Hoe zit het met de slijtage van een TP70?

Status
Not open for further replies.

BlackRox 2k7

Well-Known Member
Ik zit mezelf af te vragen hoe het eigenlijk zit met de slijtage van mijn cilinder (en zuiger)?
Inmiddels heb ik zo'n 6000km gereden met de cilinder en bijbehorende setup (Yasuni R, Dell'Orto 17,5mm).

Zou eigenlijk niet weten hoe de cilinderwand en zuiger er op dit moment uitzien.
Is het verstandig om een keer 'n nieuwe zuiger te gaan halen, aangezien hij toch al aardig gebruikt is? (niet warm laten worden, lange stukken volgas, etc.)

PS: Als ik de cilinder eraf haal, moet ik dan andere pakkingen halen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Scooter nooit warm laten lopen is sowieso al niet echt goed :)
Als de zuiger / veren versleten zijn voel je vaak dat hij al wat minder goed loopt.
Pakkingen hoef je normaal niet meteen te vervangen als je de cilinder eraf haalt.

Als je liever het zekere voor het onzekere neemt dan ga je met je cilinder + zuiger naar een dealer en laat je het spul even opmeten.
Imo kun je als je toch een nieuwe zuiger ZOU moeten monteren ook beter meteen de pakkingen vervangen zodat alles weer vers is.
 
dat ligt eraan , als je gewoon netjes wegrijdt en niet direct gaat blazen gaat er niks mis hoor..

mja , zo lang het nog goed loopt moet je er niet steeds aan lopen prutsen , DAAR word ie namelijk alleen maar minder van.

de wand kun je overigens ook weinig aan zien , je moet het (laten) meten en wel met een micrometerset , en niet met een digitale schuifmaat oid..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top