Sym mio start moeilijk en valt als hij start uit.

chivank

New Member
ik heb een sym mio opknapper gehad 3,5k km, hij heeft 2 jaar stil gestaan nu wil ik hem aan de praat krijgen maar het likt niet, carb gereinigd kleppen gesteld nieuwe benzinefilter en nieuwe benzine, nogsteeds start hij heel moeilijk en als die start valt die uit, heb evt een filmpje. weet iemand het probleem?
 
Advertisement - register to remove this

werkt de choke , compressie genoeg , wordt de bougie nat met starten , start hij wel makkelijk op remmen reiniger ?
de choke werkt, zit een nieuwe op. compressie weet ik niet, hoe kan ik dat tezten?, bougie zal ik even kijken. gaat makkelijker maar nogsteeds niet heel gemakkelijk vaak kicken voordat xie start
 
de choke werkt, zit een nieuwe op. compressie weet ik niet, hoe kan ik dat tezten?, bougie zal ik even kijken. gaat makkelijker maar nogsteeds niet heel gemakkelijk vaak kicken voordat xie start
je kan je uitlaat spruitstuk pakking kunnen checken en tegen uitlaatgat een doekje kunnen houden. Als hij uitvalt is dat in ieder geval goed.
 
compressie weet ik niet, hoe kan ik dat tezten?
met een compressie meter .
je kan je uitlaat spruitstuk pakking kunnen checken en tegen uitlaatgat een doekje kunnen houden. Als hij uitvalt is dat in ieder geval goed.
Maar een 4takt is niet afhankelijk van de tegendruk zoals een 2 takt , heb je ook de carb afgesteld met de mengselschroef ? dus niet met de stationair schroef ?
 

Attachments

  • mengsel schroef CVk Carb.jpeg
    mengsel schroef CVk Carb.jpeg
    24.2 KB · Views: 6
met een compressie meter .

Maar een 4takt is niet afhankelijk van de tegendruk zoals een 2 takt , heb je ook de carb afgesteld met de mengselschroef ? dus niet met de stationair schroef ?
hij start heel moeilijk, dus weet niet hoeveel draaien ik moet doen vanaf dicht weet jij dat toevallig?
 
hoeveel draaien
Je begint met de basis afstelling , 1,5 slag open 360+180 graden . Dan starten , en goed warm laten lopen . Dan de stationair schroef , bij de gaskabel , zover uit draaien dat de motor net blijft lopen . Dan met de mengselschroef het hoogste toerental opzoeken , door in of uit
te draaien , met kleine stukjes . Daarna stationair afstellen in de buurt van de 2000 toeren
Heb je ook al eens gemeten of er , als de motor loopt , spanning staat op de connector van de choke ?
 
Je begint met de basis afstelling , 1,5 slag open 360+180 graden . Dan starten , en goed warm laten lopen . Dan de stationair schroef , bij de gaskabel , zover uit draaien dat de motor net blijft lopen . Dan met de mengselschroef het hoogste toerental opzoeken , door in of uit
te draaien , met kleine stukjes . Daarna stationair afstellen in de buurt van de 2000 toeren
Heb je ook al eens gemeten of er , als de motor loopt , spanning staat op de connector van de choke ?
ik heb gister een vriend laten komen, hij zegt te weinig compressie, wat zijn de oorxaken daarvan? zuigveren en zuiger?
 
Dat kan , maar kan ook de kleppen zijn , daarvoor kan je eerst de kleppen eens stellen , en eventueel een lektest doen , om te zien , waar hij doorlaat . Hoeveel compressie had je motor ?
niet gemeten met een meter, op gevoel van kickstart kan hem met de hand doorduwen, kan ook spruitstuk pakking zijn dus is lastig gokken. kleppen zijn gesteld
 
Dat kan met een auto compressie meter ook , als je de juiste adapter erbij zit , voor jou maat bougie . Maar bij de meeste meters zitten verschillende adapters . Als je een garage in de buurt hebt , en je haalt vast jou bougie eruit , willen ze misschien voor een paar centen je compressie wel even meten .
 
Als hij goed is , rond de 8 / 10 bar , daar moet hij in ieder geval op lopen . Als het veel minder is , wordt het de boel demonteren , of een lek test doen . Als je hem gaat meten , houd dan wel je gas vol open , en motor koud .
kan ook spruitstuk pakking zijn
Dit heeft niets met je compressie te maken ,
 
Als hij goed is , rond de 8 / 10 bar , daar moet hij in ieder geval op lopen . Als het veel minder is , wordt het de boel demonteren , of een lek test doen . Als je hem gaat meten , houd dan wel je gas vol open , en motor koud .

Dit heeft niets met je compressie te maken ,
net de compressie test gedaan, gaat niet hoger als 90 psi ( 6 bar ongeveer ) wat kan ik nu doen?
Post automatically merged:

net de compressie test gedaan, gaat niet hoger als 90 psi ( 6 bar ongeveer ) wat kan ik nu doen?
na lang kicken en rem ingedrukt houden gaat die naar 8 bar
 
Back
Top