Sym mio start moeilijk en valt als hij start uit.

net de compressie test gedaan, gaat niet hoger als 90 psi ( 6 bar ongeveer ) wat kan ik nu doen?
Post automatically merged:


na lang kicken en rem ingedrukt houden gaat die naar 8 bar
wat heeft je rem hiermee te maken?
je gas moet open!
edit: olie al ververst? oude, verdunde olie helpt niet om compressie op te bouwen (of de boel heel te houden als het eenmaal draait) ff aftappen en 0,7-0,8 liter valvoline van de action erin en dan nog eens proberen.
 
na lang kicken en rem ingedrukt houden gaat die naar 8 bar
Zoals @C-Row , ook al opmerkte , heb je het gas wel helemaal open gedraaid ? Als je dat gedaan hebt , neem ik aan dat je bedoelt rem inknijpen voor electrische start . Dan heb je ergens lekkage , langs je kleppen , of zuigerveren . Je kan dan de boel uit elkaar halen , of een lek test doen . Om een lek test te doen , zet je de zuiger in de bijna hoogste stand , dat beide kleppen dicht zijn , dan zet je 1 - 2 bar lucht op de cilinder door het bougie gat . het vliegwiel blokkeer je dan , zodat niet de zuiger naar beneden gedrukt wordt . Voor dit doel heb ik een oude bougie voorzien van een lucht aansluiting , door het porselein hier uit te slaan . als je nu een lekke in , of uitlaat klep hebt , hoor je hem blazen in het desbetreffende kanaal . heb je lekkage via de zuigerveren , hoor je hem in het carter blazen . Draai hiertoe de peilstok uit het carter . Heb je hem ook al eens geprobeerd te starten op remmen reiniger ?
 
Zoals @C-Row , ook al opmerkte , heb je het gas wel helemaal open gedraaid ? Als je dat gedaan hebt , neem ik aan dat je bedoelt rem inknijpen voor electrische start . Dan heb je ergens lekkage , langs je kleppen , of zuigerveren . Je kan dan de boel uit elkaar halen , of een lek test doen . Om een lek test te doen , zet je de zuiger in de bijna hoogste stand , dat beide kleppen dicht zijn , dan zet je 1 - 2 bar lucht op de cilinder door het bougie gat . het vliegwiel blokkeer je dan , zodat niet de zuiger naar beneden gedrukt wordt . Voor dit doel heb ik een oude bougie voorzien van een lucht aansluiting , door het porselein hier uit te slaan . als je nu een lekke in , of uitlaat klep hebt , hoor je hem blazen in het desbetreffende kanaal . heb je lekkage via de zuigerveren , hoor je hem in het carter blazen . Draai hiertoe de peilstok uit het carter . Heb je hem ook al eens geprobeerd te starten op remmen reiniger ?
wel is geprobeerd, kan nog proberen het luchtfilter eruit te halen en het er rechtstreeks in te spuiten
 
Back
Top