Hoe zit het precies met de olie van een Sym Mio?

Fransie01

New Member
Mijn vrouw heeft een Sym Mio en nu wilde ik de olie verversen. Ik heb deze eerst warm laten lopen, maar er komt amper olie uit. Terwijl iedereen aangeeft dat 0,7 tot 0,8 liter normaal is. Ik vond bijgevoegde gegeven in de handleiding.
Kan dit dat er maar 0,1 liter in moet?
 

Attachments

  • Screenshot_2023-01-09-16-10-53-65_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2023-01-09-16-10-53-65_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    129.3 KB · Views: 13
Advertisement - register to remove this

net op tijd ontdekt, dat er inmiddels te weinig olie in je blok zit??
(hoewel niemand het leuk vind, kan de motor soms wat olie verbruiken, daarom is periodiek olie peilen een must )
 
Heb je het Filter verwijderd ? ( Soo
Filter, veer en rubber vervangen.
Post automatically merged:

net op tijd ontdekt, dat er inmiddels te weinig olie in je blok zit??
(hoewel niemand het leuk vind, kan de motor soms wat olie verbruiken, daarom is periodiek olie peilen een must )
Waarom geeft de handleiding aan dat er maar 0,1 liter in moet. Dat vind ik raar. Ook de oude olie zou weinig zijn volgens de handleiding.
 
Waarom geeft de handleiding aan dat er maar 0,1 liter in moet. Dat vind ik raar. Ook de oude olie zou weinig zijn volgens de handleiding.
Dat zie ik niet staan, haal jij de transmissie en motorolie niet door elkaar?
Ik zie 0,7 of 0,6 staan afhankelijk van 't type scooter.
Waarom jij er maar 0,1 L uit krijgt kan ik je niet vertellen.
Even de vuldop verwijderen en indien mogelijk met een compressor erin spuiten.
 
in de handleiding staat duidelijk dat het vertandingsolie is.

in een gy6 blok gaat ongeveer 700-800 ml.

en dat er niet meer uitkomt dan 100ml dan heeft er ook niet meer ingezeten.
 
Moet je bij de Sym , omdat het een gy6 is , de peilstok er ook NIET indraaien om te peilen ? Dit zou het verschil kunnen betekenen waarom hij redelijk goed is met peilen . Zit dan veel te weinig in , maar met erin draaien peil je verkeerd. Scheelt zeker een cm in hoogte .
 
Gewoon alle olie eruit, linker dop 17 en rechts onder de grote dop met daarin het filter.
Dan een (ranja-?) flesje .75 liter olie in blok gieten.
Dan jouw eigen peilstikje 'leren aflezen'. Ik zie teveel verschillende lengtes (van stokje en ook van arcering).
Groet,
 
Back
Top