ze qua looks op een mina überlelijk in tegenstelling tot een piaggo, maar goed ik vond het wel mooi staan.
Na een tijdje begon de uitlaat een mooi kleurtje te krijgen :d dus kocht ik een hitteband. Om de duur werd ik die band beu en had ze aan me matie gegeven nadat ie me had geholpen met de squish goed te zetten, die fluit had wel een digitale schuifmat mee, maar ze werde onnauwkeurig dus die was niet zo betrouwbaar.De squish stond toen voorlopig op 0,57. Nadat die hitteband ervan was leek het net of de uitlaat in de zon had gelegen met een zonnebrilletje de band stond er mooi in , toen begon mijn eerste polijstervaring , dat was klote seg. Ik heb er daaaaagen aan zitten schuren, begonnen met een velletje van 600 en zo naar 1200 gegaan. Ben dan naar de brico geweest om wat lamswol voor op men boormaschien en ben dan begonnen, ik vond het resultaat voor eerste keer polijsen wel mooi.
De nieuwe maar lekker cc vol met vettige handen,uit deze simpele bijna straatsetup is er toch nog een 16,4 pk SAE gecorrigeerd uitgerold,letterlijk en figuurlijk dan ook met standaard onsteking,versleten koppeling en ori. poulies.
Uieindelijk kwam dan weer een vrouwelijk kantje in me boven en vond de nieuwe kleur niet meer mooi...dus WEER :s effe gaan zoeken achter een mooie paint de keuze ging dan uit naar metallic donkerbruin. Weeral eens zelf gespoten met spuitbus dan nog en vind het resultaat wel oogtrelend +pippi+. Ook wou ik wat lager zitten, ik denk vanwege men lengte (1m96) en ben dan maar ook begonnen met het randje in het t-stuk af te dremelen. Na alles onstond er een groot PROBLEEM :X ik met men stomme poten de 2 bouten nog iets harder aanvijzen, en dan breekt die bout wel zeker |(, en blijft dan nog eens ook steken in het t-stuk zelf. Uiteindelijk heeft kristof van "van hove motors" de draad opnieuw getapt en alles op veilige spanning vastgedraait.
Ik vond het toen wel lekker rijden dat hok, soms wat stuiteren vind dat tof eigenlijk haha :L Maar niet egt ideaal om hiermee SPRINTS te doen. Dus moest ik er iets op vinden om deze stuiteringen te vermijden, maar hoe, toen zag ik paar dudes lassen aan hun brommer :?, en d8 in men eigen: "wat zijn die in godsnaam aan het doen?" godenwerk :! wil ik ook *D dus ben ik begonnen met het frame te tekenen, en vooral berekenen :s en alles tond klaar voor te lassen, voordien werd heel de brommer gestript en gelast.
Intussen heb ik nog even wat gespeelt met pur en wat polymatjes , en heb dan de handgrepen vanachter op de kap dichtgegooid, ook het handschoenkastje en contactsloten. Damn, wat haat ik poly hoelanger ik ermee werk hoe zotter ik van da sticky stuff word. Noujah, het loont de moeite wel voor hetgene wat het eruit komt te zien.Ook heb ik eens de kappen voor de looks erop gezet. Alleen de carterkap zat vol met vuil,etc...zag er niet uit en had nog een restje ligge van de wannebe-chrome spuitbus...dus spoot ik daar even op vint het best nog wel iets ofwat proper staan. Ik had ged8 dat de kleur matter ging overkomen, maar blinkt wel... hehe
HIer nog een gare foto
Last edited: