Nou, ik ben ook al in de war van dat automatic merge. Dat ligt dus niet aan jouw.
Foto 1.
Ik zie dat ze het stekkertje in zichzelf hebben verbonden. Met een zwart U vormig draadje.
Laat dat voorlopig maar zo zitten.
Waarschijnlijk is de schakelaar defect.
Foto 2. Dat is de rubber hoes waar alle stekkers samenkomen. Die groene draad vind je overal door de hele scooter want dat is MIN oftewel Massa.
De groen met gele STEKKER is van de electrische choke.
Niet te verwarren met de DRAAD die goen met een gele baan is.
Dat prik tester hóef je niet te kopen, het is alleen handig. Een lampje met twee draadjes werkt ook maar ik weet niet of je kunt solderen.
Een multimeter van een tientje is nóg beter.
Er zitten 2 dikke pinnen op het startrelais.
1 (Rode dopje) komt rechtstreeks van de accu.
1 (zwarte dopje) doet niks. Pas als de startknop werkt komt daar ook 12 volt op.
Het rode dopje. Daar moet de rode meetpen op.
Zet je meter op 20 volt.
De zwarte meetpen moet tegelijk op massa.
Nu moet je ca. 13.2 volt meten.
Als je zeker wilt weten of je meter goed is ingesteld meet je gewoon de accu.
De meter op 20 volt=
Rood op plus en zwart op min.
Nu moet je 13.2 volt meten.
Lager dan 12 volt? Dan eerst accu opladen.
Er zitten 2 dikke pinnen op het startrelais.
1 (Rode dopje) komt rechtstreeks van de accu.
1 (zwarte dopje) doet niks. Pas als de startknop werkt komt daar ook 12 volt op.
Het rode dopje. Daar moet de rode meetpen op.
Zet je meter op 20 volt.
De zwarte meetpen moet tegelijk op massa.
Nu moet je ca. 13.2 volt meten.
Als je zeker wilt weten of je meter goed is ingesteld meet je gewoon de accu.
De meter op 20 volt=
Rood op plus en zwart op min.
Nu moet je 13.2 volt meten.
Lager dan 12 volt? Dan eerst accu opladen.
Foto 1.
Ik zie dat ze het stekkertje in zichzelf hebben verbonden. Met een zwart U vormig draadje.
Laat dat voorlopig maar zo zitten.
Waarschijnlijk is de schakelaar defect.
Foto 2. Dat is de rubber hoes waar alle stekkers samenkomen. Die groene draad vind je overal door de hele scooter want dat is MIN oftewel Massa.
De groen met gele STEKKER is van de electrische choke.
Niet te verwarren met de DRAAD die goen met een gele baan is.
Dat prik tester hóef je niet te kopen, het is alleen handig. Een lampje met twee draadjes werkt ook maar ik weet niet of je kunt solderen.
Een multimeter van een tientje is nóg beter.
Post automatically merged:
Er zitten 2 dikke pinnen op het startrelais.
1 (Rode dopje) komt rechtstreeks van de accu.
1 (zwarte dopje) doet niks. Pas als de startknop werkt komt daar ook 12 volt op.
Het rode dopje. Daar moet de rode meetpen op.
Zet je meter op 20 volt.
De zwarte meetpen moet tegelijk op massa.
Nu moet je ca. 13.2 volt meten.
Als je zeker wilt weten of je meter goed is ingesteld meet je gewoon de accu.
De meter op 20 volt=
Rood op plus en zwart op min.
Nu moet je 13.2 volt meten.
Lager dan 12 volt? Dan eerst accu opladen.
Post automatically merged:
Er zitten 2 dikke pinnen op het startrelais.
1 (Rode dopje) komt rechtstreeks van de accu.
1 (zwarte dopje) doet niks. Pas als de startknop werkt komt daar ook 12 volt op.
Het rode dopje. Daar moet de rode meetpen op.
Zet je meter op 20 volt.
De zwarte meetpen moet tegelijk op massa.
Nu moet je ca. 13.2 volt meten.
Als je zeker wilt weten of je meter goed is ingesteld meet je gewoon de accu.
De meter op 20 volt=
Rood op plus en zwart op min.
Nu moet je 13.2 volt meten.
Lager dan 12 volt? Dan eerst accu opladen.
Last edited: