This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Sym mio start moeilijk en valt als hij start uit.

net de compressie test gedaan, gaat niet hoger als 90 psi ( 6 bar ongeveer ) wat kan ik nu doen?
Post automatically merged:


na lang kicken en rem ingedrukt houden gaat die naar 8 bar
wat heeft je rem hiermee te maken?
je gas moet open!
edit: olie al ververst? oude, verdunde olie helpt niet om compressie op te bouwen (of de boel heel te houden als het eenmaal draait) ff aftappen en 0,7-0,8 liter valvoline van de action erin en dan nog eens proberen.
 
na lang kicken en rem ingedrukt houden gaat die naar 8 bar
Zoals @C-Row , ook al opmerkte , heb je het gas wel helemaal open gedraaid ? Als je dat gedaan hebt , neem ik aan dat je bedoelt rem inknijpen voor electrische start . Dan heb je ergens lekkage , langs je kleppen , of zuigerveren . Je kan dan de boel uit elkaar halen , of een lek test doen . Om een lek test te doen , zet je de zuiger in de bijna hoogste stand , dat beide kleppen dicht zijn , dan zet je 1 - 2 bar lucht op de cilinder door het bougie gat . het vliegwiel blokkeer je dan , zodat niet de zuiger naar beneden gedrukt wordt . Voor dit doel heb ik een oude bougie voorzien van een lucht aansluiting , door het porselein hier uit te slaan . als je nu een lekke in , of uitlaat klep hebt , hoor je hem blazen in het desbetreffende kanaal . heb je lekkage via de zuigerveren , hoor je hem in het carter blazen . Draai hiertoe de peilstok uit het carter . Heb je hem ook al eens geprobeerd te starten op remmen reiniger ?
 
wel is geprobeerd, kan nog proberen het luchtfilter eruit te halen en het er rechtstreeks in te spuiten
 
gaat er evengoed wel door en mèt filter is je vacuüm beter om je mengsel goed te regelen dan zonder filter.
probleempje, bij de 4 bouten voorpp de carterkop is een afgebroken met een stuk schroefdraad, word dit een nieuwe carter of maakt eentje niet zo uit
 
ja, dan hou je weinig compressie over (valt nòg mee) deze zijn essentieel voor een goed werking en niet "maaknieuit"
dat zijn tapeinden, de "kop" is een moer. de compressiedruk is hier direct van afhankelijk, het verbaast me dat je 'm niet hoort sissen tussen cilinderkop en cilinder.
maar het "goede nieuws", je kop en cilinder kunnen van die tapeinden af en dan kan je dat gebroken tapeind wel pakken om het te verwijderen.
je kan dan meteen cilinder en zuiger en cilinderkop en kleppen schoonmaken en (laten) beoordelen.
het slechte nieuws is dat dit (als ik je vragen zo lees) voor jou misschien nog wat te hoog gegrepen is. maar wie weet kan je genoeg leren van youtube en er dàn rustig aan aan beginnen.