Sym olie verbruik

Bassie10

New Member
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een Sym symply 50cc bromscooter.

Nu is het mij opgevallen dat die behoorlijk veel olie verbruikt, ik heb zelf de olie al ververst met 10w40.

Ik heb denk ik ongeveer 400 km gereden en toen was kwam de olie tot de helft van het pijlstokje…

Nu is het ook zo dat die koud aardig slecht start, ik moet veel gas bijgeven om de scooter te starten. Ook moet ik gas blijven geven de eerste 2 minuten stationair anders valt hij uit.

De scooter heeft 8800 km gelopen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt!

Mvg
Bas
 
Advertisement - register to remove this

Zijn je zuigerveren nog goed? als ze versleten zijn dan gaat er teveel olie langs. Als die koud is krimpen de zuigerveren dus kan t probleem nog erger zijn.
 
100% zeker dat dit de zuiger/veren/cilinder is
Koud is de afdichting niet helemaal 100% en start je scooter dus slecht
Olieverbruik kan ook nog je klepseals zijn.
 
100% zeker dat dit de zuiger/veren/cilinder is
Koud is de afdichting niet helemaal 100% en start je scooter dus slecht
Olieverbruik kan ook nog je klepseals zijn.
Oké oké, gaat dit een duur plaatje worden mocht ik hiermee naar een garage gaan?

Bedankt voor je antwoord!
 
Je hebt een automatische choke, dat is een by-pass, ga je aan het gas jengelen tijdens een koude start dan verstoor je het mengsel.
 
Je hebt een automatische choke, dat is een by-pass, ga je aan het gas jengelen tijdens een koude start dan verstoor je het mengsel.
Zonder gas bij te geven start de scooter überhaupt niet. Eerste 2 minuten moet ik klein beetje gas bijgeven anders valt de motor uit
 
Back
Top