Jan the man
New Member
Hey Scooter liefhebbers.
Veel gelezen in de afgelopen jaren maar nu werd het toch tijd voor mijn eerste thread
Ik heb een Sym Jet X Euro 2 takt gekregen met de mededeling dat hij het niet deed. En dat hij al 3 jaar stilstaat. Mooie uitdaging.
Nu heb ik wel een beetje ervaring met een Gy6 retro maar een 2 takt is nieuw voor mij.
Zat al te zoeken naar de kleppen. Maar die blijkt een 2 takt niet nodig te hebben (zegt een beetje over mijn kennis....)
Ok Accu vervangen, Startmotor vervangen, Luchtfilter vervangen, Carb schoongemaakt, Krijgt benzine in de Carb, Bougie vonkt en is een beetje nat.
Als ik hem electrisch probeer te starten dan hoor je dat de motor wil gaan lopen. Er komt zelfs dan lucht uit de uitlaat.
Met de Kickstart lukt het soms en hij heeft een keertje zo'n 5 seconden gedraaid.
O BTW ook de oude benzine vernieuwd.
Volgens mij is hij er bijna maar nog niet helemaal
Enig idee wat de volgende check zou kunnen zijn?
Alvast hartelijk dank voor de input!
Jan
Veel gelezen in de afgelopen jaren maar nu werd het toch tijd voor mijn eerste thread
Ik heb een Sym Jet X Euro 2 takt gekregen met de mededeling dat hij het niet deed. En dat hij al 3 jaar stilstaat. Mooie uitdaging.
Nu heb ik wel een beetje ervaring met een Gy6 retro maar een 2 takt is nieuw voor mij.
Zat al te zoeken naar de kleppen. Maar die blijkt een 2 takt niet nodig te hebben (zegt een beetje over mijn kennis....)
Ok Accu vervangen, Startmotor vervangen, Luchtfilter vervangen, Carb schoongemaakt, Krijgt benzine in de Carb, Bougie vonkt en is een beetje nat.
Als ik hem electrisch probeer te starten dan hoor je dat de motor wil gaan lopen. Er komt zelfs dan lucht uit de uitlaat.
Met de Kickstart lukt het soms en hij heeft een keertje zo'n 5 seconden gedraaid.
O BTW ook de oude benzine vernieuwd.
Volgens mij is hij er bijna maar nog niet helemaal
Enig idee wat de volgende check zou kunnen zijn?
Alvast hartelijk dank voor de input!
Jan