Goedemorgen,
ik heb een vraagje.
Rijd zelf een sym mio snorretje, niks opgevoerd, netjes de ring erin en verders geen bijzonderheden.
Net weggebracht naar de dealer voor een beurtje (net 2000 km gereden) en start altijd, net zoals vanochtend.
Toen ik vanochtend weg liep bij de dealer, reed de monteur de scooter naar achteren en probeerde hem te starten (maakte wel het start geluid maar sloeg uiteraard niet aan), maar ik zet met parkeren altijd direct de startonderbreker erop.................ik was te ver weg om hem te roepen maar na 2 keer duwde hij hem naar achteren.
Nu wordt ik net gebeld door de monteur of dat ik startproblemen had met de scooter....................eh nou nee...............hij blijkt nu dus niet meer te starten.
Zei hem al dat ik de startonderbreker er altijd op zet en zag dat de andere monteur hem probeerde te starten buiten, toen rafelde hij het een beetje af dat de prijs wat hoger uit zou vallen en hij zou kijken of dat er nog meer aan scheelt......................
Volgens hem is alle compressie eraf en zouden de kleppen opnieuw gesteld moeten worden................wat het prijskaartje weer verhoogd.
Wie kan mij vertellen of dat dit zomaar kan?? begint zo'n scooter dan niet eerst te ratelen/pruttelen of een ander geluid te maken voordat hij er in ene mee stopt??
Ik vind het nogal vreemd dat hij nu in ene niet meer start, vandaar...............maar heb zelf geen verstand van de motor etc. van zo'n ding, alles is origineel en hij heeft niet veel km's gereden.
Kan hem eind van de middag weer ophalen, maar heb er nogal een vreemd gevoel bij.
Wie weet zit hier iemand die er meer van weet.
Groet,
Ieniemini
ik heb een vraagje.
Rijd zelf een sym mio snorretje, niks opgevoerd, netjes de ring erin en verders geen bijzonderheden.
Net weggebracht naar de dealer voor een beurtje (net 2000 km gereden) en start altijd, net zoals vanochtend.
Toen ik vanochtend weg liep bij de dealer, reed de monteur de scooter naar achteren en probeerde hem te starten (maakte wel het start geluid maar sloeg uiteraard niet aan), maar ik zet met parkeren altijd direct de startonderbreker erop.................ik was te ver weg om hem te roepen maar na 2 keer duwde hij hem naar achteren.
Nu wordt ik net gebeld door de monteur of dat ik startproblemen had met de scooter....................eh nou nee...............hij blijkt nu dus niet meer te starten.
Zei hem al dat ik de startonderbreker er altijd op zet en zag dat de andere monteur hem probeerde te starten buiten, toen rafelde hij het een beetje af dat de prijs wat hoger uit zou vallen en hij zou kijken of dat er nog meer aan scheelt......................
Volgens hem is alle compressie eraf en zouden de kleppen opnieuw gesteld moeten worden................wat het prijskaartje weer verhoogd.
Wie kan mij vertellen of dat dit zomaar kan?? begint zo'n scooter dan niet eerst te ratelen/pruttelen of een ander geluid te maken voordat hij er in ene mee stopt??
Ik vind het nogal vreemd dat hij nu in ene niet meer start, vandaar...............maar heb zelf geen verstand van de motor etc. van zo'n ding, alles is origineel en hij heeft niet veel km's gereden.
Kan hem eind van de middag weer ophalen, maar heb er nogal een vreemd gevoel bij.
Wie weet zit hier iemand die er meer van weet.
Groet,
Ieniemini